Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Reparera glappande gitarr mickar.... Är detta nĂ„got som man klarar av med en löd penna och lite lod allena, eller behöver man specialverktyg alternativt skrĂ€ckscenario.... lĂ€mna in den till en gitarr meckare som lĂ€gger den pĂ„ en hylla i 3 veckor sedan tar ut 3 ggr vad gitarren kostade?

/Bajenuffe

Annons
Postat

Förmodligen Àr det bara nÄn lödning som sitter dÄligt i tele ingÄngen eller mickomkopplaren, det Àr lÀtt fixat med en lödpenna. I vÀrsta fall fÄr du byta ut mickomkopplaren och dÄ Àr det 3-5 tampar att löda om beroende pÄ modell. Det Àr knappast troligt att det Àr glapp i sjÀlva micken.

Postat

Vete fan om jag skulle spraya 5-56 i gitarren! 😏

Det Àr troligtvis en lödning som slÀppt. Har du anvÀnt en lödpenna pÄ tekniken eller slöjden i skolan sÄ klarar du det sjÀlv! Du kan ju alltid ta med gitarren till en gitarrmekare för ett snabbt rÄd, det tar dom nog inte betalt för.

Du har vÀl kollat att det inte bara Àr telejackets mutter som mÄste skruvas Ät?

Postat
Vete fan om jag skulle spraya 5-56 i gitarren! 😏

Lite 5-56 i mickomkopplaren skadar vÀl inte ? Speciellt till mickvÀljaren pÄ Fender stratan.

Postat

Lött har man ju grort förr :-). Jag Àr mer fundersam pÄ om det finns muttrar i sjÀlva gitarrkroppen som lÄser och som ramlar ner nÀr man skruvar bort mickomkopplaren. Jag Àr till 99 % sÀker att det Àr den som spökar.

Postat

Fixat och klart... RĂ€ckte att ta ut omkopplaren och göra rent kontakterna... Nu funkar bĂ„da mickarna.. Är skitglad för det Ă€r min absoluta favorit gitarr.

Postat
Jeffrey Lee Postat den 31 March 2006, 14:03
(JĂ€rven @ 31 March 2006, 12:51)

Vete fan om jag skulle spraya 5-56 i gitarren! 

Lite 5-56 i mickomkopplaren skadar vÀl inte ? Speciellt till mickvÀljaren pÄ Fender stratan.

Ok! Är ingen expert, har aldrig provat det bara.

Bajenuffe1 Postat den 1 April 2006, 01:23

Fixat och klart... RĂ€ckte att ta ut omkopplaren och göra rent kontakterna... Nu funkar bĂ„da mickarna.. Är skitglad för det Ă€r min absoluta favorit gitarr.

Kul att det funkar! Man ska aldrig vara rĂ€dd att underhĂ„lla guran, Ă€ven en bil behöver oljebyte ibland! 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.