Negod (oregistrerad) Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 (redigerat) Kan va kul att höra vad ni tycker om NESWOS nyaste låt - NESWONIZED NEWSO består av 2 snubbar som gör "hemma" musik Vi gör mycket olika sorters musikstilar och testar oss fram. Detta är ett test på hårdrock, vi tycker illa om orättvisor och vill stå på de "svagas" sida därför är texterna viktiga. Jag har mixat och hållt i rattarna under inspelnignen, spelat basen och programerat trummorna och zyntharna Den andra delen av NESWO "Swuppo" lirar gura och sjunger/lägger röster. Låten har vi gjort 50/50 Detta är en "sovrumslåt" inga fancy studios men det är hjärta i alla fall, och jag tycker att soundet är ganska bra med tanke på resurserna. Är mycket tacksam för feedback angående mixning men även låten i sig är MYCKET tacksamt Prepare to get NESWONIZED!!! 😆 Neswonized.mp3 Redigerat 23 mars 2006 av Negod
Harmonica mike Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Kan va kul att höra vad ni tycker om NESWOS nyaste låt - NESWONIZED Gärna feedback på mixning men även låten i sig är MYCKET tacksamt GET NESWONIZED!!! Inte riktigt min påse..Tycker att du/ni borde skriva vem som gjort detta..Mixat osv..Även om det bara blir synonymer..Känns lite som om jag kommer att kommentera nåt som redan finns..? Se infot om hur man lägger upp låtar!! Så blir det lite ordning. Tycker att det låter bra..kanske ett ruskigt gitarr solo? dra uipp krascharna lite - kommenterat med reservation för ovanstående.Utförligare ..Antagligen, om ni följer mitt råd så kommer många att tycka till! MVH harmonica mike
Harmonica mike Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Kan va kul att höra vad ni tycker om NESWOS nyaste låt - NESWONIZED Gärna feedback på mixning men även låten i sig är MYCKET tacksamt GET NESWONIZED!!! Inte riktigt min påse..Tycker att du/ni borde skriva vem som gjort detta..Mixat osv..Även om det bara blir synonymer..Känns lite som om jag kommer att kommentera nåt som redan finns..? Se infot om hur man lägger upp låtar!! Så blir det lite ordning. Tycker att det låter bra..kanske ett ruskigt gitarr solo? dra uipp krascharna lite - kommenterat med reservation för ovanstående.Utförligare ..Antagligen, om ni följer mitt råd så kommer många att tycka till! MVH harmonica mike såja..schysst! det känns mycket trevligare nu att kommentera.Lägg in ett häftigt gitarr solo ,upp med krascharna..kanske lite mer sång volym? på det hela taget..svin bra drag! MVH Harmonica mike
Roger Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 (redigerat) Riktigt bra låt/arr. Gillar sången men i mina högtalare tar kaggen över allt och dränker övriga trummor (cymbaler etc) även gitarren försvinner i den kraftiga kaggen. Men gillar låten i övrigt och skulle vilja höra ett solo, inte nödvändigtvis ett "shred solo" utan kanske bara något melodiskt solo, testa lite och lek. Iaf fick du/ni mig nyfiken på att vilja höra mer... 😄 // Roger Redigerat 23 mars 2006 av Roger
Negod (oregistrerad) Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 ja jag har haft problem med snaren faktiskt, du skulle hört förra mkixen, då hade du hoppat ur brallorna! ush. Jag hade inte lyssnat i mina skräphögtalare och jag måste nog hålla med om att den är ganska framträdande, det är farligt med monitorer ibland 😳
Light Head Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Tänkte börja vara lite petimeter.... Det finns någon regel om hur man skall presentera låten här på demosidan. Kolla in det och ändra! (Bara för att jag stack ut hakan har väl de reglerna slopats eller något...) Rätt bra arr, gillar inte sången. Låter för mycket "sångpålägg" och för lite "live". Ett uns för hög BD. Kör på!
