Jump to content
Annons

Rickis

Recommended Posts

Tjena..när jag tex ska lägga in reverb så kommer reverb rutan upp å så..sen när jag trycker på prewier..eller hure stavas kommer det inget ljud=/..vad beror dett apå?vet att det är nån enkel inställning bara..men jag har inte lyckats fixa det..e nybörjare så..har inte så bra koll..tacksam för svar..mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om det finns en preview knapp så gissar jag att du valt "Audio > Plugins > Reverb A" eller dylikt. Finns det någon anledning till att du inte vill köra reverbet i realtid? Annars lägger du det direkt på ljudspåret som en insert eller skapar ett FX-spår och gör en buss från ljudspåret till FX-spåret.

Mer info om send-effekter här:

http://www.majken.se/cubase/index.htm?insertsend.htm

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur det blir hör du genom att trycka på play. Det du gör är sannolikt att du försöker "bränna" fast effekten i ljudfilen. Istället för att köra den direkt i uppspelningen.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

men....men.....men

jag har samma problem....då jag just vill bränna fast effekten, ibland på bara en liten del av ljudfilen....preview funkar inte utan jag får köra process och sen undo om det inte blev bra vilket iofs inte e så omständigt men beror avsaknaden av ljud på en bug eller gör jag ngt fel ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...