Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag startar logic ser det inte ut riktigt som jag vill. jag har 8 audiospår, 8 instrument och 16 andra konstiga gm-instrument eller vad det nu är samt att jag vill att transporten ska finnas i huvudfönstret mm. Jag kan ju spara en egen template som jag vill ha den men hur får jag logic att ha den som default när jag startar? Kör Logic Express 7.

Annons
Postat (redigerat)

Save as template "Autoload.lso". Lägger sig i Song Templates mappen.

/emser

Redigerat av emser
Postat (redigerat)

Finns det nåt sätt att få den att inte starta med ett nytt tomt dokument öppet? Så jag kan välja själv om jag vill öppna nåt eller starta ett nytt (och välja template i nytt-dokument-fönstret).

EDIT: Taggröra.

Redigerat av tbruce
Postat
Finns det nåt sätt att få den att inte starta med ett nytt tomt dokument öppet? Så jag kan välja själv om jag vill öppna nåt eller starta ett nytt (och välja template i nytt-dokument-fönstret).

Nej, det går inte. Varför skulle du vilja ha det så omständigt för?

Postat

EDIT: Taggröra.

Du kan ju alltid dubbelklicka på det template du vill använda och på så sätt starta logic 🙂

Postat

Nej, det går inte. Varför skulle du vilja ha det så omständigt för?

Det är väl inte så konstigt? Jag vill kunna välja mellan att öppna gamla projekt och att starta nya... och när jag startar nya vill jag kunna välja bland flera olika templates, beroende på vad ajg ska göra. Det är bara ett onödigt extra steg att avsluta det automatiska nya projektet, dessutom antar jag att det tar lite extra tid att starta Logic när den ska öppna ett nytt dokument. Bara onödigt när jag ändå stänger det med en gång.

Så enda sättet att göra det är alltså att gå via Finder, dvs inte öppna Logic genom att klicka i docken utan genom att öppna det projekt/den template som jag vill jobba med? Fånigt...

Postat

Mja, det är ju därför jag vill att den inte ska öppna en åt mej, eftersom jag ändå bara stänger ner den. 😉

Postat

Kan man inte få Logic att automatiskt öppna ens senaste projekt vid uppstart?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.