Jump to content
Annons

Leverans av beställda instrument


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag har nyss beställt mina första instrumentprylar från utlandet. Jag har "naturligtvis" beställt grejer från utlandet förr, men det har varit kläder eller skivor, som Posten har skött om.

Denna gång involveras Interlink Express tydligen som leverantör. Har någon erfarenhet av dessa eller andra leverantörer? Man ska ju ange telefonnummer, men jag undrar...hur lång tid har man på sig att ta sig hem om de ringer? Det är ju inte alltid man är hemma. Hoppas de inte kommer på måndag eller onsdag em, för då jobbar jag och har ett sånt jobb där jag inte kan svara i telefon just då.

Är man inte hemma så ska de tydligen lämna ett visitkort med uppgifter om hur man genast ska försöka nå dem (ringa antar jag)... Det vore f*n så mycket bättre om jag hade deras tfn.nr till bilen redan nu och inte tvärtom! de lär inte kunna lämna visitkortet heller om jag inte är hemma, för här är kodlås. Det står att grejerna går i retur om man inte är där, signerar & tar emot. Det blir frakt x3 (hit, retur & hit igen, dvs. £90) i värsta fall plus den admin.avgift de pratar om på £10 då. Så det gäller att hålla sig hemma, för att inte förlora 1350 SEK.

😉

En kompis har beställt en hel del gånger (dock inte instrument), men med olika dylika leverantörer. Inte EN ENDA gång har de ringt tidigare än då de redan befunnit sig utanför på gatan!!

Tell me your own stories!

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har beställt mycket från utlandet, och har aldrig varit med om att sakerna går i retur till avsändaren om man inte tar emot paketet, förrän tidigast en månad efter det ursprungliga leveransdatumet då man inte var hemma. Paketen åker helt enkelt till fraktbolagets lager tills du hämtar ut det (inom en månad, då).

Fast helt säker kan man ju inte vara, du kanske fått ett stört bolag 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Regel är att de första gången kommer till adressen som de har. När ingen finns där, tar de kontakt till numret du lämnat vid beställningen, och kommer överens om ny leverenstid/plats.

Fedex och UPS funkar i varjefall så.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Med Fedex och UPS betyder alltså det att man inte HAR någon sagd leveranstid första gången, utan bara vid andra tillfället!

Det är ju helkass att de ringer till beställaren först när de är utanför huset, utan att beställaren har en aning om när de skulle komma.

😳

tikka masala//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Om du fått en tracking-nummer av avsändaren, kan du ju följa med när paketet anländer till ditt hemland och passa på att ringa upp dem förrän de hinner ut med sin paketbil i trafiken?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

nurfen: No way. I deras info står det ungefär "vi kommer när vi kommer, och då gäller det att du är hemma." Men så är det ju med allting. Fastighetsskötare och andra hantverkare, vänner o bekanta hahaha....

tsmalmbe: Ja, jag har ett trackingnummer, eller ordernummer i detta fall. Det ska jag använda står det och skriva in på en speciell sida tillsammans med postnummer för att hela tiden kunna kolla var paketet finns. Det är bara det att, förutom att de tydligen har dragit slantarna redan igår, så finns det inget paket!!

Bra start! Är det därför Start som flingor inte finns längre, eller finns dom kvar??

😱😕😱

Jag har pratat med flera stycken nu, och INGEN av dem har något annat att säga än att leverantören/distributören ringer först när de står utanför bostaden. En bekant beställde en Dell-dator från Dell och de ringde i tfn samtidigt som de ringde på dörren. Då var han inte hemma. Efter 45 min kom de tillbaka och då råkade han ha vägarna förbi hemma, men enbart för att han hade glömt en sak hemma. Då sa de "Det var tur, för annars hade paketet gått i retur." Och de hade bara sagt att de skulle komma nån gång i veckan.

nurfen, jag har nu hört med företaget och de har INTE något centrallager där de förvarar paketen, utan de går tillbaka tämligen omgående. Så det är bäst jag fängslar mig själv!

Jaja, det går säkert bra! Gitarren kanske inte fanns inne, det kanske är därför ordern inte syns ännu? Annars får jag höra av mig igen dit...

😎

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Gitarren verkar inte finnas inne hos dem i lager. Annars borde jag kunna spåra var paketet är redan nu efter 50 timmar, även om det inte lastats i bilen ännu...

De garanterar leverans inom 24 timmar av de flesta instrument, om de har i lager. Men är det andra länder i Europa det handlar om så tar det 3-7 da'r...

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...