Jarnis Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Mycket snack om solon, men det är väl ändå riffen som är skiten? Min topp fem off the top of my head. 5. Van Halen - Ain't talking about love 4. Manic street preachers - Slash and burn 3. Pantera - Walk 2. Ted Nugent - Cat Scratch Fever 1. Black Sabbath - Black Sabbath ("Djävulsriffet") Svårt att lista. Borde haft med Kyuss där känner jag. Och Mötley, Gang of four, Slayer, Anthrax, Zep...
Steinb Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 5: Morbid angel - Blessed are the sick (massor med makalöst vackra riffs!) 4: Slayer - Dead skin mask 3: Metallica - Creeping death 2: Prong - Snap your fingers snap your neck 1: Metallica - Battery
Egghuvud Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Huh.. nu blir det svårt. Det kräver massor av eftertanke... (jobbigt med alla dessa best of... det kräver massor av tankearbete och sedan blir det ändå så att man kommer på alla som man missat.)
sixties Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Det är som sagt mycket svårt att väljamen några som poppar upp i huvudet är: Kinks- You really got me Ramones- Blitzkrieg Bop Stiff Little Fingers- alternative Ulster Troggs/jimi hendrix- Wild Thing Sonics- Boss Hoss, He´s Waiting,Cinderella, Strychnine osv.
little_arnis (oregistrerad) Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 1. Rolling Stones - Jumpin´jack flash 2. Led Zeppelin - Living loving Maid 3. AC/DC - Riff Raff 4. Them - Can only give you everything 5. Cream - Sunshine of your love
Katla (oregistrerad) Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 * TSOOL - Dow Jones Syndrome * Rolling Stones - The Last Time * AC/DC - Riff Raff * TSOOL - Galaxy Gramophone * Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
Christofer Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 1. Pantera - Mouth For War 2. Ozzy Osbourne - Crazy train 3. Black sabbath - Black sabbath 4. Slayer - South of heaven 5. Pantera - Cemetery Gates
Florian le Sage Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 struntar i nummerordning-listar några odödliga ORIGINAL riff: *Jimmy Page (riffens mästare) i princip alla 😉 *Iron Butterfly In-a-gadda-da-vida (märkligt lik "sunshine of your love" vem var först---debatt följer hoppas jag...) *Blue Öyster Cult Cities on flame *Pink Floyd Have a Cigar + Lucifer Sam *m.fl...
Jarnis Postat 1 april 2006 Trådstartare Postat 1 april 2006 Christofer: Crazy Train. Menar du riffet i F# efter introt eller versriffet? Jag tycker för övrigt att riffet i Suicide solution knäcker Crazy Train.
Charles (oregistrerad) Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Om man ska bort se från sina egna riff:p så lär väl dom här komma i topp för mig 1. Killing in the name of - Rage against the machine Så jävla skönt gung i vers riffet så jag nästan börjar gråta. 2. Cowboys from hell . Pantera Själv så är jag inget Pantera fan men kan inte neka till att det är ett jävligt bra riff 3. Enter Sandman - Metallica Själv så blir jag galen idag när jag hör riffen. Men samtidigt finns det väl kanske en anledning till varför det är så uttjata 4. Hey hey may may - Neil Young Oja vad gla jag blir när jag hör detta riff 5. Fat Lip - Sum41 Inga komentarer B)Charlie over and out 🙂
Christofer Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Christofer: Crazy Train. Menar du riffet i F# efter introt eller versriffet? Jag tycker för övrigt att riffet i Suicide solution knäcker Crazy Train. jag menar riffet i F# 🙂
Hellpig Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Grymt svårt! Men några kan man väl åtminstone kast ur sig och med svårt menar jag att det finns så många klassiska go´a riff... Soundgarden - Outshined KISS - Love´em and leave´em eller Take Me eller... 😕 Led Zeppelin - Black Dog Pantera - Broken Iron Maiden - Prowler Men det finns ju så många fler... som är minst lika bra! 😱
steflund Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Beyond Twilight - Extasy Arise Morbid Angel - Where the Slime Live Samael - Baphomets Throne Ozzy Osbourne (Randy Rhoads) - Diary of a Madman (efter det lugna partiet, innan solot... gudomligt) Judas Priest - Electric Eye Sedan är jag ingen riff människa egentligen... men riffmaskinen Chuch Schuldiner i Death bör väl nämnas i en tråd som denna.
