Tronicom (oregistrerad) Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 (redigerat) Hej på er! Har varit härifrån ett tag men nu tillbaks igen med en låt som ni får gärna lyssna in hoppas ni inte ogillar det. 😉 Nattsudd_01.mp3 Redigerat 3 april 2006 av Tronicom
MJInc Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Lugn skön ambient låt om än lite småtråkig, skulle jag nog uttrycka mig...lite för händelsefattig. Även lite vass i diskanten på de fallande återkommande drillarna, som jag personligen skulle lägga aningens mer i bakgrunden. Dessutom tycker jag inte rösten, (som jag inte hör alls vad han säger), passar in. Men gillar leadljudet, som jag gärna skulle höra mer av. Alltså, lite mer variation, lite mer leadmelodi, bort med pratet....där har du mina åsikter. 😄 //Micke...
Tronicom (oregistrerad) Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Tack för din kommentar Micke! 😎 Visst behövs det något mer i låten, sen s.k drillarna har jag dragit ner en gång men får väl kika på det igen. Men som sagt finns en del att göra till på låten annars så gillar jag stuket på min låt.
Bastian Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 skön låt! Känns lite mr myaghi wax on wax off ibland... gitarren e nice o de svepande vindarna inger en mystisk stämning... jag tycker rösten passar bra.... kanske skulle kunna hända lite mer, nått ackord till, eller andra instrument. Trummor eller slagverk för att få lite rytm...... Kan lätt förstöra stämningen förstås, vilken känns väldigt lugn o stillsamm, speciellt i mitten.... Bra mixat snygga panoreringar! välgjort! peace!
Pluffo Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Oj, intressant! 😛 Till att börja med. Låten hade varit bra mycket mer avslappnande om det inte hade varit för det där nedåtgående ( tonalt alltså ) ljudet som börjar på en så hög frekvens att man får ont i öronen. Mitt tips är, kapa de allra högsta frekvenserna så kommer ett mer "soft"-ljud vara ett faktum. Det övriga känns dock bara fint. Härlig stämning...Även om detta kanske passar bäst som just bakgrundsmusik...Ingenting man sätter sig och lyssnar aktivt på direkt...
91:an Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 Intressant ljudmässigt men jag får det inte till att vara en låt. Kanske jag är för konventionell, men inledningen kändes jättebra men så blev det inget mer eller nytt som händer. Skulle det inte gå att bygga vidare?
Tronicom (oregistrerad) Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Tack alla för era kommentarer! 😉 Får se vad ni tycker om det nu när jag har softat till det något?
johahl Postat 3 april 2006 Postat 3 april 2006 Den var behaglig. Kan tänka mig att blunda och somna till denna. Som alla andra redan har påpekat så ligger drillarna långt fram och har alldeles för höga frekvenser. Det är lite väl återkommande också? Spara på krutet. Jag kan tänka mig ett mjukt rhodes och ett väldigt basic och distant rytmspel med delay på. Ett kaggeslag som sakta tynnar iväg i låtens takt. Gitarren, leadljudet och padsen sitter där dom ska. Kör på!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.