Gäst Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Ruggigt bra gjort. Snygg röst. När trummorna kommer in 01:16 tycker jag de ska fortsätta vara kvar men lite högre och ruffigare, tills de smälter in 01:35 i basen. Eller?... bara en tanke!
oakleaf (oregistrerad) Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Jaså en ny låt...nu blir jag nyfiken. är på jobbet just nu och kan inte lyssna men ska försöka få tid i helgen. Men du, det här med Virtual Guit...är det så himla illa egentligen. Ja alltså på Demo nivå. Visst blir det topp med riktiga guror, men på Demo tycker jag det blir dugligt. Snabbt och enkelt, speedar upp demo processen. Om det bara är en malande kompgitarr funkar det. Men men...nu får jag väl halva forumet emot mig. 😕 Fast nu har ju jag inte lyssnat på den och du kanske siktar högre än Demo på denna...
kallemio Postat 24 mars 2006 Trådstartare Postat 24 mars 2006 Ruggigt bra gjort. Snygg röst. När trummorna kommer in 01:16 tycker jag de ska fortsätta vara kvar men lite högre och ruffigare, tills de smälter in 01:35 i basen. Eller?... bara en tanke! Tackar! Ska kolla in det där med trummorna!
kallemio Postat 24 mars 2006 Trådstartare Postat 24 mars 2006 Jaså en ny låt...nu blir jag nyfiken. är på jobbet just nu och kan inte lyssna men ska försöka få tid i helgen. Men du, det här med Virtual Guit...är det så himla illa egentligen. Ja alltså på Demo nivå. Visst blir det topp med riktiga guror, men på Demo tycker jag det blir dugligt. Snabbt och enkelt, speedar upp demo processen. Om det bara är en malande kompgitarr funkar det. Men men...nu får jag väl halva forumet emot mig. 😕 Fast nu har ju jag inte lyssnat på den och du kanske siktar högre än Demo på denna... Problemet med VG är att det har så distinkt ljud, låter plastigt och uppklippt.. inte levande Ang låten så är den inte tänkt som demo, utan en färdig låt. Men för mig själv, ska inte försöka kränga den eller nått. Lyssna gärna sen när du får tid!
Grannen Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Skitbra början! Får lite Stina Nordenstam vibbar, och det är inte dåligt! Gillar inte den feta paden som kommer sen, nix! Jag hade diggat det mer laidback hela tiden. Tycker att det är en aning överarbetat. Utnyttja närheten och innerligheten i hennes röst (eller, sorry är det din?). Tok för givet att det var en kille som spelat in men det kanske det inte är? Snyggt iallafall. Kan inte säga så mycket om ljudbilden annars, sitter med kass lyssning.
kallemio Postat 24 mars 2006 Trådstartare Postat 24 mars 2006 Skitbra början! Får lite Stina Nordenstam vibbar, och det är inte dåligt! Gillar inte den feta paden som kommer sen, nix! Jag hade diggat det mer laidback hela tiden. Tycker att det är en aning överarbetat. Utnyttja närheten och innerligheten i hennes röst (eller, sorry är det din?). Tok för givet att det var en kille som spelat in men det kanske det inte är? Snyggt iallafall. Kan inte säga så mycket om ljudbilden annars, sitter med kass lyssning. Hej! Har inte hört stina nordenstam tror jag.. ska kolla in henne. Jooo feta svulstiga pads är det ljuvligaste som finns 😲 och jag älskar överarbetade grejjer också, så det överarbetade soundet kommer jag nog behålla. Det är inte jag som sjunger och du har rätt jag är kille 🙂 Tack så mkt för lyssning och kommentar!
sirjeppe Postat 24 mars 2006 Postat 24 mars 2006 Fy fan vilken bra röst tjejen har!! Vad heter hon mer än Veronica? Vart finns hon? 😲 //Jeppe
kallemio Postat 24 mars 2006 Trådstartare Postat 24 mars 2006 (redigerat) ... Redigerat 27 mars 2006 av kallemio
kallemio Postat 24 mars 2006 Trådstartare Postat 24 mars 2006 Jag heter Jesper!!! Är det jag??? 😲 haha Hehe skrev fel, han heter stefan
Drik Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Riktigt lugn och skön låt! Har inte hört originalet innan men stornjuter av detta 😛 Riktigt bra sångerska!
kallemio Postat 25 mars 2006 Trådstartare Postat 25 mars 2006 Riktigt lugn och skön låt! Har inte hört originalet innan men stornjuter av detta 😳 Riktigt bra sångerska! tackartackar!
