Jump to content
Annons

En till "sämsta"


bdatony

Recommended Posts

😠 Hm....

nå - okej!. Ni har en poäng där.

Man ska väl kanske inte döma enbart på det.

Låt mig konvertera min åsikt till att endast säga, att det inte är musik i min smak.

Gunnar Bunker!! Fast han är rätt cool han också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 96
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Men varför är det så dåligt att sjunga falskt? Det handlar väl om vad man uttrycker och förmedlar med sin sång. It's all about the feelings, man -- det är ju inget hamra-och-spika-hantverk vi snackar om. Man dissar ju inte van Gogh för hans skeva perspektiv eller Picasso för att hans gubbar är så kantiga.

Är rädd för att jag får vika mig för sådan förödande logik.. Helt rätt.

Men jag tycker verkligen det låter hemskt.. Notera dock att jag tycker Håkan är förhållandevis okej, och Jocke Berg gillar jag skarpt.. men Dom ligger i lä jämfört med vad som frambringats på artistmarknaden de senaste åren..

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste lista några favoriter att avsky:

e-type - haha

Madonna - Fattar ingenting

Shakira - kermit i kvinnokostym

Christina Aguilera - kermit i kvinnokostym

haha.

ok.

e-type: ja han är ett långhårigt rocksvin som tror att han gör technomusik, och sjunger därefter.

madonna: om NÅGON kan göra om det hon har gjort för popkulturen så lovar jag att jag ska äta upp min skitiga gamla sko. hon är dels ett musikaliskt geni, dels en pionjär som utvecklar musiken snarare än följer rådande normer..

shakira: näst efter e-type den svagaste på listan. men att hon inte kan sjunga eller att hon skulle låta som kermit.. njäe?

Christina Aguilera: enorm röst, enorm utstrålning och sjunger tekniskt jävligt bra, har dock en tendens att waila lite fööör mycket..

bygger du på listan kan jag fortsätta argumentera emot.. 🙂

Kan inte förstå hur ni kan dissa Shakira 🙂

Nån av någon av alla dessa "tjej" idoler så är väl shakira bäst..

Hon skriver ju tom som egen musik 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste lista några favoriter att avsky:

e-type - haha

Madonna - Fattar ingenting

Shakira - kermit i kvinnokostym

Christina Aguilera - kermit i kvinnokostym

haha.

ok.

e-type: ja han är ett långhårigt rocksvin som tror att han gör technomusik, och sjunger därefter.

madonna: om NÅGON kan göra om det hon har gjort för popkulturen så lovar jag att jag ska äta upp min skitiga gamla sko. hon är dels ett musikaliskt geni, dels en pionjär som utvecklar musiken snarare än följer rådande normer..

shakira: näst efter e-type den svagaste på listan. men att hon inte kan sjunga eller att hon skulle låta som kermit.. njäe?

Christina Aguilera: enorm röst, enorm utstrålning och sjunger tekniskt jävligt bra, har dock en tendens att waila lite fööör mycket..

bygger du på listan kan jag fortsätta argumentera emot.. 🙂

Har inte heller fattat madonna prylen... Bara för man nu är annorlunda och gör nya saker behöver ju inte det betyda att det blir eller är bra. Hon måste vara en av tidernas mest överskattade! Eller ta bara den där låten som kom för ett par årsen när hon skulle dra lite rap i en vers... Min Farmor är fan bättre på det... o det säger väl en del...

Link to comment
Dela på andra sajter

hmmm

Nu är det så att jag diggar Aguileras 2 låtar Beautiful och The voice witin så inni bängen.

DET tycker jag är kvalité och det svänger ju satan i gatan. Sicka musiker. Vad hon gör för övrigt struntar jag i 😄

Sen det här att Håkan Hellström gör nåt konstnärligt... det är ju bara konstigt.

Det skulle vara kul att höra hur det låter när folk hör någon favoritlåt med Håkan och försöker sjunga med.... Den senaste låten han har på radion är ju HELT omöjlig att sjunga med i!!! ha ha ha

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför är det så dåligt att sjunga falskt? Det handlar väl om vad man uttrycker och förmedlar med sin sång.

Tycker du samma sak om folk som spelar med ostämda gitarrer också, eller har noll spelteknik? 😄

Personligen är jag allergisk mot falsksång... 😄😄

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför är det så dåligt att sjunga falskt? Det handlar väl om vad man uttrycker och förmedlar med sin sång.

