Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag har för mig att det är från "dom bästa schlagerna genom tiderna" eller 50 års bla bla nånting. Det var en massa konstiga tolkningar gjorda av andra artister som lät för det mesta hemskt. Men just Pontare och Hammerfall är ju rätt kul!

En transportsträcka för oss licensbetalare.

Postat
Hehe Hammerfall kanske skulle ta å byta sångare!! 😮😎😆😳

Pontare kanske skulle byta Hammerfall? 😆🙂

Postat

Jag har alltid ansett att Hammerfall skall vara med i Melodifestivalen, speciellt nu när artister som Poodles är med...och när Lordi går vidare från finska melodifestivalen... :rolleyes:

Att jag och mina polare sen brukar kalla Hammerfall för schlager-metal är ju ett annat argument. 😆

Postat
Att jag och mina polare sen brukar kalla Hammerfall för schlager-metal är ju ett annat argument. 😄

hahahaha 😄 kommer du ihåg schlager maskinen dom hadde på Anexet?

Postat
Lite tungt var det faktiskt. Har lite svårt för Pontare annars. 😄

Såg Pontare på en miniturné han gjorde med Norrbottens Big-Band för en herrans massa år sedan, då tolkade han Sinatra låtar otroligt bra, måste säga att efter det har Pontare ligger bra till hos mig, dock kan jag ju tycka att han gjort lite knasiga grejer i sin karriär... men men

F.ö så belyses ju Hammerfalls sångares bristande röstresurser vid sidan av en sådan jätte också! =)

Postat
F.ö så belyses ju Hammerfalls sångares bristande röstresurser vid sidan av en sådan jätte också! =)

kanske de men de bilr en cool effekt när jocke sjunger en octav högre (eller va han nu sjunger i)

Postat
Såg Pontare på en miniturné han gjorde med Norrbottens Big-Band för en herrans massa år sedan, då tolkade han Sinatra låtar otroligt bra, måste säga att efter det har Pontare ligger bra till hos mig, dock kan jag ju tycka att han gjort lite knasiga grejer i sin karriär... men men

Har faktiskt varit ute på ett par turnéer med han. Och då var det Sinatra som gällde. Det gör han förbannat bra. Så bra att det verkligen blir ståpäls.

Han sjöng även Anthem från Chess. Sjukt bra. Sista tonen är ju rätt lång. Och han höll den precis som orginalet med Körberg. Men sista koncerten på turnén så höll han tonen längre. Precis när man tror att han skulle slå av så kommer det ett snyggt vibrato och killen blåser på ännu mer några sekunder. Publiken blev i extas, stående ovationer. Grymt mäktigt!

Synd att han ska hålla på med sitt folkdräktimage och "nordmanmusik"

Tycker faktiskt att han skulle gör en "Sinatrakväll med Roger Pontare" på SVT.

Det skulle få folk att förstå att att han är en jävel på att sjunga, han har ju fått en liten "töntstämpel" av folket. Jag menar, varför inte? Kan sopan Christer Sjögren få göra ett program där han får såga elvis låtar med sin urkassa engelska och anpassade tonarter för att gubben har en halv octav i register.... hehe

Postat

😉

Du har så rätt om Sjögren, att han ens får vistas i TV är ju ett under.. eller kanske ett bevis på hur dålig smak det finns i svedala.

Håller också med att Pontare borde vänt från folkdräkts-svängen för ett tag sedan... att han verkar gilla det går ju inte att ta miste på, men han kan jju klä sig så hemma! 😆

• 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postat

Jag personligen tycker att detta märks tydligt även utan Pontare vid hans sida... 😄🙂

Postat

band som är med i schlager festivalen är antagligen desperata å skitdåliga! att va med i den festivalen är inget ja skulle vilja skryta om!

Postat

Skönt när gubbar som Pontare kommer in och visar var skåpet skall stå!

Angående hans dräkter så har jag för mig att han har sameblod i sig och vill hylla denna grupp!?

Postat

Kanske är ett bevis på att hårdrocken börjat bli rumsren, känns lite som att vi är på väg in i en metall-era

....nu blir man säkert stämd av Mon-Icas alter ego Metall-Ica. 🙂

Postat
Kanske är ett bevis på att hårdrocken börjat bli rumsren, känns lite som att vi är på väg in i en metall-era

....nu blir man säkert stämd av Mon-Icas alter ego Metall-Ica. 😱

om de stämmer så är de nog både bra och dåligt,

fördelarna är B.l.a. många grymt underskattade band kanske får ett erkännande till slut men jag vill hälst inte se nån wannabe fjortis gå med en Slipknot tröja och 16 mm långt hår och kalla sig "äkta" hårdrockare 😱😱

fan jag ryser bara jag tänker på de 😳 (INTE av välbehag)

Postat

Den där hetsen om vem som får kalla sig äkta hårdrockare eller inte är rätt kul, men det hör ju till den ålder då man är 14-18 (vinke vink), bara för att man såg det lokala bandet i solna 2004 hör man ju inte till de så otroligt mer erfarna.

Tycker det är helt ok om en snubbe med väldigt kort hår och slipknot-tröja (för övrigt tycker jag de är lika skitdåliga som linkin park, och bara det är minus-poäng) visst får kalla sig äkta hårdrockare, vad nu det innebär.

Postat

....nu blir man säkert stämd av Mon-Icas alter ego Metall-Ica. 😎

fördelarna är B.l.a. många grymt underskattade band kanske får ett erkännande till slut men jag vill hälst inte se nån wannabe fjortis gå med en Slipknot tröja och 16 mm långt hår och kalla sig "äkta" hårdrockare 🙂😄

fan jag ryser bara jag tänker på de 🙂 (INTE av välbehag)

Alla får väl lyssna på hårdrock, oavsett hårlängd, tröja eller ålder?

Postat (redigerat)

....nu blir man säkert stämd av Mon-Icas alter ego Metall-Ica. 😆

fördelarna är B.l.a. många grymt underskattade band kanske får ett erkännande till slut men jag vill hälst inte se nån wannabe fjortis gå med en Slipknot tröja och 16 mm långt hår och kalla sig "äkta" hårdrockare 😄😎

fan jag ryser bara jag tänker på de 🙂 (INTE av välbehag)

Alla får väl lyssna på hårdrock, oavsett hårlängd, tröja eller ålder?

Visst får dom den,

vad jag menar är att JAG har svårt för folk som går och skryter med att dom gillar hårdrock (igentligen bara ett fåtal låtar) bara för att värka coola när dom lyssnar på smörpop eller nått annat igentligen 🙂

förstår ni vad jag menar?

Redigerat av Christofer
Postat

I alla stilar som finns så är det ju massa med folk som kommer och går, tror de vill känna om de hör hemma ngn-stans, det tar ju kanske ett tag att upptäcka om man gillar stämningen i ngt gäng... om inte går man vidare.

Tror man skall låta folk ha den sökande perioden... Jag har vid sidan av mina studier jobbat rätt mycket som gitarrlärare och märkt hur det kan skifta nästan från vecka till vecka... tror det är en väldigt nödvändig fas.

Det jag tycker är kul om den blir mer spridd är att det jag för 15 år sedan var så arg över att folk inte förstod är bra är på vägen att bli mer accepterat... och då är det bra om 14:åriga finniga nissar tror att de är hårdrock (ska de envist stå fast vid att vara hårdrockare så måste de ju stå upp till det eftersom det finns en myt om hur man skall vara, så självrensningen går ju rätt fort).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.