oakleaf (oregistrerad) Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Hej Kallemio, Det är en skön låt du har skruvat fram här. Du kanske blir sur om jag drar paraleller men det här låter som en blandning av Massive Attack och Madonna på Ray of Light plattan. Du är grymt duktig och det är Veronica också! Samtidigt som jag förtrollas av den feta ljudbilden och det vackra ljuden så känner jag att låten ibland saknar lite struktur. Nu misstänker jag att du eftersträvar detta, men om du fortsätter i denna bana och får det ostrukturerade att låta mer strukturerat fast det fortfarande är ostrukturerat så är du hemma tror jag. (sorry för luddigt utryck) Jag tycker absolut inte det är fel på feta pads och krusiduller som du flikar in här och där. Tvärtom, det är grymt tilltalande. Den här typen av musik ska ha sånt. Hur som helst, du vet säkert allt detta bättre än jag. Men en rejäl dunk i ryggen ska du ha! /Oakleaf
djonas Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Grymt skön låt! 😆 Jag lägger gärna gitarr på låten om ingen annan hunnit före? 🙂 Vi kan ju höras på msn ikväll kanske? 😎 Mvh / djonas
kallemio Postat 25 mars 2006 Trådstartare Postat 25 mars 2006 Grymt skön låt! 😆Jag lägger gärna gitarr på låten om ingen annan hunnit före? 🙂 Vi kan ju höras på msn ikväll kanske? 😎 Mvh / djonas Tack! Jajajajajaj!! ingen har hört av sig.. så jag skulle tycka att det va underbart om du ville göra det! Japp vi ses på msn!
kallemio Postat 25 mars 2006 Trådstartare Postat 25 mars 2006 Hej Kallemio, Det är en skön låt du har skruvat fram här. Du kanske blir sur om jag drar paraleller men det här låter som en blandning av Massive Attack och Madonna på Ray of Light plattan. Du är grymt duktig och det är Veronica också! Samtidigt som jag förtrollas av den feta ljudbilden och det vackra ljuden så känner jag att låten ibland saknar lite struktur. Nu misstänker jag att du eftersträvar detta, men om du fortsätter i denna bana och får det ostrukturerade att låta mer strukturerat fast det fortfarande är ostrukturerat så är du hemma tror jag. (sorry för luddigt utryck) Jag tycker absolut inte det är fel på feta pads och krusiduller som du flikar in här och där. Tvärtom, det är grymt tilltalande. Den här typen av musik ska ha sånt. Hur som helst, du vet säkert allt detta bättre än jag. Men en rejäl dunk i ryggen ska du ha! /Oakleaf Hey! Nej absolut inte, det är det soundet jag diggar o det soundet jag va ute efter, så jag blir mer glad att jag lyckats få till det 😆 Det där med struktur o ostruktur tror jag att jag fattar, men det tror jag har med skills att göra.. Tror jag kommer få bukt med det där om ett tag när jag blivit bättre.. om man inte (hemska tanke) stannar i utvecklingen 🙂 Riktigt kul att du gillar låten och tack för att du kommenterar!
Twilight_Zound Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Soo Nice i almost cried.... 😉 Kan bara hålla med ovan talare om Veronica. Får samma känsla med Stina N. Men Kalle Kalle Kalle...Var är guran alla klagar över?!?!?!? 😆😎 Hör något harvande med delay eller nått...Låter gött enligt mig, men vad vet jag 🙂 . Klockren.....Störtskön....Asskön röst Veronica....
djonas Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Grymt skön låt! 😎Jag lägger gärna gitarr på låten om ingen annan hunnit före? 🙂 Vi kan ju höras på msn ikväll kanske? 😉 Mvh / djonas Tack! Jajajajajaj!! ingen har hört av sig.. så jag skulle tycka att det va underbart om du ville göra det! Japp vi ses på msn! Ok gött! Jag är på jobbet 😆 men jag slutar kl 22. Är väl hemma typ vid 22:30. Ses på msn då. 🙂 Ha det gött Mvh / djonas
kallemio Postat 25 mars 2006 Trådstartare Postat 25 mars 2006 Soo Nice i almost cried.... 😉Kan bara hålla med ovan talare om Veronica. Får samma känsla med Stina N. Men Kalle Kalle Kalle...Var är guran alla klagar över?!?!?!? 😏😳 Hör något harvande med delay eller nått...Låter gött enligt mig, men vad vet jag . Klockren.....Störtskön....Asskön röst Veronica.... åhhh tack tack tack! Ha, du va den första som inte klagar på VG, en eloge till dig 🙂 Men om nu djonas är helt underbar och spelar in gitarr till den tror jag faktiskt att låten kan nå nya höjder.. ska bli riktigt kul om han gör det.. grymt att du gillade den, o tack så mkt för kommentar!
