Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallo!

Finns det någon BRA gratis mjukvarusampler?

Har inte hållt på att sampla något förut, men tänkte börja lite smått nu.

Skulle va fint om någon viste någon bra.

/Johan 😲

• 3 veckor senare...
Annons
Postat

Superwave P8 är väl en av dom bästa. Synth1 kanske du ska prova med men presetsen till den är inte det bästa.

Postat
Superwave P8 är väl en av dom bästa. Synth1 kanske du ska prova med men presetsen till den är inte det bästa.

han söker en sampler.. inte synthar 😆

Sampletank Free är gratis...

Postat

Sorry. Läste fel. 😆 Ber hemskt mycket om ursäkt.

Postat

SFZ är gratis och med Vienna Soundfontstudio kan du knåpa ihop dina egna samplingar.

www.rgcaudio.com

/Majken

Postat

Jag har ställt samma fråga och testat ett antal. Flera av dem kraschade mitt Cubasis VST 5. Den jag har fastnat för är CyberFREE som finns på URL:en http://webmassiva.com/cyber/ Den har lite filter och andra trevliga saker för att Tweaka ljuden. Den har visat sig stabil. Spelar wav-filer i synk och behåller alla inställningar när man sparar.

/Dagon

Postat

Den ska vi testa för att se om den är bra. Finns det några guider till den också eller vet du var man kan (med hjälp av en guide) lära sig hur en mjukvarusampler fungerar? 😏

Postat

CyberFREE tror jag tyvärr inte kommer med någon manual, men den är ganska självförklarande. Jag tittade ärligt talat inte efter och då var jag helt ny på området. Principen är dock att man

1) Letar upp sin ljudfil

2) Bestämmer vilken not som skall spela den i originalstämning

3) Beslutar sig för vilket omfång samplingen skall få - bara en ton eller pitchas ut över flera toner. Eventuellt över hela registret (vilket inte låter så bra för det mesta).

4) Möjligen lägger till fler samplingar på andra toner om man bygger t.ex. trumset.

5) Pillar lite med filtren om man vill hotta upp ljuden.

Har du några frågor (lätta helst 😱 ) Så skall jag försöka svara så gott jag kan.

/Dagon

Postat

Köp ett ex an Computermusic så får du med deras Sampler D-404 samt en massa andra syntar och effekter..

Dessa är för övrigt programerade av Linplug , Ohmboyz och några andra så det är proffesionella Pluggar , inte nån hemmakodade skit pluggar som hängar datorn..

Postat
Köp ett ex an Computermusic så får du med deras Sampler D-404 samt en massa andra syntar och effekter..

Dessa är för övrigt programerade av Linplug , Ohmboyz och några andra så det är proffesionella Pluggar , inte nån hemmakodade skit pluggar som hängar datorn..

Skulle hemmakodade pluggar hänga datorn? jag har aldrig haft problem med något sådant, såvida det inte är beta versioner.

/Majken

Postat

D-404:an är faktiskt en riktigt bra sampler, ett litet minus för att den är lite omständig att jobba med bara.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.