Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Jag blev nyfiken för min syntax slutade fungera!!!

Jag såg din bild på skärmdumpen..

Den visar det virituella använda minnet..!?

Alltså det som kallas paging file.

För att se RAM-minnets belastning så får du öppna fliken "Processes" och se vad Cubasew använder i "Mem Usage".

Där ser du den riktiga belastningen.

Take care!

/Crunchman'

Postat

FX teleport-någon som testat konceptet-eller är det bull???

Idén har dykt upp i mitt huvud för länge sedan,men hur kan snabbheten som krävs uppnås mellan yttre/externa datorer undrar jag förstås...

Postat
Varför ens försöka hjälpa nån med crackade program, som dessutom enligt bilden kör msn messenger sammtidigt som han klagar på prestandan... 😄

& som dessutom anser att programmerana är dumma 😄

Postat

Kör man för många spår med för mycket samplingar så är det bästa

alternativet att exporta dem till WAV, torra och fina importerar man

dem till ett nytt projekt i ett omstartat program...

Postat (redigerat)

Jag kör med FX Teleport med EW/QL Gold + Gold XP och Stormdrum på den andra datorn.

Tyckte inte det var helt lätt att konfigurera det med ip nr osv...

Hade dessutom lite knas med det i början men nu verkar jag fått rätt på det och det fungerar faktiskt fint.

Latencyn kanske inte är det bästa men helt okej för det jag använder det till.

Redigerat av fudgesson
Postat
Varför ens försöka hjälpa nån med crackade program, som dessutom enligt bilden kör msn messenger sammtidigt som han klagar på prestandan... 😎

& som dessutom anser att programmerana är dumma 😏

jo här håller jag faktiskt med..

Jag har inget problem med folk som kör crackade versioner. Klandrar dom inte heller.

Men då ska man fan inte klaga på ett musik program när man inte har köpt det!

:rolleyes:

Postat (redigerat)
Varför ens försöka hjälpa nån med crackade program, som dessutom enligt bilden kör msn messenger sammtidigt som han klagar på prestandan... :rolleyes:

lägg ner det där jävla skitsnacket.

du har oxo crackade program på din dator, den kan jag lova.. åtminstone är du en devil som har mp3or som du inte får ha .. så lägg ner direkt.

OCH .. spelar nog ingen större roll om jag har en H20 kopia av SX2 eller en äkta, inte det vi snackar om här gubben.

det är CPU

Och jag har inte klagar på musikprogrammet.. jag har klagat på tillverkarna. . hur dom programmerar in alla samplingar i *.nks och för att loada ETT ENDA ljud , måste den ladda hela biblioteket och sedan välja ut en sampling UR bilblioteken. tror faktiskt jag skulle kunna koda det bättre än Art Vistas programmerare 😎

Detta innebär att det tar ~1-2 minuter att ladda ett enda ljud varje gång man tex ska byta pianoljud.. Och detta var bara ett exempel, nu har jag fått hem mitt piano så nu spelar jag på det hellre.. men ett EXEMPEL.

och JA. jag har en crackad version..

"Det står ju Try Before Buy" ju ? 😏 Och jag har inte bestämt mig än!!!!

Redigerat av trancer
Postat
men herregud andas :rolleyes:

Nääää.. värsta jag vet när folk kommer in o kommenterar nåt som inte ALLS har med ämnet att göra.. usch.

Postat (redigerat)

Skit samma nu .. jag funderar på att skaffa dubbla P4 3.6ghz processorer nu för att slippa problemet .. det blir ett par 1000 lappar, men ändå billigare än att köpa en mac och logic.. logic kan jag nog få wärsch kopia!!! men lite svårt att få en crackad mac!

så vi skiter i ämnet nu :rolleyes:

Tack för hjälpen, det blir helt enkelt till att bounca dom spår som är heavy.

Det jobbiga med det är ju att man inte kan bounca förrän man anser att spåret är helt klart :/

Men mne

Puss

EDIT: Tänk om en bråkdel kunde svara såhär mkt på mina låtar jag postar! *hint*

jävla rockare!!!! 😏😎🙂

Redigerat av trancer
Postat

ja va fan du slänger ju upp 3 låtar i veckan..

hinner ju inte svara på alla juh :rolleyes:

Postat (redigerat)
ja va fan du slänger ju upp 3 låtar i veckan..

hinner ju inte svara på alla juh  :rolleyes:

nä inte längre faktiskt.

