Jump to content
Annons

Angående Rhymesaurus testet i senaste numret


hackeman

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Sid 65 i senaste numret av Studio fanns ett test av ovan nämnda rimlexikon att användas när man skriver texter. Så vitt jag kan utläsa får man (edit: MINST) lika mycket ut av RhymeZone som jag själv använder ibland när jag skriver engelska sångtexter. RhymeZone är dessutom helt web-baserat och helt gratis. 😉

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vad kallas dom som rhymar då?? rhym-lingar..elle... 😳

dåååålig hund..dååålig hund..fy fido..

/D

Haaa...aa.ah. 🙂 öh. 😲 Jo, den var verkligen riktigt dålig. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ska testa rhymezone nu faktiskt..har kört fast på ett trixigt, komplext och alldeles öhhh.. 😳 för simpelt rim...

Jag hade nåt rhymelexicon för ett tag sen som hade hur mycket trix som helst..givetvis slarvade man bort programmet... 😲 och sen kommer man inte ihåg vad det hette..problematiskt va?? 🙂

/D

-edit- stavhopparfel

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som är skum eller är det nån mer som anser att rimlexikon är fusk...? 😉

Kan erkänna att jag har använt det en gång, men det rimmet använde jag inte äns. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk och fusk. Jag tycker att det kan vara en bra hjälp på vägen. Ibland behöver man hitta lite ord, och ordförrådet är inte alltid så stort som man önskar. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge man inte plagierar något någon annan har gjort tycker jag man kan använda vilka metoder och verktyg man själv föredrar. Jag får inspiration och idéer på de mest märkliga sätt, RhymeZone använder jag bara när fantasin tryter. Och ofta funkar RhymeZone oxå bara som inspiration, man skriver ju inte precis rakt av vad som står på skärmen. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar också för tipset Hackeman.

Tycker heller inte att det är fusk. Blir resultatet bra och man själv är nöjd och tycker att man har någonting man kan stå för är det väl skit samma om man har fått lite hjälp på vägen.

Det är som att säga att det är fusk att läsa bruksanvisningen när man har köpt nya prylar.

Fast det är det ju nästan... :rolleyes: Man måste ju prova lite först i alla fall

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...