musik (oregistrerad) Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Hej! Tänkte på en sak nyss. Varför har egentligen en del jeans nitar? Var tvungen att kontrollera på mina svarta som jag har på mig då också. Mycket riktigt, även de har nitar vid framfickorna. Varför egentligen? Hade de något praktiskt syfte ursprungligen? Fanns det nåt annat plagg med tryckknappar som man tryckte fast där eller någon liten hängväska? Numera är de bara ett irritationsmoment eftersom man måste strippa av sig till underställ så fort man ska spela gitarr om man inte vill skada lacken på baksidan. 🙂 :musik
Micke H Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Du besvarade just din egen fråga: de är till för gitarrister så att de har en ursäkt att strippa på scen! 🙂
captain nemo (oregistrerad) Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Nitarna sitter som förstärkningar i punkter där belastningen är som störst. Är nog en kvarleva från jeansens barndom. //nemo
musik (oregistrerad) Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Ubåten: Tack, men då borde det finnas förstärkningar mellan låren! Det är alltid där som mina jeans spricker sönder. Inte i någon söm, utan mitt på denimtyget!! 😛
Vallhagen Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Numera är de bara ett irritationsmoment eftersom man måste strippa av sig till underställ så fort man ska spela gitarr om man inte vill skada lacken på baksidan. 😛 :musik Är man i det gyllene medelläget då? Jag menar, tar man av sig mer så kanske piercingniten skaver lacken i stället? Eller har du nitar på kalsongerna oxå?
musik (oregistrerad) Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 nääääää...till underställ skrev jag. man behåller alltså Long Johns på! Rock on! 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.