Tycker du samma sak om folk som spelar med ostämda gitarrer också, eller har noll spelteknik? 😕

Personligen är jag allergisk mot falsksång... 😏😄

Om det är helt ostämt har jag svårt att lyssna på det, men någon som spelar tekniskt dåligt kan ju ändå spela jävligt bra. Det får gärna vara lite skitigt för min del, så man hör att det är människor som spelar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför är det så dåligt att sjunga falskt? Det handlar väl om vad man uttrycker och förmedlar med sin sång.

Tycker du samma sak om folk som spelar med ostämda gitarrer också, eller har noll spelteknik? 😕

Personligen är jag allergisk mot falsksång... 😏😄

😆 Touché!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man geniförklara någon som snor låtar?

Och vad hade det med något att göra? 🙁 Snackar du om den där trumpetslingan eller vad det var som Hellström påstods ha "snott" så är det ju bara fånigt - för det första var det ganska garanterat inte en medveten stöld, och för det andra så var det bara i en låt - vilket inte torde förringa Hellströms "låtskrivargeni" i övriga låtar. Om man nu öht anser att han är ett geni, that is.

Tyvärr har inte länken här (på jobbet!) men det finns en webbplats som är helt dedikerad till att lista Håkan Hellströms stölder... jag tyckte själv att han var en rätt frisk fläkt tills jag såg denna site och insåg att han inte har något annat än en tjuvtalang. 😛

Sämsta:

MariaH Carey - inte nog att hon visslar istället för att sjunga, hon gör en hel kår av fattiga asiatiska sömmerskor arbetslösa genom att dra på sig minimala kläder.

Christina Augilera (stv...) - kanske inte sjunger så dåligt men när man gör låtar om att alla skall bli accepterade för att de är sååå annorlunda och själv klär sig som värsta popbruden med icke-så-billiga accesoarer.... womit.

Per Gessle!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men varför är det så dåligt att sjunga falskt? Det handlar väl om vad man uttrycker och förmedlar med sin sång.

Tycker du samma sak om folk som spelar med ostämda gitarrer också, eller har noll spelteknik? 😛

Personligen är jag allergisk mot falsksång... 😛😄

lustigt nog har jag hört väldigt många låtar med stämda gitarrer och perfekt spelteknik, som suger fett.

jag är allergisk mot kass musik... 😛

Redigerat av debbie
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man geniförklara någon som snor låtar?

Och vad hade det med något att göra? 😱 Snackar du om den där trumpetslingan eller vad det var som Hellström påstods ha "snott" så är det ju bara fånigt - för det första var det ganska garanterat inte en medveten stöld, och för det andra så var det bara i en låt - vilket inte torde förringa Hellströms "låtskrivargeni" i övriga låtar. Om man nu öht anser att han är ett geni, that is.

Tyvärr har inte länken här (på jobbet!) men det finns en webbplats som är helt dedikerad till att lista Håkan Hellströms stölder... jag tyckte själv att han var en rätt frisk fläkt tills jag såg denna site och insåg att han inte har något annat än en tjuvtalang. 😄

Detta är FÖR roligt!!!

Den sidan du pratar om tog skaparen av sidan ner igen.... Detta för att det var ju en HYLLNING till Håkan Hellström och inget annat. ha ha ha.

Alla andra såg det som det var men han fattade inget och undrade varför han ville bli intervjuad i tidningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

han fattade inget och undrade varför han ville bli intervjuad i tidningar.

Nä nu har jag läst den meningen rätt många gånger utan att hajja. Ge en ledtråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sångaren i Simple Plan är rätt jävla kass. Han måste sjunga fruktansvärt falskt för man hör autotunen så jäkla tydligt i deras låtar.

Lyssna på t ex Welcome to my life och lyssna på när han säger just "welcome to my life". låter som nån sorts robot bara för att autotunen får kämpa som en arbetshäst för att försöka hålla hans röst i ton

Link to comment
Dela på andra sajter

Bald by choice: Jo, jag tycker nog att det kan låta schysst även om det är lite ostämt. Falska bendningar är jag svag för iallafall (kanske för att jag gör dem själv -- det känns som hemma). Men det handlar ju om sammanhanget.

Och taskig spelteknik kan ju låta super. Lou Reed exempelvis, jag diggar hans "gitarrspel" som fan.

Brian i ACDC sjunger inte så jävla ljuvligt, nej, det är sant. Tänk om Bon Scott hade sjungit på Back in black, då hade det nog varit världens bästa skiva.

