Legal Element Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 (redigerat) LÅTNAMN: My fux dot 22 ARTIST/GRUPP: Legal Element GENRE: House LÅTLÄNGD: 8:48 KOMPOSITÖR: David Fahlgren & Patrik Bergius PRODUCENT: David Fahlgren & Patrik Bergius EV. MEDVERKANDE: David Fahlgren & Patrik Bergius INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 20.6mb STATUS: Färdig Demo LÅTLÄNK:Legal Element - My fux dot 22 Hm. Det var meningen att det skulle bli en skön ambientlåt men vi lessnade och förvandlade den till en houselåt istället.. Vet inte varför, men det blev rätt fint iaf. Sånt här vill man helst lyssna på när man står naken under ett vattenfall eller nåt. Tackhej Redigerat 22 mars 2006 av Legal Element
Legal Element Postat 22 mars 2006 Trådstartare Postat 22 mars 2006 men komigen nu då. ingen som har nåt att säga om de här?
starboy (oregistrerad) Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 (redigerat) Börja med att ladda upp låten direkt här, så börjar det nog röra på sig ... (edit: sänk bitrate:n på mp3:an så går det nog) Redigerat 22 mars 2006 av starboy
Legal Element Postat 22 mars 2006 Trådstartare Postat 22 mars 2006 mjo funderade på att göra så.. men då hamnar den på under 96kbps och det är ju askefft.. förstår inte varför folk är så bekväma av sig nuförtiden, inte direkt jobbigt att ladda ner låten och alla moderna mediaspelare klarar ju av att streama samtidigt som man laddar ner
starboy (oregistrerad) Postat 22 mars 2006 Postat 22 mars 2006 Tjena boys, då har jag lyssnat. Helt klart bra tendenser, tycker jag. Skönt skitiga trummor. Några grejer jag funderar över: - introt är lite väl långt, jag hinner i alla fall tröttna då inget händer på över 2 minuter och ingen bas förrän efter 3 minuter ... + trevligt rhodes, eller vad det nu är som plinkar igång vid 3:35, typ. - Vissa partier känns lite osvängiga, t ex 4:07 - 5:07. I mitt tycke för tungt fokus i trummorna på de raka 1/4-noterna och sen hihatsen för nära efter dessa. Det blir lite tysk marsch över det hela. Kanske lite större tyngd på 1-Å-2-Å-3-Å-4-Å, om ni fattar, skulle göra susen?! - saknar hook som sätter sig - blir något monotont, tyvärr inte på det (in my opinion) bra sättet Annars bra proddat. På´t igen, bara. Keep it up! /cheers
Legal Element Postat 23 mars 2006 Trådstartare Postat 23 mars 2006 Jo första 2 minuterna är väl lite väl monotont. Meningen var väl att den kanske kommer spelas ute nångång och då äre ju bara behagligt om det är lite långt när man ska mixa. Har oxå funderat på vad vi ska göra med mittpartiet där, känns fortfarande som att låten stannar av lite, men vi lessnade lite på låten o började på nytt så det fick va som det blev.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.