Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Nu ska jag införskaffa mig ett fw-kort till laptopen och jag har lite svårt att välja.

Om ni forummedlemmar skulle välja mellan Hercules-kortet och Terratec Phase X24, vilket skulle bli ert val? Gärna med en liten motivering.

Det jag är ute efter är ett billigt kort som låter relativt bra. Jag har tänkt att använda det i första hand till att använda tillsammans med ett midikeyboard och spela in sång, bas och gitarr. För att kunna vara portabel vill jag helst ha ett litet kort. Ev. ska det även användas för att lira mjukvaruinstrument live med laptop och midikeyboard.

Jag har egentligen inte någon större användning av alla ingångar på Herculeskortet, även om det alltid är skoj med sånt.

Herculeskortet är ju billigare och ger som sagt fler in/utgångar (som jag dock egentligen inte behöver i dagsläget) så om man ser till ljudkvalitet/prestanda osv. vilket tror ni är bäst av de två korten?

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Terratec gör ljudkort, hercules en massa end-user-hype-grunkor. Gissa vilket företag som satsar på att utveckal t.ex drivers (som skulle fungera) för sin produkt?

Bara en point bland de andra (som antagligen kommer senare).

mvh,

Thomas-den-bittre-hercules-kunden

Postat
mvh,

Thomas-den-bittre-hercules-kunden

Med tanke på din signatur så har du haft med Hercules att göra, eller?

Btw, tack för ditt inlägg!

Postat (redigerat)

Hallå igen,

Det står i ljudkortstestet i Studio att Phase X24 har fasvända ingångar på framsidan. Vad innebär det för inspelningen?

Redigerat av Jimmy.H

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.