Jump to content
Annons

HAMMOND XK1! Berätta!


Bultage

Recommended Posts

Annons

Inget går upp mot en riktig Hammond,den du nämner är förvisso benämd Hammond men inte på något sätt lik en Hammond i uppbyggnad etc...bättrre då att köra med B4 som vst-instrument=riktigt bra faktiskt-och det skall komma från en försvarare av analog utr. och riktiga instrument!! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha den i livesammanhang eller till studion?

Om du ska ha den live så kan det vara schysst att gå runt med en XK1 än att bära med sig en gammal hammond.

Ljudet är helt okej faktiskt. Men det är ju liksom ingen "hammond" 😉

Dock jäkligt bra ändå.

Ska du ha den i studion så kan du lika gärna skaffa någon mjukvara faktiskt. Eller en rikitg såklart

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du ha den i livesammanhang eller till studion?

Om du ska ha den live så kan det vara schysst att gå runt med en XK1 än att bära med sig en gammal hammond.

Ljudet är helt okej faktiskt. Men det är ju liksom ingen "hammond" 😕

Dock jäkligt bra ändå.

Ska du ha den i studion så kan du lika gärna skaffa någon mjukvara faktiskt. Eller en rikitg såklart

Tja!

Både och.. Vi har Native Instruments B4 i studion också...men det känns fan inte helt rätt i själen.. även fast den låter sjysst och vi använder den! Sen vill jag kunna sitta och lira när jag t.ex skriver låtar och jammar hemma lixom!

Men om man jämför med t.ex Nord Electro! Personligen tycker jag att Nord har blivit lite av en "POD" för hammond simulatorer...grymma när dom kom, men sen har man den där karaktären lixom! även fast den låter skitbra...

Och precis..man pallar juh inte konka en fet B3:a heller och ett leslie på 70 pannor..

Men slutsatsen är den att orgeln är värd att gå och känna på?!

Hare fättt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...
Diaks (oregistrerad)

Jag brukar prova den på 4sound på söder här i sthlm

som ovanstående redan har skrivit så kommer den aldrig

att spela i samma division som "the real thing"

kul att spela på om du frågar mig.

Mvh Diaks

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...