Har börjat med schlager och seriöst dansbandsproddande.

Hade ett band här förra veckan o spela in en dansbandslåt .. vilket är jävligt roligt att det går framåt. och det fungerade mkt mkt fint med alla audiospår osv . Krävdes inet så mkt kräm ur burken på samma sätt..

Men oavsett vad.. när jag väl postar låtar här så är det riktigt tamt med svar.

Jag har mailat mr boss. olsberg angående detta, att jag tycker det ska finnas olika katalogiseringar på musikstilar.

* Rock/metal/Hårdrock

* Dance/Trance/Techno/Rave

* Sould/R&B/POP/Övrigt

typ.... För det känns som 95% av folket här är hårdrockare.. därför finns det ingen större anledning för mig att posta här längre egentligen..

95% av låtarna innehåller rock/hårdrock/pop iaf..

Ta det som ni vill, men det är inget påhopp, utan ren fakta.

Kan omöjligt begripa varför dom inte katalogiserar hela demopostningar.

Jag hyser inget agg mot rock/hårdrock osv . det får ni inte tro, men eftersom jag inte är intresserad av musikstilen så blir det lätt att man inte ens lyssnar på dom.

Därför menar jag att dom som älskar elektronisk musik ska kunna ha ett eget krypin, dom som gillar rap/hiphop/soul ska kunna posta bara där osv osv osv .

Det måste ni hålla med om ?

/Perrra

Redigerat av trancer
Postat

jag brukar få ganska bra med svar när jag postar mina trance låtar..

lätt över 15 svar och det är riktigt bra tycker jag!

Du tror inte att du får mindre svar bara för att du postar fler låtar? Jag tror det. Och jag menar inget illa...

Och det är väl ingen idé att maila Olsberg bara för du får mindre respons på dina låtar.. han kan ju inte direkt säga till oss här vad vi ska gilla och inte gilla.. :rolleyes:

Postat
jag brukar få ganska bra med svar när jag postar mina trance låtar..

lätt över 15 svar och det är riktigt bra tycker jag!

Du tror inte att du får mindre svar bara för att du postar fler låtar? Jag tror det. Och jag menar inget illa...

Och det är väl ingen idé att maila Olsberg bara för du får mindre respons på dina låtar.. han kan ju inte direkt säga till oss här vad vi ska gilla och inte gilla.. :rolleyes:

Jag mailade honom bara angående det där med olika avdelningar..

större chans för folk att få deras låtar synade av folket.

Kommer det 10 nya postningar på en dag, så hamnar dom lätt på 2a sidan dagen efter om dom inte får några kommentarer, eller om man postar vid 'fel tillfälle' .

Det blir mindre demopostningar i varje underkatalog vilket underlättar!

Och jag har inte postat nåt på länge nu , och senaste låten jag postade (IDAG) är en skämtgrej och ligger inte ens i demopostningar 😎

vilket är det? 😏)

/Perrra

Postat
& som dessutom anser att programmerana är dumma 😏

Nu var det ju jag som ansåg att programmerarna är dumma. Och jag har inte ändrat mig. Programmerare är oftast jobbiga idioter. Och slöa. 😄

Postat
& som dessutom anser att programmerana är dumma  😏

Nu var det ju jag som ansåg att programmerarna är dumma. Och jag har inte ändrat mig. Programmerare är oftast jobbiga idioter. Och slöa. 😎

aha... då misstolkade jag 😳

bra att vi är överens då! 😄

Postat (redigerat)
med tanke på att du inte uppdaterar ditt SX 2 till den senaste versionen så utgår jag ifrån att du kör crackat... den välkända freeze buggen i 2:an e i sin helhet fixad i senare versioner....

...så du menar att den senaste version av SX2 inte skulle vara crackad då eller? 😏

Redigerat av djonas
Postat
jag kan hålla med om att 2:ans freeze sög...men efter de uppdaterat några gånger fungerade den hjälptligt..så pass att det vart smdigare att trycka på freezeknappen än att hålla på o bounce:a

i 3:an har den blivit prima iaf =)

...men då utgår jag ifrån att du kör crackat dårå. 🙂😛

Postat
jag kan hålla med om att 2:ans freeze sög...men efter de uppdaterat några gånger fungerade den hjälptligt..så pass att det vart smdigare att trycka på freezeknappen än att hålla på o bounce:a

...men då utgår jag ifrån att du kör crackat dårå. 🙂😛

haha.. ja precis 😄

Postat (redigerat)

Jag kör med FX Teleport med EW/QL Gold + Gold XP och Stormdrum på den andra datorn.