Link to comment
Dela på andra sajter

depeche mode's sångare låter försjukt astråkig. riktigt illa. det där är ett band jag aldrig har eller kommer förstå hajpen om. så sjukt tråkiga.

håkan hellström sjunger som en gud, men hans röst är det många som stör sig på.. tror att en del blandar ihop begreppen lite. bara för att det låter som han ylar (vilket beror på röstens ljud mer än hans sångbegåvning) betyder det inte att han inte kan sjunga..

morrisey däremot, han kan fan inte sjunga. låter som att han mumlar. utan någon inlevelse alls.

har nån hört peter stormares band? där har ni en snubbe som inte alls är något vidare att hänga i granen.

slutsats: BONO är nog världens _bästa_ sångare. fråga mig inte hur jag kom fram till det.. men så tror iaf jag att det är.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

har nån hört peter stormares band? där har ni en snubbe som inte alls är något vidare att hänga i granen.

På tal om skådisar som försöker göra musik: Nån som hört Russell Crowes band, The Ordinary Fear of God? Det är kanske det sämsta som finns, tillsammans med Billy Corgans soloprojekt då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Töntig diskussion. Undrar vem som vinner 😉

jävligt häftigt bidrag.

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Madonna

Shakira

James Blunt - har katten dött?

Håkan Hellström

Staffan Hellstrand

Olle Ljungström

Kommer säkert på fler senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och jag förstår inte riktigt den här grejen med textstölderna - ska det vara charmigt?

Nix, bara fruktansvärt dåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Har inte heller fattat madonna prylen... Bara för man nu är annorlunda och gör nya saker behöver ju inte det betyda att det blir eller är bra. Hon måste vara en av tidernas mest överskattade! Eller ta bara den där låten som kom för ett par årsen när hon skulle dra lite rap i en vers... Min Farmor är fan bättre på det... o det säger väl en del...

Tack för den! Äntligen en som också tar henne för vad hon är, en buisness-kvinna... 😆

Mutto: När folk får höra att man lirar synth så drar de alltid (det slår fan aldrig fel)upp Depeche Mode. Jag har aldrig gillat Depeche och förstår inte varför de ska få vara fanbärare för ett instrument. De var sin tids Britney Spears och för mig helt ointressanta. Idag lever de på 30-åriga nostalgiker som hänger fast vid sin tid som synthare i gymnasiet...mestadels analogtalibaner. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar 1000 ggr hellre lite "falsksång" a'la Olle Ljungström (och även Håkan Hellström för den delen även om han inte är nån favorit) än allt tok-wailande...

-Var kommer ordet "waila" ifrån egentligen, och hur stavas det?? Whale'a?? (Borde ju kunna komma från ordet whale=val iallafall med tanke på hur det låter... 😄)

När det gäller Madonna, så håller jag delvis med, hon sjunger inget vidare... Men visst är hon bra ändå! 😆 Hon är ju med och skriver låtar, även om hon anlitar producenter och så... Men vem av dagens "stjärnor" gör inte det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke Berg och James Blunt suger. Hatar sångare som bara har ett läge. Typ Uno Sveningsson.(Bonus kass)

Johnny Rotten är den bäste falsksångare världen skådat hittills.

Lyssna bara på "Bodies". Den tuffaste låten den här sidan månen:-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, Håkan Hellström är nog självklar vinnare här! Hur i hela världen fick han skivkontrakt med den rösten??

TYcker faktiskt "Bilden av dig" är ruggigt bra...

::sorry:::

Ugh!!! Det är ju Staffan Hellstrand!!! (Im getting to drunk for this.....jag tycker INTE om Hellström....som jag sagt förut...) 😕

Redigerat av Pelle Rylander
Link to comment
Dela på andra sajter

har nån hört peter stormares band? där har ni en snubbe som inte alls är något vidare att hänga i granen.

På tal om skådisar som försöker göra musik: Nån som hört Russell Crowes band, The Ordinary Fear of God? Det är kanske det sämsta som finns, tillsammans med Billy Corgans soloprojekt då.

Mats Willander

Link to comment
Dela på andra sajter

har nån hört peter stormares band? där har ni en snubbe som inte alls är något vidare att hänga i granen.

På tal om skådisar som försöker göra musik: Nån som hört Russell Crowes band, The Ordinary Fear of God? Det är kanske det sämsta som finns, tillsammans med Billy Corgans soloprojekt då.

Mats Willander

😕 Urp!

Yep - har hört och vill inte höra igen...

Men dock gillar jag Mats som person

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...