karllinus Postat 21 mars 2006 Dela Postat 21 mars 2006 Nu ska jag bara vara jobbig och posta en fråga här som jag säkert kan få goda åsikter om ifall jag hade orkat luska omkring lite här...men slö som man är så.. Det är så att jag nu ska införskaffa mig ett nytt ljudkort för mina privata inspelningar och vill då ha ett ljudkort som jag kan köra pro-tools med. Valet står mellan mbox2 och firewire 410 som jag ska köra på min mac. Jag använder vanligtvis bara 1st input åt gången med någon gång då och då så använder jag 2. Det jag oroar mig för är att mboxen kommer att söla ned allting då det går via usb. Sen så borde väl latencyn vara högre med usb? firewire är ju ändå firewire va? om nån orkar så ge mig bra feedback. godkväll! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 mars 2006 Dela Postat 21 mars 2006 Nu ska jag bara vara jobbig och posta en fråga här som jag säkert kan få goda åsikter om ifall jag hade orkat luska omkring lite här...men slö som man är så.. Det är så att jag nu ska införskaffa mig ett nytt ljudkort för mina privata inspelningar och vill då ha ett ljudkort som jag kan köra pro-tools med. Valet står mellan mbox2 och firewire 410 som jag ska köra på min mac. Jag använder vanligtvis bara 1st input åt gången med någon gång då och då så använder jag 2. Det jag oroar mig för är att mboxen kommer att söla ned allting då det går via usb. Sen så borde väl latencyn vara högre med usb? firewire är ju ändå firewire va? om nån orkar så ge mig bra feedback. godkväll! har använt mbox2 på mac, och det slöar inte ner ett dugg..utan är ett stabilt system..så kör på!!! eller skaffa m-powered med m-audiokort.. finns många bra där med.. lycka till Jonas Idf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ProTools Postat 27 mars 2006 Dela Postat 27 mars 2006 Så länge man pratar om ett 4-kanals system (som ju Mbox2 är) så har det ingen betydelse om du har USB eller FW. Det du däremot bör tänka på är att ProTools M-Powered har en del begränsningar om man jämför med ProTools LE. Jämför priserna också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
karllinus Postat 27 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 27 mars 2006 Tack för lite feedback. Har aldrig provat mbox eller något av m-audios kort utan det enda pro-tools kortet jag använd är ett digi002 och det fungerade ju tämligen bra. Men jag har beställt en mbox och en macmini nu iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 mars 2006 Dela Postat 27 mars 2006 Tack för lite feedback.Har aldrig provat mbox eller något av m-audios kort utan det enda pro-tools kortet jag använd är ett digi002 och det fungerade ju tämligen bra. Men jag har beställt en mbox och en macmini nu iaf. youre the man!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.