martin555 Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Hej allihopa! Var inne på digidesigns hemsida och läste på lite om 002 racket som jag har planer på att köpa. Min dator är en P4, 1,5a och på sidan står det så här: Intel Pentium 4 or Xeon CPUs running at 2.0 GHz (or faster) Menas det då att P4an måste vara på 2 Ghz eller gäller det bara Xeon? Det vore tråkigt att behöva skaffa ny burk också(en ganska stor investering) Tacksam för svar Martin
Carl_B Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Hej allihopa!Var inne på digidesigns hemsida och läste på lite om 002 racket som jag har planer på att köpa. Min dator är en P4, 1,5a och på sidan står det så här: Intel Pentium 4 or Xeon CPUs running at 2.0 GHz (or faster) Menas det då att P4an måste vara på 2 Ghz eller gäller det bara Xeon? Det vore tråkigt att behöva skaffa ny burk också(en ganska stor investering) Tacksam för svar Martin Japp en P4 eller Xeon CPU som är över 2 Ghz... den du! 😄
Janne Johansson Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Hej, Jag har själv testat att köra Digi 002 på en stationär P4 1.7 GHz med 512 MB internminne. Det gick, men det måste erkännas att det kändes lite segt.
Tobbe Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Det står att det går att köra på sämre datorer lite längre ner på sidan du har tittat på, däremot är det inte att rekomendera om du tänkt göra krävande inspelningar. Du kan ju alltid börja köra på den burk du har nu och vänta med att köpa ny. Då kankse du också kan ha lite kolla på vad du vill ha/behöver.
Tobbe Postat 17 juni 2004 Postat 17 juni 2004 Det går dock ganska bra på midre har suttit mycket med digi001 och en mac g4 450mhz och det går men man kan ju inte pressa ut mer än 24spår och ett fåral effekter.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.