JonnyEklund Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Bussride ARTIST/GRUPP: Jonny Och Angelina GENRE: pop/rock LÅTLÄNGD: 3:16 KOMPOSITÖR: Jonny Eklund PRODUCENT: Jonny Eklund EV. MEDVERKANDE: Angelina INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 6,1 STATUS: Spelade in idag. Har grovmixat bara. Gillar ni det avskalade eller ska jag fläska på med mer arrangemang och instrument? Jonny_och_Angelina___Bussride.mp3 Redigerat 27 mars 2006 av JonnyEklund
osiris Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 (redigerat) Jag får bara hem en mp3-fil på 0kb 😎😄 Edit: Nu funka det 🙂 Redigerat 27 mars 2006 av osiris
osiris Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Akkeguran låter lite bummlig, du kan nog skära nån frekvens där... Körerna tyckte jag lite för höga, men snygga 🙂 Lite för mycket reverb på instrumenten överlag... Sången distar på ett par ställen också? Det är ju aldrig trevligt... Det är ganska fint när det är avskalat, men nåt borde hända i andra versen.
Harmonica mike Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Tja jonny..det här låter riktigt grymt! jag personligen skulle nog inye göra nåt mer..det finns otroligt mycket soul i det där! Skit bra!! MVH Harmonica mike
JonnyEklund Postat 27 mars 2006 Trådstartare Postat 27 mars 2006 Tack så enormt för kritik! Jag kan hålla med om att gitarren blev lite för bumlig. Försökte skära bort.. Men då blev det helt utan botten i låten.. Jag får sitta och jobba lite med det där. Sången distade på ett par ställen. Finns tagningar där det inte distar.. Men då är inte känslan lika påtaglig. Körerna ska automatiseras. Bra att du påminde mig! 🙂 Tack ännu en gång!
Baktakt Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Jaha, här sitter man helt hänförd och bara njuter...-tycker att det är kanonbra! Fantastisk närhet i hela låten, underbart att höra något med dynamik... cellon (?) vid 1.45 låter lite fisk...stråkarna vid 2.49 är kanske väl grova... Kanonbra jobbat! Tjohopp!
JonnyEklund Postat 27 mars 2006 Trådstartare Postat 27 mars 2006 Tack för komplimanger! Cellon är (om en tjej som heter Louise kan komma upp hit till stockholm) provisorisk. Jag har skrivit lite arr för cello till låten, där den jobbar lite rythmiskt. Nu är det ju samplingar lixom, nödlösningar. Men dom fyller sin funktion. Hur menar du med att dom låter fisk? 🙂 Jag vet att det är samplingar och man kan inte göra så extremt mycket , men hur kan jag göra för att dom ska låta sushi? 😄
Baktakt Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Tack för komplimanger! Cellon är (om en tjej som heter Louise kan komma upp hit till stockholm) provisorisk. Jag har skrivit lite arr för cello till låten, där den jobbar lite rythmiskt. Nu är det ju samplingar lixom, nödlösningar. Men dom fyller sin funktion. Hur menar du med att dom låter fisk? 🙂 Jag vet att det är samplingar och man kan inte göra så extremt mycket , men hur kan jag göra för att dom ska låta sushi? 🙂 Fisk=Falskt 😄 Man sitter ju och lyssnar på den fina sången...och sen kommer halva luftwaffe in och ska...-asså -jag tycker inte den låga cellotonen passar helt enkelt 😄 Tjohopp!
JonnyEklund Postat 27 mars 2006 Trådstartare Postat 27 mars 2006 Fisk=Falskt 😄 Man sitter ju och lyssnar på den fina sången...och sen kommer halva luftwaffe in och ska...-asså -jag tycker inte den låga cellotonen passar helt enkelt 🙂 Tjohopp! Ja! Visst sjunger hon helt fantastiskt! Jag skrev låten till och med i detta tonläge. Behövde inte ändras nånting när hon provade att sjunga låten första gången imorse. Ok! Tack ännu en gång för allas komplimanger och kritik!
bimbambop Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 (redigerat) Kan hålla med om stråkarna 2:49.. man hoppar nästan till. Cellon funkar tycker jag, men kan du få på en riktig lär det ju bli ändå bättre. Annars är det ju mycket bra detta, och visst sjunger hon bra. edit: förtydligande - jag gillar det avskalade alttså 🙂 Redigerat 28 mars 2006 av bimbambop
Light Head Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Skön låt! Sången låter lite distad, kanske bara "mp3-problem"? Härligt avskalad! Men kan känna att jag nästan förväntar mig någon liten melodi då och då på gitarren. Vette f-n vad det heter på musikers språk, kan försöka förklara mig bättre om det behövs. Annar skulle det vara kul att få reda på en lämplig term.. Bra låt, fin röst, bra arr. Låter tidig Jewel.
JonnyEklund Postat 28 mars 2006 Trådstartare Postat 28 mars 2006 Tack så jätte! Har lyssnat i fler miljöer nu, håller med om att stråkarna där i slutet är lite överdrivna, ska nog låta dom smyga på lite mer.
tbruce Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Sången är ju ganska sur här och var... mer än vad jag tycker ryms inom begreppet "känsla". Att det klipper i sången är också oförlåtligt. Men fin klang i sången, och den passar låten, vissa bitar låter exakt som Robyn. Känns lite ansträngd på vissa ställen (andas!!). Låtmaterialet i sig är det inget fel på alls, fint. Texten vet jag inte - ett ganska dystert ämne, men texten berör ändå inte så mycket tycker jag. Men det är inte så det stör heller. Tror också att låten skulle vinna på lite mer överdriven dynamik. Jag röstar på att ni filar bort några av klyschorna i texten, och gör en ny inspelning där ni ser till att det inte klipper och att sången blir renare (annars får ni nog ta till lite lätt autotune). F ö, du vet att det heter "Bus ride", va? 😳 Om du inte menar "buss" som i puss/kyss (ska nog fortfarande vara ett mellanrum dock).
JonnyEklund Postat 28 mars 2006 Trådstartare Postat 28 mars 2006 hahah! FAn! NU FICK JAG! Jag är så jävlig när det gäller "sär skrivningar" på svenska, har blivit rättad av min flickvänn minst 10000 gånger. Och nu gör man samma fel åt andra hållet med engelskan. Jag får se hur jag filar lite med sången. Ska samråda med Angelina när hon kommer hit imorrn. Då har ju bådas öron fått vila lite och man hör alla missar mycket tydligare. Vilka klyschor anser du är dom värsta? Tack för kritiken! Jag fick nästintill exakt samma kritik från dig tbruce som jag fick av min syster.
tbruce Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Vilka klyschor anser du är dom värsta? "Listen to my story" tror jag - men egentligen kanske "klyschigt" var fel ord... det är mer som att det är lite för "genomtänkt", eller så, så det blir lite grötrim av alltihop. Förstår du? Jag misstänker iofs att olika personer tycker väldigt olika om sånt här, så om ni vill ha det så ska ni inte ändra såklart. Personliga preferenser you know. Lyssna inte för mycket på mej, jag babblar bara. 😳 Lyssna på din syster istället kanske. 😲
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.