Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vart skall man hitta drummer_set.fxb filen på alla dessa 9 skivorna??

jag har letat men inte hittat?

För det är väl den filen som man behöver, och skall lägga i [VST plugins] sen i [drum] mappen? alltså bredvid 909, compressor, drumnbass i cubase osv.

eller heter filen något annat??

någon som vet??

Annons
Postat

Om du läser i manualen så står det hur du ska göra; alla filer som packas upp via *.msi-installationsfilerna ska ligga i samma mapp som du har dina vst-instrument. Inga fxb-filer alltså utan dll-filer, så som det brukar vara(!) när man installerar nya plug-ins i cubase.

alltså exempelvis:

D:\Program\Steinberg\Cubase SX 3\Vstplugins\Toontrack\DFH Superior\Drummer

där ska drummer.dll ligga

Somsagt...RTFM.

Postat

OK, en annan sak vart skall soundinstall.pkg med tillhörande filer läggas?

ska man lägga dom också in i sista mappen [drummer] så dom hamnar med drummer.dll och alla cymbaler å puker?

När jag ändå är i gång måste jag få fråga 😳

När allt är rätt installerat visst kommer då DFHS öppnas med F11? 😏

Postat
OK, en annan sak vart skall soundinstall.pkg med tillhörande filer läggas?

ska man lägga dom också in i sista mappen [drummer] så dom hamnar med drummer.dll och alla cymbaler å puker?

När jag ändå är i gång måste jag få fråga 🙂

När allt är rätt installerat visst kommer då DFHS öppnas med F11? 😄

Jag installerade själv för någon månad sedan DHFS. Det var ett stort projekt. Men som sagt, följ verkligne instruktionerna. Flytta över alla filer till samma mapp, kommer ej ihåg precis hur jag gjorde, men följd instruktionerna så funkar det utmärkt.

Sen angående F11 så har jaga dlrig testat, men det är väl beroende på var du kör för program. Jag själv kör Logic och Mac. Och när man trycker F11 skickas alla föänster åt sidan. Men i Cubase och Pc så kommer ju VST-menyn upp när du trycker på F11. Så det är inte DFHS specefikt som öppnas, utan menyn med alla vst-instrument. Och där kan du då välja DFHS.

Lycka till!

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.