Jump to content
Annons

Disco

Recommended Posts

BimboBoy (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

http://www.bimboboy.com

post-8-1143710500.jpg

Redigerat av Lundin
Annons
Postat (redigerat)

Drama Queen?

Intressant... väldigt intressant....

så vart är musiken? 😆

Edit: Föresten - även Drama Queens måste följa reglerna 😉

Redigerat av Soundborn
BimboBoy (oregistrerad)
Postat
Postat

Det finns regler för demopostningar!

Men förutom det måste jag säga att det var skitsnyggt producerat. En del av mig gillar sånthär på något sätt 😆

Men den som gjorde clubmixen tycker jag borde tänka om. Den där sidechainade kompressorn är ju fan uppskruvad till 11.....

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Vad fan.

Disco?!?

Lägg ner.

Rätt snygg produktion dock.

Postat

Hmm ... gimmicken påminner om Boytronic 1983. Musiken är ok, men låter för mycket schlager, men det kanske är meningen. Det jag stör mig på är det uttjatade glam-kläder-mode-champagne-temat.

Hade jag varit din producent hade jag bytt ut durackorden mot moll.

Postat

Alldeles för många knapptryckningar för att ladda ner 😎

Postat (redigerat)

shlager... alexander får se upp tror jag...

Känns inte så nytt för att vara klubbigt... klubbmusik brukar ju ofta ha en twist..

Bra prodd annars... Fast tonartsbytet från vers till refräng.. inte roligt.

Men synd att du har lagt upp den här... hehe... den skulle funka klockrent i melodifestivalen.

till Afterdark kanske? 😎

Redigerat av pennudd
Postat

Snyggt producerat men möjligtsvis lite slätstruket (men det ska väl vara lyssnarvänligt antar jag)

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

vad har det här med disco att göra?

Postat

??????????. Forumet bråkar med mig. Inte en susning blir mitt svar,,,,,,,,,,,,, 🙂

Postat

Exakt min tanke, detta är modern schlager. Skicka in te nästa tagning av Christer Björkmans lekstuga! 😉

Disco är 70-tal, BeeGees, Gloria Gaynor, oktavbas (riktig elbas, pluggar använder man för att skruva i skruvar i betongväggar) etc

😮

Postat (redigerat)

var det inte dig man såg på förstasidan på lunarstorm här för ett tag sedan? Wieee (Ja, jag besöker den sidan ibland*host host*)

Förövrigt: Bra att du ändra så all info fans med, men skulle bli ännu bättre om du faktist skrev nått i det osså😉

Redigerat av Lådan
Katla (oregistrerad)
Postat

Snyggt proddat men låten lät melodifestival 2002 tyckte jag. Alcazar-vibbar eller Magnus Carlsson solo (herregud, varför känner jag till sådant?).

Den saknar, precis som Alcazar, en bas för att jag ska se den som disco.

I övrigt, helt OK schlager.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.