Jump to content
Annons

The Arne Weise Experience


Recommended Posts

* LÅTNAMN: The Arne Weise Experience

* ARTIST/GRUPP: Pluffo ( a.k.a Martin Larsson )

* GENRE: Svår country

* LÅTLÄNGD: 5:37

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Acc

* STORLEK: 5.2 megabyte

* STATUS: Arne Weise säger: Det är stabilt

* LÅTLÄNK: The Arne Weise Experience

Jag sitter i finkan på popmundo så jag ägnade dagen åt att göra lite riktig musik istället.

Så här är Six Shooters senaste hit: "The Arne Weise Experience".

Näst på tur att omvandlas till verklighet är: "Theme from Pippi Longstocking in F-minor".

Stay tuned.

arne1.jpg

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Många influenser här snarare nån slags riktigt jäkla häftig worldmusik. Det var skoj att lyssna påt i alla fall en får tacke för underhållningen.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

öhm.. 😏 heh 😆

skön underhållning! 😄

Snyggt spelat!

men... den var lite jobbig att lyssna på såpass länge!

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet inte om man ska grata av lycka eller av saknad aver att man slipper hora de sju dvargarna sjunga.

totalt urartat, vansinnigt roligt.. varfor spelar dom aldrig det har pa radio city

😄😄😏😆

men den ar kanske lite lang, men det kanske ar meningen

PS. vet ni om att man far inte posta hur manga smileys som helst ..

Redigerat av Marrexxx
Link to comment
Dela på andra sajter

😄 Som sagt tidigare: Skicka till SVT:s barnprogram. Tror ALLVARLIGT att det finns en marknad för detta.

Lite lång ja. Skippa vibrafonpartiet och efterföljande jazzimpro. funkar inte utan ett riktigt starkt A-tema. Lyssnar du på Samla Mammas Manna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltid trevligt med respons. Här ska svaras!

Burnin Sven: Ja, genrébeteckningen "svår country" var mest med tanke på inledningen av låten. Blev lite svårt att placera in detta i något speciellt fack tyckte jag 😛 Tack för att du tackar för underhållningen. Själv garvade jag läppen av mig när jag gjorde den här låten 😄

Danabacken: Trevligt att du blev underhållen, och visst är sången lång, men det var bara för att jag inte kunde hejda mig själv 😉

Marrexxx: Jag hade hela casten från Snövit på plats för den här men de började giddra om arvode så jag skickade hem dem igen.

Radio City ja...Jag skulle vilja att de spelade vad som helst utom vad de spelar just nu 🙂

ViktorDenStore: Tack Viktor! 😮

MusicGene: Jag blev tillräckligt galen av att göra den här låten. Jag vet hur 😄 Super Mario Långben är så jag vågar inte klicka på länken.

MarcusRombo: Om det var något som jag tyckte att jag inte lyckades klämma in så var det Punk...Men trevligt att du hör nyanser jag själv inte upptäckt 😉 ( Eller är det slang, och jag som är mossig och inte hänger med? )

dede: Barnprogram? 😄 Tror du att kidzen skulle palla det här? Eller pratar du om marknad utanför Telletubbiesindustrin? Lyssnar på the what now? 😠

Av era kommentarer att döma så förstår jag att de flesta tycker att den är lite lång. Kan ge er rätt här. Som sagt så saknar sången ett riktigt tydligt tema. Vissa partier dyker upp flera gånger men med olika solon på så de skapar inte riktigt någon enhet. Jag tycker om långa låtar så jag får gå på det andra alternativet när jag gör nästa låt...Ett tydligare huvudtema... Är det korrekt uppfattat? 🙂

Tack för kommentarerna allihop!

Link to comment
Dela på andra sajter

Först tyckte jag det lät Svenne Rubins, sen kaikade det ur in nån slags jazz som jag inte förstod. Tror detta var för intelligent för mig. Både country och Arne Weise är falsk marknadsföring, jag förväntade mig slidegitarrer, julafton, hjordar med afrikanska herbivorer och alkoholproblem, men fick ingetdera. förutom möjligtvis alkoholproblem. eller ja... eehm, äh.

Fast egentligen tyckte jag den var ganska fin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

equality: Härligt att du gillade den! Det är det som är meningen 😎

Fidden: Jag kan förstå om du kännt dig snuvad på konfekten. Om du vill ha julstämning så rekomenderar jag att du lyssnar på Kaninernas Jul istället 😄

Harmonica mike: Oj! Det var ingen dålig recension. Man får tacka 🙂

Få se nu...Jag satte igång med låten idag ( eller tekniskt sett igår ), klockan halv två efter att ha kollat på Twin Peaks ( kanske kan säga något om varför den blev som den blev 😉 )...Sedan jobbade jag konstant till halv fyra, då jag bröt för middag. Efter middagen så pillade jag mig lite i naveln, funderade lite runt arrangemanget, och spelade in alla "Yeeehaaw"...sedan var den klar...Så effektiv tid, tja, på en höft sådär...2,5-3 timmar kanske...

