Bajenuffe1 Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 (redigerat) Hej vänner. Nu är jag verkligen i akut behov av att lägga lite coola blås och stråkar med min MIDI Keyboard. Finns det något bra billigt i vsti-väg? Finns det något som täcker både Brass och stråkar? Har ni några förslag och i så fall, gärna en prisuppgift. /Bajenuffe Redigerat 30 mars 2006 av Bajenuffe1
Claes Holmerup Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Två exempel på VSTi med bra orkester-ljud är Garritan Personal Orchestra (GPO) och EastWest Quantum Leap Symphony Orchestra Silver (EWQLSO Silver). GPO är mer "klassiskt" sound, medan EWQLSO är mer åt filmljudshållet.
Egghuvud Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Edirols HQ är också helt okej. Det låter lite midi, men ljuden är stora och den kräver inte så mycket cpu. 😄 Min symfoni är gjord i Edirol låter så här: http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=214519 (Obs Gammal Tråd)
MusicGene Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 Coolt blås är svårt att få till med Garritan kan jag tipsa om.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 11 april 2006 Postat 11 april 2006 EWQLSO Silver edition är nog inte så billigt men bra orkesterljud. Fick låna av en polare och testa, fint som fan men för dyrt för mig i nuläget. Gjorde en snutt som heter till Peo, finns på min SoundClick. Låter ganska bra även för att vara gjort av en nybörjare som jag. Göran
lord_of_the_strings Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Edirol Orchestral kan jag verkligen rekommendera. Det har precis allt man behöver för att göra värsta symfonin. Fungerar väldigt bra till min midikeyboard.
Claes Holmerup Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Coolt blås är svårt att få till med Garritan kan jag tipsa om. Arturia Brass kan vara ett alternativ om man ska ha lite annat blås än det som finns i orkesterbiblioteken.
Björn Olsberg Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Coolt blås är svårt att få till med Garritan kan jag tipsa om. Arturia Brass kan vara ett alternativ om man ska ha lite annat blås än det som finns i orkesterbiblioteken. Har du kört det själv? Vi ställer oss tveksamma till resultatet man får i Brass - det kräver enormt mycket jobb för att lyckas halvdant med. Test kommer i nästa nummer av Studio.
Claes Holmerup Postat 12 april 2006 Postat 12 april 2006 Coolt blås är svårt att få till med Garritan kan jag tipsa om. Arturia Brass kan vara ett alternativ om man ska ha lite annat blås än det som finns i orkesterbiblioteken. Har du kört det själv? Vi ställer oss tveksamma till resultatet man får i Brass - det kräver enormt mycket jobb för att lyckas halvdant med. Test kommer i nästa nummer av Studio. Jag har bara testat lite grand - och visst är det jobbigt och blir bara lite halvhyfsat om man inte lägger mycket tid på det - men jag har läst inlägg i något forum, där det påstods att det skulle bli en skillnad ungefär som natt och dag, om man använder ett blåsmunstycke när man spelar. Eftersom jag inte har något blåsmunstycke själv, så har jag inte haft någon chans att testa det... Man kunde förstås ha önskat att de gjorde det lite mer keyboardvänligt, men man kan ju inte få allt... 😆
Boxcutter Postat 15 april 2006 Postat 15 april 2006 chris hein horns för blås, överlägset. visserligen tar det typ 4 gig och kostar nog en del. totally worth it though.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.