Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Testat demo på Eqium: Jag tyckte den var bra men den kostade jättemycket datakraft.

Testade en demo på Kjaerhus GE7 men fick inte det att funka som jag ville ( kanske är korkad )

Finns det inga fler och gärna gratis men det behöver inte vara det.

Postat

om du gör 2 grupp kanaler och lägger de kanaler du vill eq:a olika till dem och en Eq plugg på varje, så borde det väl funka?

Postat

Jo, jag har hört att den ska vara stereo EQ där du kan ställa in vänster/höger oberoende av varandra. 🙂

Men jag har inte använt den själv, så jag kan inte säga om det stämmer eller hur du gör.

Postat

Såg på KVRAudios forum att det ska finnas en gratis stereo-EQ med 31 band! 😲

Kruxet är att länken är verkar död. Den heter i alla fall kort och gott "31bandEq".

drloop (oregistrerad)
Postat
Den enda stereo-EQn jag har hittat, som är gratis, är Kjaerhus Audios Classic EQ.

Kjaerhus Classic EQ skulle nog funka bra.

Se upp med de två knapparna warm och sat till höger på EQ.

De kan färga ljudet behagligt och ibland låter dessa för dj.....

Postat
Såg på KVRAudios forum att det ska finnas en gratis stereo-EQ med 31 band! 😕

Kruxet är att länken är verkar död. Den heter i alla fall kort och gott "31bandEq".

*snyft* Vad synd... blev sugen att prova den. Och jag hittar den inte via Google heller... 😆

Postat
*snyft* Vad synd... blev sugen att prova den. Och jag hittar den inte via Google heller... 😉

Jag förstår precis vad menar. Jag reagerade likadant... 😎

Postat

F-n! Kollade på uad´s hemsida dom har ingen heller, som funkar som den jag vill ha.

Jag vill ha en som är som EQsat+ ( powercore ) eller som equim ( men inte äter hela min datorkraft ).

Eqclassic har fasta band och q-värde så det går inte. Sen vill jag kunna ställa high och lowpass individuellt.

Postat
Jag kollade voxengo gliss EQ. Ser ut som det går men jag har försökt läsa mig till det. Som jag fattar det går det inte.

Det stämmer, det går inte. Men hur är det med Cubase medföljande EQ som heter Q? Har för mig att den är splittbar.

Postat (redigerat)

äh-datorkrafs---kör hardware istället--- 🙂

Maselec

kolla gärna upp Leif Mases,en mkt speciell herre från Uppsala som började med "hemstudio" och egenhändigt tillverkat mixerbord,transistoriserat förstås,han är ju ingenjör ut i fingerspetsarna med sina egna teorier som bevisligen har tagit honom långt...

Han var tekniker på Marcus studios i Solna några år på 70-talet efter det att biografen Savoy lagt ner (som lokalerna bestod av) sedermera Polar och sedan England där jag träffade honom 1988 i "The Sol studio" som då ägdes utav Jimmy Page som tyvärr inte var där den dagen men han var väl hemma i villan som han köpt av Michael Caine i Windsor...

En mkt trevlig herre som sagt,the Sol ägdes för övrigt av Elton John och Gus Dudgeon innan Jimmy page,snacka om maffig pop och rockhistoria jag bjuder på nu...

Det enda som är ngt märkligt är hur "In through the Outdoor" låter-alltså sista Led Zeppelin plattan fr. 1979---i mina öron för taaaskigt...Leif Mases engineering/mixing...

Däremot låter hans andra grejor-framförallt så Jeff Beck´s Guitar shop för jävla bra!

Slutligen,Marcus Österdahl då...han som tog in Mases på den gamla goda tiden,jo han drog också till England,men jag har ingen koll på om han fortfarande driver Marcus studios i London,där jag också var på studiobesök,liksom Trident fabriken!

(glömde förstås att säga att jag är född i samma kåk som Savoy/Marcus studion/Soundtrade studios där jag arbetat en kort period 1989,numera SAE...)

Redigerat av Florian le Sage

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.