Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är lite nyfiken på att köpa nån multieffektprocessor att koppla till mina hemmabyggda synhar. Finns det nån billig o bra? Jag var inne på jam och såg Alto TOPverb, men den har ju inga rattar för effektparametrar. Finns det nån annan bra och billig hårdvara? 😆

Annons
Postat

oj, jäklars. Den här tråden hamnade lite fel... 😆 nån får väl flytta den...

Postat

Flyttad! 😆

Ett tips om du är en syntkille är att satsa på ett helt gäng billiga effektpedaler. Typ Behringer och begagnade Boss-pedaler. På så vis kan du ju koppla effekterna precis i vilken ordning du vill för att ratta fram intressanta ljud.

/Majken

Postat (redigerat)

ja, det skulle ja kunna testa iofs 😎

gitarreffektpedaler alltså, eller? 😛

finns det några tips på bra sådana då?

Det jag behöver e typ de vanligaste effekterna: Reverb, delay, chorus/flanger, phaser kanske, dist kanske... 😆

många patchkablar e alltid kul 🙂

Redigerat av Roland
Postat

Jo, gitarreffektpedaler funkar fint...

Fast om du hellre vill ha en allt-i-ett-lösning, så finns det ju massvis att kika på, både multieffekter riktade främst till gitarrer, och lite äldre studioburkar såsom Behringer Virtualizer och Alesis Vedge (eller vad de nu heter?? -gissar friskt här! 🙂) Borde finnas för en spottstyver begagnat eftersom de flesta kör med mjukvarueffekter numer...

Postat

Lexicon MPX-200 är en bra burk med liten prislapp. Jag har förresten en till salu. 🙂

Eller så finns det TC M300. En billig men mycket prisvärd burk.

Postat

tack för tipsen 😉

har kollat lite på behringer-pedaler, de är ju billiga 🙂

synd bara att vissa endast har en kanal in men två ut 😆

Postat

Roland-du borde ha en burk som jag har till salu 😉 Peavey Ultraverb-den är i samma stil som Alesis q-verb eller Yamaha spx-90 fast med en egen skön 80-talskaraktär,

den har allt:

reverb

delay

chorus

flange

phase

och en massa variationer och presets i all oändlighet om man så vill,du får den jättebilligt---om du kontaktar mig via mail så kan vi diskutera saken vidare!

Postat

äh, va fan... nu när jag ändå byggt syntharna kan jag ju lika gärna bygga effekterna också... kanske inte lika billigt men mycket roligare 😕

Postat (redigerat)

Jag har byggt två Sound Lab Mini-Synth. Inte den bästa synthen, men den duger. Det enda jag saknar är en extra EG. Sen skulle jag vilja fixa så den går att patcha med kablar också.

Den finns som kit nu men jag köpte bara kretskorten. $30/st tycker jag är helt 0k...

Jag ska fixa en ny tråd med bilder och ljudfiler så fort jag har tid. 😳🙂

Redigerat av Roland
Postat
Såg ju trevlig ut! 🙂

Ja den är trevlig =)

Ett annat litet minus med den är iofs att VCO1 endast har sågtand som vågform... 😲

Postat
Bilder och ljudexempel vore kul!! 🙂

Nu finns det lite bilder o ljud här.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.