Jump to content
Annons

M-Audio Delta 44- nybörjartips

Recommended Posts

Pacanin (oregistrerad)
Postat

Halloj.

Är ny på "hemmastudio". Kan detta vara ett prisvärt ludkort för en nybörjare, spelar rock för det mesta men en del lugnare aukustiskt också. Tänkte spela in med Cubasis VST 3. som jag köpte för ett par år sedan men inte kommit igång, jo hag vet att det är en "snikisvariant", men tror att det räcker till mig. En fråga bara; hur gör man med trummorna?, det finns ju ett vst-instrument, men jag fattar inte hur jag programmer en trumrytm, som sagt jag är ny på det här....

Har jag fattat det rätt att man inte behöver någon mixer eller annan preamp till detta ljudkort?

Tips emottages tacksamt. 😳

Annons
Postat
Halloj.

Är ny på "hemmastudio". Kan detta vara ett prisvärt ludkort för en nybörjare, spelar rock för det mesta men en del lugnare aukustiskt också. Tänkte spela in med Cubasis VST 3. som jag köpte för ett par år sedan men inte kommit igång, jo hag vet att det är en "snikisvariant", men tror att det räcker till mig. En fråga bara; hur gör man med trummorna?, det finns ju ett vst-instrument, men jag fattar inte hur jag programmer en trumrytm, som sagt jag är ny på det här....

Har jag fattat det rätt att man inte behöver någon mixer eller annan preamp till detta ljudkort?

Tips emottages tacksamt. 😳

Delta 44 har ingen preamp så om du tänkte använda mikrofon får du köpa en sån oxå. Eller ett ljudkort med inbyggd preamp.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.