Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har lite problem med min studioutrustning som jag hoppas nån kan svara på.

Jag har ett Delta 1010LT ljudkort och en Behringer ADA8000. På baksidan av ADAn finns 8 xlr-utgångar som jag har kopplat till rca-ingångarna på ljudkortet. Men det finns bara 6 rca-ingångar på ljudkortet, de andra två är xlr.

Så min fråga är om man kan routa om två av rca-utgångarna till ingångar istället, så att man kan koppla in de två sista kanalerna på ADAn där?

Om Ja, hur gör jag det?

Om Nej, Hur ska jag göra då för att kunna använda de överblivna kanalerna?

/Madde

Annons
Postat

Vad jag kan förstå av 1010-kortet så funkar även XLR-kontakterna som linjeingångar... 😏

Det borde alltså gå att koppla sex kanaler till RCA-ingångarna och de sista två till XLR-ingångarna.

9feb6daf61c437f86d7ecaaf54c6004a.jpg

Postat

Helt rätt. XLR kontakterna fungerar även som linjeingångar.. Nu sitter jag inte med manualen framför mig men.. Vad man gör är att man med hjälp av jumprar på ljudkortet styr om XLR kontakterna ska vara linjeingångar, alternativt hur mycket förstärkning som ska ges om man använder mikrofon.

Så:

1. Leta upp manualen till ljudkortet.

2. Öppna datorn.

3. Enligt instruktion i manualen, sätt de jumprar som styr förstärkning av insignalen så att ingångarna hanteras som linjeingångar.

Tyvärr kan du inte göra om utgångar till ingångar, det är XLR kontakterna som gäller.

Postat

Aha, jag fattar.

Tack så mycket, det var välbehövlig information

ska tvinga min brorsa att fixa det 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.