Neosus Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 LÅTNAMN: Improvisum to Norway ARTIST/GRUPP: Grahn GENRE: Pianoimprovisation (Alternative pianogrunk) LÅTLÄNGD: 3:17 KOMPOSITÖR: Grahn PRODUCENT: Grahn EV. MEDVERKANDE: Grahn INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: ca 6 mb STATUS: Färdig LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Satt med Reason 3.0 och tänkte göra något vettigt men det blev inget annat än pianoimprovisation. Bu eller bä? 😕🙂
osiris Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Bjussar du på en muffin, Grahn? Det här var ju mysigt... kan se fjordarna och fiskebåtarna framför mig 🙂
Neosus Postat 21 mars 2006 Trådstartare Postat 21 mars 2006 ...kan se fjordarna och fiskebåtarna framför mig 🥰 Och jag som bor i skogen 😳🙂 Tack förresten! (En muffins kommer som en raket ner i brevlådan...) 😕😱
Neosus Postat 21 mars 2006 Trådstartare Postat 21 mars 2006 Försöker desperat ladda hem!Det händer inget???????? Prova engång till och ha tålamod... 🙂
dede Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Vad är det de heter de där ackorden när man sänker kvinten? Jo Improvisationer är superkul. Mer sånt på forumet. Vad är det för piano....alltså akustiskt eller samplat. Läter väldigt trovärdigt.. Snyggt att du kan hålla i dig. Själv skenar jag alltid i väg på slutet (pga innre osäkerhet) 🙂
Neosus Postat 21 mars 2006 Trådstartare Postat 21 mars 2006 Tack! Jag har ingen aning om vad dom ackorden heter... 😱 Det är ett piano ljud i Reason 3. 🙂
osiris Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Vad är det de heter de där ackorden när man sänker kvinten? Jo Improvisationer är superkul. Mer sånt på forumet. Vad är det för piano....alltså akustiskt eller samplat. Läter väldigt trovärdigt.. Snyggt att du kan hålla i dig. Själv skenar jag alltid i väg på slutet (pga innre osäkerhet) 😱 Sänkt kvint = minusfemma (-5) (b5)
BaldByChoice Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Sänkt kvint = minusfemma (-5) (b5) Jepp! Tritonusförhållande till tonikan (grundtonen). 😱
Valdez Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 Snyggt och drömmande.... 😮 känner igen det på nåt vis men kan inte komma på låten...eller flera låtar faktiskt!...eller så är jag bara väldigt trötter i hjärnan just nu....snyggt jobbat iaf... Tycker det passar till en filmgrej eller kort story... 🙂
Hilmer Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 Mysigt! Låter lite Jan Johansson faktiskt...och det kan ju aldrig vara fel. 🙂
equality Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Vänsterhandens dissonanser kontrasterar fint mot högerns säkra stundtals barnviseharmonier. Med Georg Riedel-bas hade den lätt kunnat vara 17:e spåret på Jazz på svenska. Om det är skogen som inspirerar dig till så fina kompositioner vill jag också bo där. Mera Gra(h)n!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.