Bajenuffe1 Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 Jag fattar inte detta. Jag har ställt in ett "kit" med pads som svarar upp mot ljud i cubase LM-7. Jag har satt WaMi Midi som "In" och LM-7 som out. Problemet är att om jag aktiverar ett annat VST-instrument så låter även det..oavsätt om jag använder det på en annan kanal eller ej... Skitkul i 1 minut att spela pianoton och virvel på samma slag, men sen är det inte kul längre... Visst.. Jag kommer runt problemet genom att stänga av alla andra vsti'er men detta kan ju fan inte vara en standard feature.. Vad är det jag missat?? /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 Har du fler miditrack aktiverade? Lyser reclampan på de andra miditracken? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 1 april 2006 Trådstartare Dela Postat 1 april 2006 Hej igen Hans Johnny... Nej. Jag har bara ett Midi track där jag tänkte lägga trummorna. Anledningen till att jag har 2 vsti 'er aktiverade är att jag hade ett VSTi-piano som jag bouncade ner till audio och när jag sedan tog bort MIDI spåret var då jag upptäckte fenomenet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 Låter skumt 😛 Du har alltså tvi vsti aktiverade i vstiracket "F11" Bara ett midispår i inspektorn som har out LM7 och ändå spelas det andra instrumentet med. Har jag hajjat rätt. Det låter inte rätt. Är du säker? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 1 april 2006 Trådstartare Dela Postat 1 april 2006 H-J.. Du har fattat det helt korrekt! 2 VSTi 'er i F11 menyn. Endast 1 Midispår med LM-7 som VSTi. Den andra VSTi'n i F11 menyn är Steinbergs Grand Piano, vilken är den som spelas samtidigt som Virvel-ljudet från LM-7:an. Virrigt värre. Är lite orolig att detta skall spöka nu, för jag var verkligen tänkt att ge mig på att införskaffa EZdrummer då den kommer, men då vill man ju att det skall funka att lira med digital setet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 Skumt problem. Gäller detta även när du inte använder LM-7? 😛 Dvs. kan Cubasekärnan och trumsetet vara oskyldiga? Det kunde ju vara LM-7 som ballar ur/skickar vidare midisignalen till den andra VST-pluggen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 1 april 2006 Trådstartare Dela Postat 1 april 2006 Finns det någon "gratis" Trum-vsti att testa med i stället för LM-7:an? Jag fick låna fruity loops av en polare, men jag fattar nada hur jag skall få det att funka med mina trummor... Fattar inte ens om det SKA fungera. Några råd om annan trum-vsti tills EZdrummer släpps? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 Majkens trummaskin Inget jag testat dock Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 Finns det någon "gratis" Trum-vsti att testa med i stället för LM-7:an? KVR Audio har kilovis med vst-pluggar listade, bla. FXpansion DR-005 som numera är gratis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 1 april 2006 Trådstartare Dela Postat 1 april 2006 Det funkar... Dock så hörs bara enstaka ljud när man spelar in, men när man spelar upp så låter det bra... Fan vad skönt att han skrivit vilka NUMMER tonerna ligger på och inte Noterna... Gjorde det hela lite enklare att ställa in... Finns det ingen tabell någonstans som beskriver vilken not som svarar mot vilken siffra... Vore ju toppen för oss snåljåpar som sitter och krånglar med Medeli-kit...Typ B# = 27, A = 32 o.s.v.... /Uffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 1 april 2006 Trådstartare Dela Postat 1 april 2006 FXpansion DR-005 hmmm...om någon ger mig ett Serial number...Så blir den gratis ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 1 april 2006 Trådstartare Dela Postat 1 april 2006 Sorry... Jag såg nu att de lagt ut det! Lovar att läsa bättre i fortsättningen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 Men Uffe, du skulle ju kunna använda ljuden i trummodulen iofs. Eller låter dom så dåligt att vilken gratis vsti som helst låter bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 1 april 2006 Dela Postat 1 april 2006 (redigerat) Finns det ingen tabell någonstans som beskriver vilken not som svarar mot vilken siffra... MIDI Note Numbers är standardiserat. Note 69 är ett A, 440Hz och note 60 är mitten-C. Sen är det bara att vandra uppåt och neråt över klaviaturen. På nätet är det lätt att hitta tabeller. En sån här t.ex. 😛 Redigerat 1 april 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 1 april 2006 Trådstartare Dela Postat 1 april 2006 HJ... Jag tycker de låter skit trist. Sedan är det väl så att omväxling förnöjer. Fick problem med FXpansion. Cubase fick "Internal error och dog :-(. När kommer EZ drummer ut i affären? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.