Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har börjat använda live med min tascam us 122. Problemet är att när jag spelar in hamnar ljudet endast i den ena "högtalarkanalen" och således kommer ljudet bar i en av mina högtalare. Hur ska jag göra för att den ska hamna i båda?

Helst samtidigt som jag spelar in? 😉

Annons
Postat

Gissningsvis finns det även i Live både mono och stereospår...

Om du spelar in en monokälla på ett stereospår blir resultatet som du skriver.

Och så måste du ju se till att du använder ditt ljudkort på "rätt" sätt också, så att du kör med bägge ingångarna om du vill spela in i stereo.

• 4 veckor senare...
Postat (redigerat)

Hur gör jag det?

Jag provade nu senast att spela in med sony sound forge. Men det gav bara samma resultat.

Redigerat av hiahiahia
Postat

Mitt tips är att gå på Options - Preferences och börja titta på ljudinställningarna. Det finns en stero Mono väljare där. Kolla också ljudkortetsinställningar (dubbelklicka på volymkontrollen och välj avancerat) på inspelning. Du har stereo med andra ljud som mp 3:or å så?

Postat
Mitt tips är att gå på Options - Preferences och börja titta på ljudinställningarna. Det finns en stero Mono väljare där. Kolla också ljudkortetsinställningar (dubbelklicka på volymkontrollen och välj avancerat) på inspelning. Du har stereo med andra ljud som mp 3:or å så?

Jag har stereoljud annars. Det är bara själva inspelningarna som blir i mono. Kortet har inte så mycket inställningar i sig och i Preferences har jag fipplat och provat fram och tillbaka med de olika inställningarna för stereo och mono.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.