Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag undrar om alla de effekter som medföljer vid köp av Waves Diamond Bundle verkligen är något som man kommer att använda ofta eller är det endast ett få antal av dom som man har användnig för ofta?

För i så fall kanske man skall koncentrera sig på de man använder och köpa till fler efterhand, eller är det dumt, blir det dyrare, tjänar jag på att köpa bundlen?

Någon som vet?

Vilka favvisar har ni i detta waves paket, & vilka suger/är sämre?

Annons
Postat
OK!

Hur är EQn i jämförelse med Voxengo Curve EQ (om nån vet)?

Har inte använt Voxengo, men jag tycker att Q10 fungerar bra, lite jobbig att pilla med jämfört med MClass-eqn i Reason (som jag älskar), och det är lite irriterande om man till exempel väljer Q3an (tre band) och under pillandet kommer på att man behöver ett till band, för då går det inte (vad jag vet) att enkelt lägga till ett, utan man måste ta bort Q3 och lägga in en Q4 istället. Lyxproblem kanske, men lite irriterande är det allt. 😳

Postat

L2 åker på masterregeln vilken produktion jag än gör, om jag inte ska mastra nån annanstans förstås. Älskar deras analoga delay i Super Tap.

Postat (redigerat)

Bla bla bla Universal Audio UAD-1 bla bla mycket mer för pengarna bla bla bla Waves suger och låter plast bla bla bla bla

Detta har säkert sagts i tusen trådar.

Edit: Helt seriöst så fattar jag inte hur Waves kommer undan med de priserna de håller. 34 000 spänn för Diamond bundle?!?! De lever väl på gamla rykten om att vara bra... En gång i tiden var de förvisso studiostandard, men idag är de förlegade och ligger en bra bit efter sina konkurrenter.

Sedan går det ju iofs inte att få tag på UAD-1 pluggarna på WÄRCH, något som säkert hindrar många från att skaffa ett kort... Waves är ju mer eller mindre piratstandard dessa dagar.

Redigerat av dbd
Postat
Hur är EQn i jämförelse med Voxengo Curve EQ (om nån vet)?

Om du är beredd att lägga så mycket pengar på pluggar tycker jag absolut att du ska testa runt lite innan du slår till. Visst har Waves en hel del bra pluggar, men som dbd säger är de definitivt inte ensamma på toppen längre.

Jag tycker det finns många EQ-pluggar som gör jobbet bättre än Waves. Själv använder jag Voxengos GlissEQ, Audio da Oncas Poshifopit och Refined Audiometrics Laboratorys PLParEQ3. Ytterligare tips är Kjaerhus GEQ och PSP MasterQ.

Och kompressorer finns det ju ruggigt många att välja bland. Kolla tillverkare som PSP, Kjaerhus, Voxengo, Sonalksis, Digital Fishphones och OtiumFX.

Postat (redigerat)

Hej!

För 34,000 känns det helt överlägset att köpa (minst) dubbla DSP-kort à la TC Powercore eller UAD samt maxa på med extra pluggar till detta.

Eller plocka sin egen DiamantBurk utav det bästa av det bästa, då det finns bättre pluggar numera! RVerb är bra medan Wizoo W2 är bättre,

AudioTrack är bra medan Golden Audio Channel är bättre, o.s.v, e.t.c! 34,000 räcker till en bra massa bra pluggar varav en del t.o.m. är gratis

eller kostar typ några hundra.

Dom har nog sackat efter de sista åren, såg just på deras hemsida att dom själva kanske fattat! 20% rabatt på Diamond Bundle samt att man

får pluggar för +10,000 kr på köpet (L3, Tune LT, IR-L och Q-Clone)

Redigerat av Hans
Postat
Bla bla bla Universal Audio UAD-1 bla bla mycket mer för pengarna bla bla bla Waves suger och låter plast bla bla bla bla

Detta har säkert sagts i tusen trådar.

Edit: Helt seriöst så fattar jag inte hur Waves kommer undan med de priserna de håller. 34 000 spänn för Diamond bundle?!?! De lever väl på gamla rykten om att vara bra... En gång i tiden var de förvisso studiostandard, men idag är de förlegade och ligger en bra bit efter sina konkurrenter.

Sedan går det ju iofs inte att få tag på UAD-1 pluggarna på WÄRCH, något som säkert hindrar många från att skaffa ett kort... Waves är ju mer eller mindre piratstandard dessa dagar.

HAHAHA 🙂

WORD!

Postat

RComp är nog den bäst ljudande kompressorn jag har provat i alla fall.

RVerb är helt okej... gillar plate:n på trummor.

Resten av pluggarna använder jag aldrig eller knappt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.