classic Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Trummorna!!! 😮😳 De låter rent ut sakt för jäk..ga. Kaggen hörs!!! Ingenting annat. Provade att dra ner basen 12dB och kaggen dominerar fortfarande. Virveln låter som ett litet gummiband som går av. Pukor??? Crasharna och hihaten är för snälla. Basgitarren gjorde heller inte mycket väsen av sig. Mycket gnäll, jag vet, men ta det inte så hårt. Skaffa bättre lyssning så får ni nog till det. 😉
tofumannen Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Allt bra utom trummorna. Ingen ide att peta i nån enskild trumma el likn. Ni måste byta ut rubbet. Gå ut och köp Drumkit from hell eller nåt annat som faktiskt går att göra vettiga trummor med 😛
Marrexxx Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 (redigerat) njae Grym låt jag vet inte. det låter faktiskt ganska snällt. 😠 Det låter lite som som introt till ett dataspel.. "one mission, one goal" och ni låter alldeles för snälla, eller rättare sagt som om ni inte vet vad ni är arga på. Jag har i och för sig lite svårt för simulerade-förstärkare och tunga-trummor på burk, - jag vill ha äkta vara, - men även som demo/skiss är själva låten lite för snäll. Melodin är lite för trall-vänlig, kanske lite mer mollpenta klanger skulle smaka, och kanske kan ni dra lite i strängarna på riffet Redigerat 25 mars 2006 av Marrexxx
Exil Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Jag har Drumkit from hell Superior, så jag kan fixa bättra trummor om du vill 😳 Annars är en riktigt bra låt, med antingen livetrummor eller DFHS skulle detta kunna bli grym.
Ken Kängström Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Oj, shit pommes! 😉 Sakta i backarna med kompressorn nisse där! =S Virveln låter som en pistol där bara de första millisekunderna av "panget" finns. 🙂 Ställl kompressorn lite svagare på trummorna och komprimera hela kitet lite svagt i efterhand. Kanske en lätt maximizer? De skulle må bra av ett rums-reverb desutom så de smälter in lite bättre i mixen. Gitarrerna behöver mycket mer bredd för att bli kraftiga. Myggstick i nuläget, men det borde gå att ordna upp. Se till att dubba ett gäng gitarrer och prova dig fram med breda panoreringar. Och kom ihåg att eq is the shit.com 😄 Basen har gått och gömt sig. Upp i volym och skär eventuella dominanta frekvenser. Sången låter relativt okej, men ta dig en stund och gå igenom mixen. Referenslyssna mycket om det blir knepigt. Brukar underlätta. =) Låten i sig var jäkligt ball, och bra arr som tidigare sagts. 🙂 Mycket kritik, men det är kan kanske vara nyttigt också. 🙂 Rock on!
Negod (oregistrerad) Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 ujujuj grabbar 😄 Det var grejor det! Har varti borta några dagar så jag har inte kunnat besvara det ni har skrivit.. Är tacksam för den konstruktiva kritiken!! Jag erkänner att mixen inte är den bästa... Men trummorna har jag rejäla problem med. har prövat allt utifrån de resurse jag har.. vilka när det gäller live trummor är ganska obefintilga..... - EXIL - Det lät intressant har inte hört talas om drumkit from hell.. Men jag är tacksam för all hjälp., vill verkligen lära mig detta.. Skall sätta mig ner och göra om mixen lite, lägga på ett par spår av guran och panorera. Hmm har inte pyslat med hårdrock tidigare... har bara gjort elekroniskt och jag ville i princip bara att det skulle vara tungt. Har Fostex PM2 monitorer så de ligger ju i den billiga skalan, men jag har inte lyssnat i mina andra skithögtalare - CLASSIC - Det är ju detta livet handlar om, man lär dig något nytt varje dag, så all konstruktiv kritik är bra kritik!! TACK! Du har nog skert råkat ut för det nån gång själv ? 😕 - TOFUMANNEN - Skall kolla drumkit from hell se vad det kan vara.
Danabacken Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 håller med om att trummorna är mesiga. Annars kan jag inget om sånt här. 😕 Men jag har hört bättre, må jag säga. 😄 Sorry!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.