Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Alla sångerskor som wailar hela jävla tiden. Klarar inte av att lyssna på det.

Ja, jag håller med. Fattar inte varför det hela tiden ska wailas. Tror fan inte Vitnejj Juston, Maria Käry och alla andra soulsingers kan sjunga bä bä vita lamm utan att såga sönder skiten med sitt jävla hitte på, träffa-20-toner-under-en-fjärdedel. Rätt kul att höra idol och liknande. Sen det där fakeade flåset vid slutet av varje mening, precis som om dom hade ett jävla tryck i magstödet.

Men som tur är så finns det sångare som ger fan i den soppan!

Annons
  • Svar 96
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat
Och för övrigt märkte jag att många nämnde Jocke Berg. Säga vad man vill om honom, men pengar fattar han hur man tjänar i alla fall!

Precis som om alla andra inte har det i åtanke med musik?

Postat
Och för övrigt märkte jag att många nämnde Jocke Berg. Säga vad man vill om honom, men pengar fattar han hur man tjänar i alla fall!

Syftade mer på att han troligen är den enda i det bandet som faktiskt tjänar en jävla massa pengar.

Postat

Syftade mer på att han troligen är den enda i det bandet som faktiskt tjänar en jävla massa pengar.

Nä dom andra tjänar nog rätt bra också även om han får större andel.

Postat
Jag tycker Madonna, tidiga Madonna i alla fall, har en rätt söt röst. Absolut inte världens sämsta sångare.

HH sjunger skitbra bitvis. Lite "falskt" kanske, men vad har det för betydelse?

Jag hatar Per Gessles äckelsång. Joey Belladonna sjunger rätt dåligt också. Tänk er Anthrax med en vettig sångare, de hade ju varit världens bästa thrash-band.

Kan inte heller med Lisa Ekdal, Stefan Sundström och andra som kör det där vissångarstuket.

Carola (nu får man väl på nöten) sjunger helt vidrigt. Blä!

Det var värst Janis, här har du klämt in ett fel 😆

Stefan Sundström är nämligen fantastisk 😳

Postat

Aha!

Hehe, jag undrar vem som backar upp den tokstora turnén?

Bortåt 5 mille åt helvete!

Jocke kanske?

Postat (redigerat)

Förlåt!

Jag måste säga Annelie Rydé också...

Ärligt talat? Kan någon se henne i ögonen och säga så: "du sjunger bra".

Nä, det tror inte jag heller.

Mina barn säger "hon som gapar så där" 😕

Förresten gillar jag inte såna här gnälltrådar!!!!

Redigerat av bdatony
Postat

Hur kan man påstå att Rufus Wainwright och Håkan Hellström sjunger dåligt? Nån som är dålig är Mariah Carey. Visst hon kan sjunga i fem oktaver men hur kul låter det? James Hetfield är inte nån höjdare heller, karln kan ju inte säga ett enda ord utan att lägga till "-ah!" efteråt.

Postat
Maria Käry! Jag gillar stavningen.

Absolut! ..hon är verkligen asjobbig.. MEN trots det vill jag nominera följande personer till första och andra plats:

1. Han den där snubben som sjöng "Hej på dig Monika", som förövrigt är mer eller mindre korad sämsta låt med hoppas jag.

2. James Blunt: Killen som har rösten som inte borde vara tillåten i NÅGOT musikaliskt sammanhang.. Gnälliga texter som är så självömkande att man vill slå honom bara för att sätta lite substans till orden och en röst svag, klen och äcklig som få..

Så.. 😎

Postat

Äh va fan låt folk sjunga som dom vill. Fast ska man lämna ett bidrag så måste jag ändå säga att han som sjunger den där fotbollslåten love generation låter som att han hela tiden ligger en ters över vad han klarar av - megakass

Fast Bob hund är bra.

Hej då 😎

Postat
Äh va fan låt folk sjunga som dom vill. Fast ska man lämna ett bidrag så måste jag ändå säga att han som sjunger den där fotbollslåten love generation låter som att han hela tiden ligger en ters över vad han klarar av - megakass

Fast Bob hund är bra.

Hej då 😎

Ahhh!!!Äntligen en vettig människa!!!

Love Generation är nog den sämsta låten som finns, och med den sämsta sångaren som någonsin har funnits!!

Det låter ju som om han ligger i fel tonart och sjunger. Det skär sig i hela kroppen när man hör den äckliga låten på radion, Det värsta av allt är ju att kärringen hemma tycker att den låten är snuskigt bra och höjer alltid radion till smärtsam volym och försöker att kraxa med så gott det går. Nu förhåller det sig så att tanten min tillhör den skara av människor som är totalt tondöva. Hon kan verkligen inte ta en ton rätt. Jämfört med henne så ter sig dom allra sämsta kandidaterna i Idol som virutioser.