hegobald Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Nu blir jag lite sur.. Ingen har nämnt Deep Purple. duellsolot mellan keyboard och gitarr i HighWayStar är utomjordiskt !!! 🙂
Christofer Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 annars har ju Black Label Society en massa grymma riff
Who the fuck is billy Jo? Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Om det gäller riffen man själv tycker är skönast så blir det: Green Day - When i come around Metallica - Enter Sandman Millencolin - Afghan Opeth - The Grand Conjuration Green Day - 86
KillwithSkill Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 I´m Broken, Pantera. Det enda dödstenhårda riffet som det låter blues om. Ko-pojkarna från helvetet för förjävla grymma. Apsväng i stenkrosstappning!
TUFFTUFFTUFF Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Knock em dead kid med Mötley Crue är det jag kommer på nu..Main Man med RAMONES..nåt med LOVE/HATE,No Mercy med L.A.GUNS,äh,fan det här va svårt..Black Sabbath måste ju faktiskt oxå vara med..hmm
Overkill Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 De flesta av Slash's riffs; Sweet Child O' Mine, WTTJ, ja de flesta.
TUFFTUFFTUFF Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 (redigerat) Bögfest i bastun med Vrävarna då..låter i och för sig ganska Nirvana..nää,svåårt.. Redigerat 7 juni 2008 av TUFFTUFFTUFF
AXL THE ROCKER Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 (redigerat) Bögfest i bastun med Vrävarna då..låter i coh för sig ganska Nirvana..nää,svåårt.. Eller "runka med kondom"? Min favorit är nog ändå "Acos anal-jag smörjer min röv" tvär gött riff med kul text! Redigerat 1 april 2006 av AXL THE ROCKER
AXL THE ROCKER Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 (redigerat) De flesta av Slash's riffs; Sweet Child O' Mine, WTTJ, ja de flesta. Nä nu är du fel ute, ska vi snacka Guns, så är nog bästa riffet versen i "you could be mine". ' Nä det är det inte jag förvexlade den återkommer med rätt låtnamn. (men you co... är en jävligt bra låt. 😄 ) Redigerat 1 april 2006 av AXL THE ROCKER
Herr Q Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 1. Crazy Train med Ozzy... hitta ett fetare riff 2. Balls to the Wall... Accept... feta guror 3. Shout it Out Loud... Kiss... grymmt fett riff 4. To minutes to midnight... Iron Maiden... bästa riffet av maiden 5. Heaven and Hell... Black Sabbath... Iommi rockar röv
AXL THE ROCKER Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 De flesta av Slash's riffs; Sweet Child O' Mine, WTTJ, ja de flesta. Nä nu är du fel ute, ska vi snacka Guns, så är nog bästa riffet versen i "you could be mine". ' Nä det är det inte jag förvexlade den återkommer med rätt låtnamn. (men you co... är en jävligt bra låt. 😄 ) Just det!! "Dont damn me" fertt jävla drag i det riffet!
Hellpig Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Nu blir jag lite sur.. Ingen har nämnt Deep Purple.duellsolot mellan keyboard och gitarr i HighWayStar är utomjordiskt !!! 😄 Absolut men ett solo är ett solo även om det är två... och det skulle vara riff! 🙂 Annars tycker jag att introt till "Might just take your life" är ett grymt skönt riff till underbar låt. Börjar sjunga nu... I got more than I asked for... ba-di-du dum! I got... 😎
AXL THE ROCKER Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Sen har vi ju "Mother" med Danzig. Rätt fett det oxå! Och "She" och "bullet" med Misfits. Fy fan!!
Itzhak Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 öppningsriff smoke on the water - blackmoore aint talkin ábout love - eddie van h johnny b good - chuck summer nights - eddie van h -mitt nästa riff.
Hellpig Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Sen har vi ju "Mother" med Danzig. Rätt fett det oxå! Och "She" och "bullet" med Misfits. Fy fan!! Eller "She" med KISS - grym låt! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.