BimboBoy (oregistrerad) Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 (redigerat) LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( LÅTLÄNK:) http://www.bimboboy.com Redigerat 30 mars 2006 av Lundin
Tilly Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 (redigerat) Drama Queen? Intressant... väldigt intressant.... så vart är musiken? 😆 Edit: Föresten - även Drama Queens måste följa reglerna 😉 Redigerat 30 mars 2006 av Soundborn
BimboBoy (oregistrerad) Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Your browser does not support the HTML5 audio tag
Pellesnusk Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Det finns regler för demopostningar! Men förutom det måste jag säga att det var skitsnyggt producerat. En del av mig gillar sånthär på något sätt 😆 Men den som gjorde clubmixen tycker jag borde tänka om. Den där sidechainade kompressorn är ju fan uppskruvad till 11.....
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Vad fan. Disco?!? Lägg ner. Rätt snygg produktion dock.
Tilly Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 Vad fan. Disco?!? Lägg ner. Rätt snygg produktion dock. 😆
AndyPandy Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Hmm ... gimmicken påminner om Boytronic 1983. Musiken är ok, men låter för mycket schlager, men det kanske är meningen. Det jag stör mig på är det uttjatade glam-kläder-mode-champagne-temat. Hade jag varit din producent hade jag bytt ut durackorden mot moll.
pennudd Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 (redigerat) shlager... alexander får se upp tror jag... Känns inte så nytt för att vara klubbigt... klubbmusik brukar ju ofta ha en twist.. Bra prodd annars... Fast tonartsbytet från vers till refräng.. inte roligt. Men synd att du har lagt upp den här... hehe... den skulle funka klockrent i melodifestivalen. till Afterdark kanske? 😎 Redigerat 31 mars 2006 av pennudd
Nexustwins Postat 2 april 2006 Postat 2 april 2006 hmm lägg på en fetare bas trumma så har du slager 😎
Jejje Postat 4 april 2006 Postat 4 april 2006 Snyggt producerat men möjligtsvis lite slätstruket (men det ska väl vara lyssnarvänligt antar jag)
Danny Cort (oregistrerad) Postat 5 april 2006 Postat 5 april 2006 vad har det här med disco att göra?
dede Postat 5 april 2006 Postat 5 april 2006 vad har det här med disco att göra? ??????????. Forumet bråkar med mig. Inte en susning blir mitt svar,,,,,,,,,,,,, 🙂
Desmond Postat 5 april 2006 Postat 5 april 2006 vad har det här med disco att göra? Exakt min tanke, detta är modern schlager. Skicka in te nästa tagning av Christer Björkmans lekstuga! 😉 Disco är 70-tal, BeeGees, Gloria Gaynor, oktavbas (riktig elbas, pluggar använder man för att skruva i skruvar i betongväggar) etc 😮
ThomasJ Postat 5 april 2006 Postat 5 april 2006 (redigerat) var det inte dig man såg på förstasidan på lunarstorm här för ett tag sedan? Wieee (Ja, jag besöker den sidan ibland*host host*) Förövrigt: Bra att du ändra så all info fans med, men skulle bli ännu bättre om du faktist skrev nått i det osså😉 Redigerat 5 april 2006 av Lådan
Katla (oregistrerad) Postat 5 april 2006 Postat 5 april 2006 Snyggt proddat men låten lät melodifestival 2002 tyckte jag. Alcazar-vibbar eller Magnus Carlsson solo (herregud, varför känner jag till sådant?). Den saknar, precis som Alcazar, en bas för att jag ska se den som disco. I övrigt, helt OK schlager.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.