Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag lät mixen vara i över en vecka. När jag började pula med den igen märkte jag att jag skruvat så mycket att det lät onaturligt. Det är lätt att skruva bort sig. Lätt att lägga på en ny plugg istället för att ta bort tre.

Jag började om på nytt, låter det bättre nu?

Klick it!

Jag blir jätteglad om någon orlar lyssna och kommentera. Båda skäll, gnäll och glada utrop mottages gärna.

Vad är bra, vad är dåligt, hur får man det bättre osv?

Så här lät det förut:

Klick it!

EDIT: Lagt upp den på egen serever nu istället för rapidshare

Redigerat av hansjohnny
Annons
Postat (redigerat)

Ehhh, varför lägger du inte upp den här? Och länkar dit?

*edit* la till

Redigerat av Bone
Postat

Den nya mixen låter helt klart bättre. Saknar dock lite tryck i baskaggen, känner inget pump i den, mest klick. Testa att eq:a fram nån mysig låg frekvens och limitera.

Håller på att mixa ett album själv just nu. Har ingen tidspress, så varje kväll gör jag en ny mix på samma låt och det får ta högst 1 timme att göra mixen. Sen sparar jag min session (kör PT) tex. Mix5 och bouncar ner mixen med samma namn. Riktigt kul att lyssna igenom alla mixarna efter en vecka och se vilken som är bäst. Man kan köra random så man inte vet vilken mix man lyssnar på. Inte helt oväntat är det min första mix som låter bäst hittills. Lärorikt och bra att sätta en tidsrestriktion på 1 timme för en låt, då fokuserar man på det viktiga och snurrar inte bort sig i onödiga q-värdesexperiment! 😳

Postat (redigerat)
Fortfarande lite kvar att ratta,fast fått bättre separation nu tycker jag.  Kaggen är lite för mycket klick i.

Intresset har ju inte varit så stort, men kanske orkar någon kommentera och ge tips den här gången.

Version 14

Bäst hittills. Gillar sången som nu fått en självklar plats i mixen, tydlig och "in your face". Härligt.

Stör mig fortfarande en del på baskaggen. Testa ta fram lite mer botten i den, nånstans mellan 40-60 ungefär. Klickljudet stör jag mig inte på så länge kaggen får mer botten. Sen tycker jag att du ska komprimera basen (instrumentet) ordentligt så den blir stadigare. Ibland försvinner den. Svep med smalt q-värde tills du hittar en skön basfrekvens som "hörs hela tiden", sen komprimerar du av bara helvete!

Så tycker jag iaf! 🙂

EDIT: Stevfal

Redigerat av isotone
Postat
Stör mig fortfarande en del på baskaggen. Testa ta fram lite mer botten i den, nånstans mellan 40-60 ungefär. Klickljudet stör jag mig inte på så länge kaggen får mer botten. Sen tycker jag att du ska komprimera basen (instrumentet) ordentligt så den blir stadigare. Ibland försvinner den. Svep med smalt q-värde tills du hittar en skön basfrekvens som "hörs hela tiden", sen komprimerar du av bara helvete!

Bra att du påpekade basen, jag har själv retat mig lite på att den försvinner. Skönt att höra det från någon annan med.

Har tryckt ihopp basen höjt trummorna överlag (samt lite extar reverb) och gett kicken lite mer botten. Sen lekte jag lite med micken också.

Jag gillar din sång som bara den. Sjunger du i något band som man kan ladda ner någon låt med? MvH

Åhh, tack så mycket. Jo det gör jag, i det här bandet bland annat.

Det enda som finns är jättegamla grejer som jag inte vet om jag vågar låta någon lyssan på men vi håller ju på att spela in nu så det kommer mera så fort jag blir nöjd med mixandet. Försöker få till det riktigt bra med en låt innan jag går vidare till dom andra. Men vi har många grunder inspelade nu.

Bandet heter "YLA"

Eller kanske ska stavas som vi gjorde förut "Y L.A.?"

Glad om du vill ställa dig till den få skaran av YLA fans.

Så här låter mixen nu: Mix 16

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.