Jump to content
Annons

Skivspelare + effekter i vanlig mixer (ej DJ)?


qmwpeto

Recommended Posts

Hej,

Jag undrar om någon kan rekkomendera en liten mixer som har både line och phono in (för skivspelare, på åtminstone två kanaler), och samtidigt har möjlighet att återkoppla insignalen till effektenheter från mixern, och tillbaks igen (AUX & FX)?

Soundcrafts Compact-mixerbord, som Jam säljer verkar ju ha skivspelar-möjligheter, men det verkar inte som att jag kan använda effekter på kanalerna. Finns det andra alternativ, eller missförstår jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej,

Jag undrar om någon kan rekkomendera en liten mixer som har både line och phono in (för skivspelare, på åtminstone två kanaler), och samtidigt har möjlighet att återkoppla insignalen till effektenheter från mixern, och tillbaks igen (AUX & FX)?

Soundcrafts Compact-mixerbord, som Jam säljer verkar ju ha skivspelar-möjligheter, men det verkar inte som att jag kan använda effekter på kanalerna. Finns det andra alternativ, eller missförstår jag?

Det vet du säkert, men jag vill ändå påminna om att det nu finns dj-mixers med effektloop för skapligt billig peng. Om det är det du är ute efter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det vet du säkert, men jag vill ändå påminna om att det nu finns dj-mixers med effektloop för skapligt billig peng. Om det är det du är ute efter.

Hmm, ja, det kanske är det jag behöver. Jag vill kunna koppla in både skivspelare (typ 2 st) och andra grejor, gärna med separata effekter per kanal men det är inte tvunget, så jag heföver nog i alla fall 4-5 kanaler (oavsett mono/stereo). Har du/någon ett bra tips på en DJ-mixer jag kan titta på?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...