Edit: Eller 3,5 kanske...Aja, skit samma 😛

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska man säga...helt galet men ändå kontollerat=me like. 😄

Gillar att du är experimentell i taktbytena. Riktigt proggigt. 😉 Stort plus för det. Intressant oväntad trumpanorering måste jag säga. Det enda som jag tycker låter sådär är violen. Allt det andra låter gött.

Banjon äger!!

Mvh / djonas

Edit: BTW detta sparas. 😎

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

djonas: Trevligt att du delar min banjofetish 😆

Pico: Finns i butik om en vecka 😆

hackeman: Kul att du tycker det var kul. Detta är skapat med Reason 3. Trummorna är Reason Druk Kits. Jag kryddade det hela med lite yehaw-skrik från min sida. Ja, det var det hela 😉

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att lyssna på, men hur kommer Arne in i bilden?

Bonusinfo 1: som liten bodde jag ett tag granne med herr Weise och hans familj.

Bonusinfo 2: när min kompis Fredrik halkade på badbryggan var det Arne som kom springandes för att rädda honom... helt naken. Kan vara ett av mina mest traumatiska barndomsminnen...

/Mats

Link to comment
Dela på andra sajter

Mats_S: Låt mig bara säga att "bonusinfo 2" kommer att ersätta monstret som jagar mig i mina mardrömmar.

Ja, låttiteln dök upp i Popmundo. Ett halvskoj internetspel som går ut på att nå ära och berömmelse inom musikbranshen eller bara krasha hotellrum och leva "Rock n´roll"-liv. Jag bara spann vidare på låttiteln och detta var vad som dök upp. Men nu sa jag faktiskt explicit att ni inte skulle fråga 😕😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog helt puckad meeen... Jag fattar inte vad Arne W har med det här att göra??? 😕 Däremot så lyssnar jag just nu på nåt hårt kvantiserat.. Hmm.. world-pop-jazs-asian inspirerat (kinarestaurang goes nintendo) .. Låter lite demomässigt.. Tusan vad hårt quantizerat det är.. Hmm.. Låter "data" som tjejjen skulle ha sagt 😱 (hon är i prag nu så.. jag får gissa).. Men fantastiskt välkomponerat/programerat.

Ok. pluffo.. Du verkar ha svart bälte i Nintendo så jag ska inte klaga så mycket.. Bra jobbat 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

dede: Barnprogram? 😱 Tror du att kidzen skulle palla det här? Eller pratar du om marknad utanför Telletubbiesindustrin? Lyssnar på the what now? 😕

Jag frågade ju om Samla Mammas mAmma! 😱 , Gitarristen där, Coste Apetrea, gjorde vinjettmusiken till "Björnes Magasin"

Jag är helt seriös.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hegobald: Ah...Jo, du har rätt. Jag har varit på kvantiseringsknappen ganska friskt. Absolut någonting jag ska tänka på till nästa gång. För övrigt kommer jag på få saker som Arne Weise inte har någonting att göra med 😲 Och svart bälte i Nintendo. Man tackar, även om jag inte fattar vad du menar 😛

dede: Hmm...Ja, nu när jag tänker efter. Ledmotivet till bolibompa är fan psykadeliskt så det räcker. Kanske ska erbjuda mina tjänster åt den statliga televisionen i alla fall 🥰 Ska ta mig en titt på det där bandet du snackar om.

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt....lekfullt.....schysst komposition får Zamlavibbar så här har jag inte hör dig förut....lyssnar medans jag skriver och det blir nya genrer hela tiden, lite österlänskt för att sedan ramla tillbaks i 60- talet soundmässigt när orgelpartiet kommer....nu är det sjuttital 😛 schyssta synthljud.....vad använder du för grejor???impressed...very nice 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Soundborn: Mohahaha! Min onda plan fungerade!

Karl: Trevligt att du finner min komposition så nyansrik. Jag tycker folk hör saker som jag själv inte ens var medveten om att jag hade lagt in :rolleyes: Som sagt så är det Reason 3 som jag har använt för att knåpa ihop det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt tokigt, men samtidigt sitter det ihop hela tiden och det är skickligt gjort! Längtar efter Pippi-låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

gammeljohan (oregistrerad)

Härligt att höra! Jag tror mig nästan höra lite GentleGiant-vibbar, men det är kanske mest att fiolen finns där, inte så mycket för att den spelar nåt likt egentligen. Men en och annan nedgång påminner allt om det, tycker jag (endast positivt menat).

Ah, riktigt gött att höra, jag blir inspirerad till att göra nåt roligt igen. Har länge ...(här slutar låten, men sätter genast igång den igen)... har länge varit inne på monoton och mer stel musik (vilket jag absolut kommer fortsätta vara också), men nu utsöndras nog lite Zappahormoner som jag kan sväva på ett tag.

Gonatt o glad påsk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...