Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Jag tänkte bara kolla om det finns något intresse här i Malmö (med omnejd)

att starta ett metalband. Jag har dom senaste åren, sedan mitt gamla band

Shubend las ner, skött all min musik själv, d.v.s. lirat in gitarr, bas och

sång på PC:n hemma. Inte för att detta är tråkigt på något sätt men känslan

i en replokal är svår att efterapa och jag börjar sakna den lite 🙂

Så min fråga är egentligen om det finns en trummis, en bassist, en sångare

och eventuellt ytterligare en gitarrist (jag är gitarrist, glömde nämna det)

som är sugna på att lira lite?

Om ni undrar vad jag är ute efter så är jag influerad av följande:

- Meshuggah

- Carcass

- Strapping Young Lad

- Nevermore

- Napalm Death m.fl.

Skriv en rad här eller skicka ett PM om ni har några frågor eller är intresserade.

Skål!

Annons
Postat

Ända sen jag flyttade till Malmö (och även innan det) har jag varit sugen på o starta ett ordentligt nerstämt grindband. Kanske kan va nåt. Själv e jag bassist men har precis börjat fuska som trummis i ett HC-band. Ska köpa en dubbeltramp nästa månad o se om jag fixar grind.

Postat

Coolt! Inte mig emot. Jag lirar gärna grind. Nasum, Napalm Death och Extreme Noise Terror går ofta varma i CD-spelaren hemma. Säg till om du vet flera som är sugna! 🙂

Postat

Har du kollat upp RottenSound och Sayyadina? De är riktigt grymma o har en hel del mp3or på sina hemsidor. Tror dom är ute på europaturne tillsammans nu. Är det ok om jag skickar ett par mp3or med några låtar jag gjort till din mejl?

Postat

Ja, Rotten Sound är schyssta! En polare lirade i Stabwound så han introducerade dom för mig. Sayyadina har jag aldrig hört faktiskt, ska kolla upp dom, tack för tipset!

Det borde vara lugnt att skicka mp3:or till min mail, ska finnas plats för ett antal hundra mb där. Testa! 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.