chrickon Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 (redigerat) En ny instrumental låt som det vore kul att få lite respons på både bra och dålig. LÅTNAMN:Like water ARTIST/GRUPP:Chrickon GENRE:Insrumentalt LÅTLÄNGD:3.26 KOMPOSITÖR:Chrickon PRODUCENT:Chrickon EV. MEDVERKANDE:- INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3.15megabyte STATUS: Färdig demo ( LÅTLÄNK:)My Soundclick Chrickon Like_Water.mp3 Redigerat 11 april 2006 av chrickon
Valdez Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 (redigerat) Härlig låt!.... 😄 Å nu lyssnar jag på solot.....Waoooow...snyggt! Redigerat 25 mars 2006 av Valdez
KillwithSkill Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Snyggt, snygga harmisar, bra sound. Coolt med unisgurorna (rent distat) Är det du som lirar gura? Riktigt riktigt jävla bra. Låter hur bra som helst i mina Genelecs 😄
rainydays Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Musiken är inte alls min kopp te, men du spelar grymt och jag gillar gitarrljuden riktigt mycket. Vad är det för gitarr/stärkare/modeller?
pwayne Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Låter bra, proffsigt! Inte min musik, låter lite som halv-fusion från slutet av 70-talet, men det betyder inte att det är dåligt. Shysst lirat! 😄
chrickon Postat 25 mars 2006 Trådstartare Postat 25 mars 2006 Tack allihop 🙂 Är det du som lirar gura? Riktigt riktigt jävla bra Ja det är jag. Tack för komplimangen. Vad är det för gitarr/stärkare/modeller? Epiphone 335 + Fender strata på det lite distade partiet i mitten, genom en PodXt och en TC-Electronics G-Major för reverb+delay.
rainydays Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Ah, det var två gitarrer. Det förklarar varför jag blev lite förvirrad över vilken sorts gitarr det var 🙂 Faktiskt ett av de bättre gitarrljuden jag hört från PodXT måste jag säga. Creds för det.
Valdez Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Tankar hem!..fasiken va bra! Perfekt spelat! Solot är så grymt bra att man bara vill gråta....så otroligt fin känsla i gitarrliret och så väl avvägt!
chrickon Postat 26 mars 2006 Trådstartare Postat 26 mars 2006 Tack så hemskt mycket rainydays och Valdez jättkul att höra, era omdömmen värmer verkligen. 😉
repslagarjonas Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Fan... Luftig och balanserad ljudbild. PodXT är goa gejjer, du har ett mycket tydligt och behagligt ljud långt fran i högtalarna. Om du har mixat och gjort allt själv så ska du vara jävligt nöjd. Det skulle jag vara. Peace! 😆
equality Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Detta var gott stuk. Lite laidback men ändå slitigt ösigt: Gött, gött! Skickligt spelat. Snyggt mixat.
chrickon Postat 26 mars 2006 Trådstartare Postat 26 mars 2006 😉 Tack, Tack det värmer, upskattar verkligen alla positiva omdömmen
tbruce Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Introt var snyggt, sen när det sätter igång "på riktigt" så blir det väl inte riktigt min grej, men det låter icke desto mindre jaekligt välgjort. Väldigt välspelat. Några planer på att slänga på sång eller vill du behålla det såhär?
Fidden Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Introt var snyggt, sen när det sätter igång "på riktigt" så blir det väl inte riktigt min grej, men det låter icke desto mindre jaekligt välgjort. Väldigt välspelat. Några planer på att slänga på sång eller vill du behålla det såhär? Precis vad jag tänkte skriva juh! 😉😆 Lysande intro, sen sprack det i mitt tycke. men smaken är som baken.
jw_61 Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 J...ligt bra !! Snyggt arr, bra sound, suveränt gitarrspel.
chrickon Postat 26 mars 2006 Trådstartare Postat 26 mars 2006 tbruce skrev: Introt var snyggt, sen när det sätter igång "på riktigt" så blir det väl inte riktigt min grej, men det låter icke desto mindre jaekligt välgjort. Väldigt välspelat. Några planer på att slänga på sång eller vill du behålla det såhär? Tack. Sjunger inte själv så det blir nog såhär. jw_61 Tack och kul att du gillade det 😏
Hilmer Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 Tycker det här var riktigt riktigt bra. Bra ljud, bra spelat men framför allt, vilken härlig stämning du skapar i låten. Underbart! 😆
chrickon Postat 27 mars 2006 Trådstartare Postat 27 mars 2006 Tack Hilmer jättekul att du tyckte om den 😉
RoBERT Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 (redigerat) Får jag stryk om jag säger att arret å gitarrspelet och ljuden är lite som Steve Lukather meets Michael Landau.. 😉 GRYMT SOM F-N!!! =) Lyssna på Michael Landaus skiva "Tales from the Bulge" så fattar du kanske vad jag menar? =) Edith Piaf: Måste lyssna igen hehe... =) Redigerat 1 april 2006 av aorfreak
chrickon Postat 1 april 2006 Trådstartare Postat 1 april 2006 aorfreak skrev: Får jag stryk om jag säger att arret å gitarrspelet och ljuden är lite som Steve Lukather meets Michael Landau.. Ha Ha nej då, skitkul att du kan höra dom influenserna nämligen två av mina största favoriter 😉 "Tales from the Bulge" är nog nästan söndespelad 😱 Tack igen !
RoBERT Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 hehe. Gött! Behöver du sångare som älskar "the Luke way of singing" så är jag på! =)
chrickon Postat 1 april 2006 Trådstartare Postat 1 april 2006 aorfreak skrev: Behöver du sångare som älskar "the Luke way of singing" så är jag på! =) Ska jag komma ihåg, sjunger ju inte själv därför blir det oftast instrumentalt. 😕 Tack för erbjudandet.
Moberg Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 (redigerat) Jag är så kass på att skriva "bra" inlägg.. men det är härligt att höra en gitarrist som lägger så stor vikt på dynamik/melodi som du gör.( tror t.om att jag hör lite "chick'n pick'n! ) Kalas ljud tycker jag.. Hmm funderar på något negativt... En kraftigare "hook".. nä.. skit i det, detta är kanon! ...Moberg (lyssnar för 5'e gången nu 🙂 ) Redigerat 1 april 2006 av Moberg
AndyPandy Postat 1 april 2006 Postat 1 april 2006 Helt ok! Ganska bra mixat, även om hihatsen låter lite vassa på något sätt. Mixen är också lite märklig eftersom gitarren låter så långt borta i förhållande till trummorna. Vi har hört sådan här musik i hundratals låtar, men trots allt är det en snygg låt.
chrickon Postat 1 april 2006 Trådstartare Postat 1 april 2006 Tack starboy kul att du gillade låten. 😄 Moberg ( tror t.om att jag hör lite "chick'n pick'n! ) du hör så rätt så, efter den distsde guran är det fingerspel och blir väldigt glad när du tycker att jag spelar dynamiskt/melodiskt för det försöker jag verkligen göra. AndyPandy skrev: Mixen är också lite märklig eftersom gitarren låter så långt borta i förhållande till trummorna. Det var menigen att gittarerna skulle ha lite djup och att trummorna skulle vara torra och nära, smaksak ?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.