kallemio Postat 25 mars 2006 Trådstartare Postat 25 mars 2006 Grymt skön låt! 😉Jag lägger gärna gitarr på låten om ingen annan hunnit före? Vi kan ju höras på msn ikväll kanske? 🙂 Mvh / djonas Tack! Jajajajajaj!! ingen har hört av sig.. så jag skulle tycka att det va underbart om du ville göra det! Japp vi ses på msn! Ok gött! Jag är på jobbet 😳 men jag slutar kl 22. Är väl hemma typ vid 22:30. Ses på msn då. 🙂 Ha det gött Mvh / djonas it's a date! 😏
kallemio Postat 15 maj 2006 Trådstartare Postat 15 maj 2006 Uppdaterat nu! Mio___Nothing_s_fine_med_gitarr_128kbps.mp3
tbruce Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 (redigerat) Inte lyssnat på denna innan... skriver i realtid. Mysigt intro. Åh herregud helt underbar röst! Härligt udda melodi. Fortsätter vara supermysigt. Proffsigt och eget sound. Oh där byter vi ackord också. Saknar lite botten. Och där kommer trummor. Bra låtmaterial detta, låter orginellt men skitbra. Imponerad. Bra text. På ett sätt bland det bästa jag hört på detta forumet tror jag, många tummar upp. Mest imponerad av allt är jag av rösten, blir helt kär i den. Ligger det nån autotune på? Den sitter helt klockrent, tydlig karaktär utan att vara "konstig", bra uttal, tonsäkert och kaxigt självklar frasering. Går det att låna in den här sångerskan på nåt projekt på nåt sätt eller? 😛 Redigerat 15 maj 2006 av tbruce
johahl Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Mest imponerad av allt är jag av rösten, blir helt kär i den. Word, jävligt behaglig röst. Skitsnygg låt, den bygger upp sig perfekt. Mjuk och snygg ljudbild. djonas har gjort ett kanonjobb med gitarren också. Bra jobbat allihopa 😛
Valdez Postat 15 maj 2006 Postat 15 maj 2006 Snyggt..eller vackert kanske man ska säga egentligen.. 😛 Sång och musik passar ypperligt.. Lycka till... 😄
KillwithSkill Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Jag har verkligen inga invändningar på det här. Tycker det låter skitbra. Fattar inte vad folk kommer med för kommentarer. Fan, låt låten tala för sig själv. Flummigt, space, soft, bra prod och goa ljud och smoooooth sång. 😛
yessongs Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Proffsigt. Trumvirveln med eko används kanske två-tre gånger för ofta, men hela låten känns väldigt väluppbyggd. Mycket bra sång. Jag hörde inte låten innan gitarrpålägget, men jag tror att den gjorde ganska mycket för låten.
kallemio Postat 16 maj 2006 Trådstartare Postat 16 maj 2006 Inte lyssnat på denna innan... skriver i realtid. Mysigt intro. Åh herregud helt underbar röst! Härligt udda melodi. Fortsätter vara supermysigt. Proffsigt och eget sound. Oh där byter vi ackord också. Saknar lite botten. Och där kommer trummor. Bra låtmaterial detta, låter orginellt men skitbra. Imponerad. Bra text. På ett sätt bland det bästa jag hört på detta forumet tror jag, många tummar upp. Mest imponerad av allt är jag av rösten, blir helt kär i den. Ligger det nån autotune på? Den sitter helt klockrent, tydlig karaktär utan att vara "konstig", bra uttal, tonsäkert och kaxigt självklar frasering. Går det att låna in den här sångerskan på nåt projekt på nåt sätt eller? 😉 tja! Va kul att du gillar låten så! Ja Veronica har en riktigt grym röst, o det ligger inget autotune på, har aldrig behövt använda det med henne. Jag jobbar knappt nått med veronica längre, hon har fullt upp med sin artistkarriär nu. Men när jag snackar med henne så kan jag berätta att du är intresserad av henne, så kan hon höra av sig om hon känner att hon har tid o lust! Tack igen för den fina kritiken och lyssning!
kallemio Postat 16 maj 2006 Trådstartare Postat 16 maj 2006 johahl Tack så mkt! Kul att du gillar, o visst har djonas gjort ett superjobb! Valdez hej, vackert tycker jag låter som ett utmärkt ord 😉 Tack! Linus en hit, hmm.. tror du inte att den är lite för flummig för stora massan att ta till sig? Men underbart att du tycker det iaf, tack för lyssning och kommentar! yessongs Kul att du tycker det låter proffsigt! Nu när du påpekade det med virvelprylen så kan jag inte annat än att hålla med. Blir lite mkt, speciellt i slutet när den typ kommer efter varje 8a. Ska se om jag orkar fixa det 🙂 .. Och ja, gitarrerna lyfte verkligen låten. Tack för lyssning och kritik!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.