Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej allihopa!

Var inne på digidesigns hemsida och läste på lite om 002 racket som jag har planer på att köpa.

Min dator är en P4, 1,5a och på sidan står det så här:

Intel Pentium 4 or Xeon CPUs running at 2.0 GHz (or faster)

Menas det då att P4an måste vara på 2 Ghz eller gäller det bara Xeon? Det vore tråkigt att behöva skaffa ny burk också(en ganska stor investering)

Tacksam för svar

Martin

Annons
Postat

Ja. Minst 2ghz för en P4 betyder det.

Postat
Hej allihopa!

Var inne på digidesigns hemsida och läste på lite om 002 racket som jag har planer på att köpa.

Min dator är en P4, 1,5a och på sidan står det så här:

Intel Pentium 4 or Xeon CPUs running at 2.0 GHz (or faster)

Menas det då att P4an måste vara på 2 Ghz eller gäller det bara Xeon? Det vore tråkigt att behöva skaffa ny burk också(en ganska stor investering)

Tacksam för svar

Martin

Japp en P4 eller Xeon CPU som är över 2 Ghz...

den du! 😄

Postat

Det står att det går att köra på sämre datorer lite längre ner på sidan du har tittat på, däremot är det inte att rekomendera om du tänkt göra krävande inspelningar. Du kan ju alltid börja köra på den burk du har nu och vänta med att köpa ny. Då kankse du också kan ha lite kolla på vad du vill ha/behöver.

Postat
Vad kräver Digi 001?

Samma.

• 3 veckor senare...
Postat

Det går dock ganska bra på midre har suttit mycket med digi001 och en mac g4 450mhz och det går men man kan ju inte pressa ut mer än 24spår och ett fåral effekter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.