mobbad Postat 28 mars 2006 Dela Postat 28 mars 2006 Jag letar efter en VST till cubase som är så lik som Redrum (från Reason) som möjligt. Och jag hittade en VST vid namn "Tatapoum". www.kvraudio.com/get/1910.html Underbart tänker jag. Och försöker ladda ner. Och ja då finns inte länken kvar och hittar inte VSTn att ladda ner någonstans. Då undrade jag ifall den kanske blivit nerlagd pga att Propellerheads blivit förbannade. Men vad vet jag. Så jag tänkte höra ifall någon vet var man kan ladda ner denna VST eller ifall någon har den och kan vara väldigt vänlig av sig att skicka den till mig. Annars undrar jag ifall det finns någon liknande VST till Cubase att använda. Det är lite jobbigt att rewira Cubase med Reason. Skulle vara så mkt lättare att kunna göra det direkt i Cubase istället. Jag gillar verkligen Redrum från Reason och vill gärna använda den eller något liknande direkt i Cubase. /L Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 29 mars 2006 Dela Postat 29 mars 2006 (redigerat) GURU är en väldigt bra Trumsampler. Sen har du Battery och inte glömma RMVI (kanske bara är IV elle V?) från Linplug.. 🙂 Redigerat 29 mars 2006 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 30 mars 2006 Dela Postat 30 mars 2006 Battery o de andra klonerna är inte likt Re-Drum, men Fxpansion GURU är det däremot, men även den är lite meckig och inte alls lika rolig att jobba med som Redrum... jag skulle nog hellre föreslå att du använder Redrum via Rewire in i Cubase istället.. mycket simplare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 30 mars 2006 Dela Postat 30 mars 2006 Vad sägs om denna? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 31 mars 2006 Dela Postat 31 mars 2006 Jag har kört med en gammal trummaskin och triggat Battery via midi. En "trummis" från 80 och 90-talet är inte så dyr. Anslagskänsliga pads och en bra display... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.