Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

har sålt mitt protools tdm system, och köpt ett REM digi9652.

Jag använder ad/da omvandlarna i mitt Mackie D8B. när jag har latency på ca10ms eller mindre, så kommer det olycksbådande knastret, men vst preformance visar inget utslag... Detta resultat indikerar att cpu:n inte jobbar ihjäl sig.

Jag hade ett likadant ljudkort innan, och då var latency:n underbar dvs. typ obefintlig...

Jag misstänker att problemet ligger i synkningen imellan "mackie digital 8 bus" och ljudkortet.

jag använder nu ljudkortet som master, men har även testat att ha det på auto synck???

Nu synkar jag internt via adat, och detta ska vara i stort sett 100%igt.

Drivrutinerna är lite halvgammla men rem är inte direkt världsbest på att uppdatera.

När jag höjer buffertzisen till 512 så försvinner knastret men jag vill även vara säker på att det inte ligger lite knaster utan att jag hör det.

finns det sett att kolla det?

Jag är ofantligt tacksam för all ev. hjälp.

ps. cpu= 3,5ghz intell, 2gig ram, intell chipset

mvh

Redigerat av Gustav & co
Annons
Postat

Om det blir taskig synk över Lightpipe, så kan det hjälpa med Wordclock, så du ska kanske prova det?

RME:s drivrutiner är väldigt stabila, så de har nog inte behövt uppdatera på ett bra tag... 🙂

När jag körde med mitt 9652 (har bytt till ett HDSP9652 nu 😉 ), så brukade jag normalt köra med 6ms utan problem, med en slöare maskin. 😄

Postat

Helt rätt! rme är erkända för stabilitet och låg latency (på dom nya kan man t.o.m klara sig med 0ms).

D8B har synkade lite skummt med TDM-systemet, men detta fixad sig med lite trixand med master/slave...

Håll med om att det är skummt... i.o.m att det inte (förmodligen), är cpu:n som sätter stopp för liten latency...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.