Inte särskilt snällt att skriva så om sin bättre hälft, men sanningen är nu så att när hon tar ton så får hon tapeterna att ramla ner, tårna att krulla sig och örontrumpeten att stämma upp i en kaputilations fanfar.

Med andra ord så nominerar jag min totalt tondöva flickvän 🙂

(Hoppas att hon aldrig kommer att läsa detta)

Postat

Love generation är ju typ underbar. En vanlig jävla plusnia/minustia ska ni väl klara av utan att börja lipa? :rolleyes:

Hej Monika är ju också förbaskat bra, där har vi ett band som fattar vad pop är. Andra versen är typ genialisk ("känns som vår kärlek kom på sne från början / precis som lutande tornet i pisa / jag tror står där än idag / och här står du och här står jag").

Ja, jag menar det.

James Blunt däremot ska ha stock.

Ja, jag menar det.

Postat
James Blunt däremot ska ha stock.

Ja, jag menar det.

Och Mariah Carey ska ha stämbanden utdragna med tång.

Så där ja nu börjar vi bli lite våldsamma också 😱

Postat

Steflund: Skönt att jag inte är helt ensam! Madonna sjunger som en medioker 14-åring ungefär. Totalt platt och meningslöst, fast givetvis med en ordentlig stab av producenter och låtskrivare runt sig. Meningslösare människa (musikaliskt sett alltså) får man nog leta efter.

Lisa Ekdahl klarar jag inte av. Jag skäms när jag hör henne och kan omöjligen ta henne på allvar. Vet inte riktigt varför men så är det bara.

Postat

Förhoppningsvis så ligger inte jag etta på den här listan... Om jag skulle kandidera någon hit så vore det nog mamma eller en fd klasskompis. :rolleyes:😆

Han som... hm... "sjunger" i Finntroll är rätt värdelös också... 😄

...och för att inte glömma... Darin (om det är någon som kommer ihåg honom fortfarande).

.Viktor

Postat
Och Mariah Carey ska ha stämbanden utdragna med tång.

Du är inte seriös va? 😆

Hon sjunger jäkligt bra. Säga vad man vill om hennes musik, men sjunga, det kan hon.

.Viktor

Föresten: Är det inte roligare med en positiv lista? :rolleyes:

Katla (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Alla sångerskor som wailar hela jävla tiden. Klarar inte av att lyssna på det.

Kan bara instämma. Det är ren fascistonani... 😉

Annars hamnar Gessle, James Blunt, Patrik Isaksson och Jocke Berg högt upp på mina "värsta sångar" lista. 🙂

+ alla jävla sångare som låter som Rod Stewart...*urk*

Apropå Madonna... Slickar inte hon bara på fingret, ser vart vinden blåser och låter en "hipp" producent fixa samman en platta åt henne? Någon bra sångerska tycker inte jag att hon är, däremot en jävligt skicklig affärskvinna. Nu är hon i den positionen att hon kan sätta sig på scen, bajsa och ändå få femmor i recensioner. Rätt ointressant. Madonna var bäst på 80-talet.

Redigerat av Katla
Postat (redigerat)
Hon sjunger jäkligt bra. Säga vad man vill om hennes musik, men sjunga, det kan hon.

Nej hon visslar. Mariah Carey alltså

Redigerat av auto mode
Postat (redigerat)

Njaaääääeee.....

Tillbaka till Hellström

Hur kan man använda orden "hellström" och "bra" i samma inlägg????

Han sjunger ju för bövelen så falskt att min hund går ut ur rummet, mina tulpaner vissnar och min dator skriver Syntax Error över hela bilen!

Å nej! Nu associerade jag till Olle Ljungström också.... 😎

edit: rättade stavfel

Redigerat av Pelle Rylander
Postat

Men varför är det så dåligt att sjunga falskt? Det handlar väl om vad man uttrycker och förmedlar med sin sång. It's all about the feelings, man -- det är ju inget hamra-och-spika-hantverk vi snackar om. Man dissar ju inte van Gogh för hans skeva perspektiv eller Picasso för att hans gubbar är så kantiga.

Postat
Men varför är det så dåligt att sjunga falskt? Det handlar väl om vad man uttrycker och förmedlar med sin sång. It's all about the feelings, man -- det är ju inget hamra-och-spika-hantverk vi snackar om. Man dissar ju inte van Gogh för hans skeva perspektiv eller Picasso för att hans gubbar är så kantiga.

Amen to that.

Personligt uttryck är mycket viktigare än teknisk skicklighet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.