Worra Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 Hallå! Eftersom vår (SampleTekk) första produkt fick en klockren 10-poängare i senaste numret av Studio, tänkte jag fira detta genom att ge alla Studio-forum läsare en 20% rabatt på White Grand! Hur får man då detta? Jo, köp via vår online-sajt, när du checkar ut, kan du i fältet "Coupon" skriva "perfect10", fast utan "", så får du rabatten automatiskt. Erbjudandet gäller bara kunder från Sverige och gäller till och med den 15 Juni 2004. Om du vill kolla mer om White Grand eller ladda ner mp3-demosar, kolla vår hemsida, SampleTekk. White Grand finns i Giga, Kontakt, HALIon 2 och EXS24 Mark II format. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 Hehe, Din luring! 🙂 Nu blir man ju nästan lite sugen att slå till!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 Oj! Det där var ett mycket trevligt erbjudande! *nyfiken* Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 Så vad blir slutpriset med rabatten då? 🙂 //Slö, slapp o sliten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Plus o Minus Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 Så vad blir slutpriset med rabatten då? 🙂 //Slö, slapp o sliten slutpriset med rabatt blir mindre än utgångspriset, vilket är på tok för mycket, 10 poäng i studio eller inte 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 (redigerat) Så vad blir slutpriset med rabatten då? 🙂 //Slö, slapp o sliten ca 1200 pix tror jag. (Keff på matte, så har jag fel så har jag.) Redigerat 2 juni 2004 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 Så vad blir slutpriset med rabatten då? 😕 //Slö, slapp o sliten slutpriset med rabatt blir mindre än utgångspriset, vilket är på tok för mycket, 10 poäng i studio eller inte 🙂 Jotack, att "slutpriset med rabatt blir mindre än utgångspriset" förstår jag oxå. 🙁 Men jag vet inte vad slutpriset är. Men om det blir 1200 kr med 20% rabatt som Neko skrivit då torde utgångspriset vara 1500 kr. Om detta är korrekt då tycker jag båda priserna är helt OK för den bästa VST flygeln på marknaden (om nu det oxå är korrekt 🙂). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Worra Postat 2 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2004 Så vad blir slutpriset med rabatten då? 🙁 //Slö, slapp o sliten ca 1200 pix tror jag. (Keff på matte, så har jag fel så har jag.) 1450:- blir normalpriset i Sek, så med 20% rabatt blir det 1160:- Om det är någon som tycker att kontokort på nätet är skrot, så går det bra att maila mig, per@sampletekk.com så kan ni få bankuppgifter för inbertalning direkt. Å då bjuder jag på frakten oxå eftersom jag för första gången i mitt liv känner mig som en 10-poängare..... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Worra Postat 2 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2004 Så vad blir slutpriset med rabatten då? 🙁 //Slö, slapp o sliten slutpriset med rabatt blir mindre än utgångspriset, vilket är på tok för mycket, 10 poäng i studio eller inte 🙂 Mja, priset på multisamplade instrument kan tyckas vara högt, men det har sin förklaring. White Grand ligger i absolut topp när det gäller prestanda och kvalitet för samplade pianon idag, och det är inte det dyraste! Priset på samplings-cd’s beror främst på att dom är ganska dyra i produktion, och oftast inte säljer i några jätteupplagor. Utan att prata direkta kostnader kan jag ju nämna att White Grand krävde 3 dygn i studion, inhyrd tekniker och pianostämmare. Sedan är det c:a 3-4 månaders editering och konstruktion, testning och annat som kommer till, och den tiden måste ju också räknas. 3-4 månader kanske låter mycket, men om man tittar på White Grand, så innehåller den drygt 1800 filer, så det tar ett tag att jobba igenom dessa. Jag kan garantera att om det är rik man vill bli, så skall man INTE bli samplings-cd producent 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Worra Postat 2 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2004 Så vad blir slutpriset med rabatten då? 😕 //Slö, slapp o sliten slutpriset med rabatt blir mindre än utgångspriset, vilket är på tok för mycket, 10 poäng i studio eller inte 🙂 Jotack, att "slutpriset med rabatt blir mindre än utgångspriset" förstår jag oxå. 