Tyckte inte det var helt lätt att konfigurera det med ip nr osv...

Hade dessutom lite knas med det i början men nu verkar jag fått rätt på det och det fungerar faktiskt fint.

Latencyn kanske inte är det bästa men helt okej för det jag använder det till.

Jag har oxå kört FX Teleport, och tyckte inte det var svårt att konfigurera. Inte heller hade jag problem med latencyn (100Mbit LAN) utom just att den laggade när man bytade presets. Störde mig oxå på att man inte kan styra remote-pluggarna med Cubase-mixern. Men annars funkade det fint.

edit: förresten, om du har S/PDIF på båda burkarna, ta istället en titt på SystemLink. Kräver dock dubbla Cubase-installationer.

Kolla även de här trådarna.

Redigerat av hackeman
Postat
Jag vet inte ens vad FX Teleport är..

vad är det för nånting?  🙂

Gör att du kan fördela VST-pluggarna på flera datorer. Kolla här eller någon av alla de andra länkarna jag postat ovan.

VST Systemlink är nåt liknande fast inbyggt i Cubase och kräver S/PDIF.

Postat (redigerat)

aha,,

så man länkar 2 datorer?

Va smart!

det blir till en stor gemensam power machine med andra ord? 🙂

Redigerat av Soundborn
Postat
Jag vet inte ens vad FX Teleport är..

vad är det för nånting?  😏

Gör att du kan fördela VST-pluggarna på flera datorer. Kolla här eller någon av alla de andra länkarna jag postat ovan.

VST Systemlink är nåt liknande fast inbyggt i Cubase och kräver S/PDIF.

Jo.. hört talas om det .. men då måste man ju ha ungefär samma kräm i burk 2 , och åp alla andra av mina burkar sitter det linux, så det blir inte lätt 😉

då köper jag ju hellre nya processorer faktistk än en ny dator för bara pluggarna, men iden är ju grymt bra !

Postat

...men då utgår jag ifrån att du kör crackat dårå. 😳😱

haha.. ja precis 😆

Missförstå mig inte nu!!

Men Cubase SE3 kostar 1420:- på Börsen!

& det räcker till det mesta.

Om du köper det så har du support osv...

Vad jag menar är själva värdprogrammet vore väl ändå vara bra att äga??

(Har mer förståelse om du kör med en crackad plugg som bara används vid ett fåtal tillfällen & som kostar skjortan).

Postat
med tanke på att du inte uppdaterar ditt SX 2 till den senaste versionen så utgår jag ifrån att du kör crackat... den välkända freeze buggen i 2:an e i sin helhet fixad i senare versioner....

...så du menar att den senaste version av SX2 inte skulle vara crackad då eller? 😆

zzzz kulkul =p

syftade dock på ver 2.2.0.39

Postat

...men då utgår jag ifrån att du kör crackat dårå. 😆 :lol:

det e ett fritt land och tro hur mycket man vill.... men att ha mage att ställa korkade frågor när man kör crackat, håller nog de flesta seriösa musikskaparna med om att de vill slippa...

• 2 veckor senare...
Postat
1) Virtual Guitarrist x 2

2) Art Vista Grand Piano

3) Korg Legacy Collection

4) Spectrasonics Atmosphere

5) Spectrasonics Trilogy

Ok.. tänker ni nu .. 5st synthar som kräver mkt kräm ur burken.. ABSOLUT! ni har rätt.

Du förväntar dig väl inte att du ens ska kunna använda 10 spår med dessa pluggar i datorn? 😛

Jo faktiskt så förväntar jag mig det .

hur klarar en Mac av låtar med över 100 spår , som inte är värsting mac.

när min PC klarar av högst 10 spår.. tycker inte det ska ha jättebetydelse vad för pluggar man använder ... alla i dagsläget använder ju pluggar. och jag tycker ska man ha pluggar, så ska man kunna använda dom fullt ut .. inte behöva bry sig om vilket ljud, vilken plug osv man ska använda .

utan man ska bara loada dom som behövs utan problem!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.