🙁 Men jag vet inte vad slutpriset är. Men om det blir 1200 kr med 20% rabatt som Neko skrivit då torde utgångspriset vara 1500 kr. Om detta är korrekt då tycker jag båda priserna är helt OK för den bästa VST flygeln på marknaden (om nu det oxå är korrekt 🙂). Om det är det bästa pianot eller inte, är ju en fråga om tycke och smak. Många som har kört White Grand tycker det, och det är ju jag glad för 🙂 Vad jag kan säga, är att det inte finns något annat samplat piano på marknaden idag som har samma dynamiska respons eftersom White Grand innehåller så många velocitysamplingar per ton. Det är 32 stycken , 16 pedal upp och 16 pedal ner. Sen är det 4 releasesamplingar oxå, så totalt blir det 36... Inget annat kommer ens i närheten Om man sedan tycker att tonen i pianot är det bästa som finns, det är subjektivt. White Grand är ju gjort för att passa i ett pop/rock/jazz sammanhang och är inte konstruerad med klassiskt lir direkt. Pianot skall sitta bra i mixen direkt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 Oavsett om priset är högt eller lågt, så tycker jag att initiativet är guld värt! Det är sånthär som vi kommer minnas framöver! Tyder ju på en tacksamhet från er sida, och det är mycket välkommet hos oss som kunder! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 Så vad blir slutpriset med rabatten då? 😕 //Slö, slapp o sliten slutpriset med rabatt blir mindre än utgångspriset, vilket är på tok för mycket, 10 poäng i studio eller inte 🙂 Jotack, att "slutpriset med rabatt blir mindre än utgångspriset" förstår jag oxå. 🙁 Men jag vet inte vad slutpriset är. Men om det blir 1200 kr med 20% rabatt som Neko skrivit då torde utgångspriset vara 1500 kr. Om detta är korrekt då tycker jag båda priserna är helt OK för den bästa VST flygeln på marknaden (om nu det oxå är korrekt 🙂). Om det är det bästa pianot eller inte, är ju en fråga om tycke och smak. Många som har kört White Grand tycker det, och det är ju jag glad för 🙂 Vad jag kan säga, är att det inte finns något annat samplat piano på marknaden idag som har samma dynamiska respons eftersom White Grand innehåller så många velocitysamplingar per ton. Det är 32 stycken , 16 pedal upp och 16 pedal ner. Sen är det 4 releasesamplingar oxå, så totalt blir det 36... Inget annat kommer ens i närheten Om man sedan tycker att tonen i pianot är det bästa som finns, det är subjektivt. White Grand är ju gjort för att passa i ett pop/rock/jazz sammanhang och är inte konstruerad med klassiskt lir direkt. Pianot skall sitta bra i mixen direkt! Nu är jag lite konfunderad. 🙂 Är det på sättet ni har modifierat ljuden efteråt ( med EQ och tjosan eller vad ni använder ) som gör att pianot passar bäst i pop/rock/jazz? Eller är det flygelmodellen som anses bäst lämpad till det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 2 juni 2004 Dela Postat 2 juni 2004 I studio tror jag att jag läste ngt om att modellen skulle vara lämpad till det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Worra Postat 2 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 2 juni 2004 Nu är jag lite konfunderad. 😉 Är det på sättet ni har modifierat ljuden efteråt ( med EQ och tjosan eller vad ni använder ) som gör att pianot passar bäst i pop/rock/jazz? Eller är det flygelmodellen som anses bäst lämpad till det? Det som är gjort i efterhand med samplingarna är att klippa upp dom och redigera bort all luft i början så att inte man spär på latencyn med några millisekunder samt att brusreducera. Man blir garanterat trött på pianoljud efter att ha editerat 1700-1800 stycken 😉 Det sistnämnda är en konstart för sig och kräver att man exprimenterar runt för att få fram bra algoritmer som tar bort brus och inget annat. Tar tid! That's it! Inget annat är gjort i fråga om EQ:ing, kompression eller annat. Det som vi gjort för att få pianot att låta som vi vill är gjort vid inspelningstillfället och har mest med mickval och mickplacering att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Celsius Postat 25 juli 2004 Dela Postat 25 juli 2004 Även om jag ser denna tråd lite väl sent lyfter jag ändå på hatten för initiativet! Mer sån't! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.