Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

TJENARE allihop jag Àr nybörjare med reason och undrar om det gÄr att anvÀnda flera olika ljud i en mixer jag har anvÀnt NN - XT och anvÀnt pad men jag vill ha ett nytt ljud mÄste ja öppna ny mixer eller kan jag fortfarande avnÀnda den första mixern i sÄ fall hur....

Annons
Postat

Högerklicka i den tomma delan av racket och vÀlj vad du vill skapa, den kopplas automatiskt in i mixern... Om inte, tryck pÄ tab (tabulerings-tangenten) och koppla sjÀlv. Tryck pÄ tab igen för att komma tillbaka.

Hoppas det hjÀlper!

Kungs!

Postat

sĂ„ som jag fĂ„r fram det du sa sĂ„ kan jag bara fĂ„ fram olika melodier pĂ„ olika platser pĂ„ en mixer, men det gĂ„r fortfarande att bara avĂ€nda samma ljud.. eller sĂ„ ejag jĂ€vl... trög fattad 🙂 men jag e tacksam en dĂ„ för jag lĂ€rde mig nya grejer hehe

Postat
sĂ„ som jag fĂ„r fram det du sa sĂ„ kan jag bara fĂ„ fram olika melodier pĂ„ olika platser pĂ„ en mixer, men det gĂ„r fortfarande att bara avĂ€nda samma ljud.. eller sĂ„ ejag jĂ€vl... trög fattad 😉 men jag e tacksam en dĂ„ för jag lĂ€rde mig nya grejer hehe

Vad menar du med samma ljud?

Det Ă€r ju inte mixern som lĂ„ter 😏

Postat (redigerat)

TÀnk dig att du har en malström, som Àr kopplad till en mixer, som Àr kopplad ut i "hardware interface". Malstörm motsvarar en elgitarr, mixern Àr förstÀrkaren, och "interface" Àr hogtalaren. Men i en mixer kan du ha ett flertal elgitarren, som du kan justera separata.

...Typ 😕

Redigerat av Danabacken
Postat
sÄ som jag fÄr fram det du sa sÄ kan jag bara fÄ fram olika melodier pÄ olika platser pÄ en mixer, men det gÄr fortfarande att bara avÀnda samma ljud..

Kan du ta det dÀr pÄ svenska?

Postat
jag sa fel förlÄt ja menade nn-xt gÄr bara ha ett ljud i va...........

inte nödvĂ€ndigtvis 😆 det Ă€r ju en multisampler.

Postat

Aha, nu förstÄr jag. Du vill ha spela tvÄ olika ljudpatchar i en och samma NN-XT?

• FĂ€ll ut programmern i NN-XT.
  • Högerklicka pĂ„ den blĂ„ skĂ€rmen och vĂ€lj Select all zones...
  • ...och efter det, Copy Zones
  • Öppna en ny patch i NN-XT med ett annat ljud.
  • Högerklicka, och Paste Zones!

Om du vill ha ljuden pÄ varsin regel i mixerbordet kan du markera det ena ljudets zoner, och Àndra Output till t.ex. 3-4.

Sedan vÀnder du pÄ racket och kopplar manuellt en kabel frÄn utgÄng 3-4 till mixern.

Postat (redigerat)
Aha, nu förstÄr jag. Du vill ha spela tvÄ olika ljudpatchar i en och samma NN-XT?
  • FĂ€ll ut programmern i NN-XT.

• Högerklicka pĂ„ den blĂ„ skĂ€rmen och vĂ€lj Select all zones...

• ...och efter det, Copy Zones

• Öppna en ny patch i NN-XT med ett annat ljud.

• Högerklicka, och Paste Zones!

Om du vill ha ljuden pÄ varsin regel i mixerbordet kan du markera det ena ljudets zoner, och Àndra Output till t.ex. 3-4.

Sedan vÀnder du pÄ racket och kopplar manuellt en kabel frÄn utgÄng 3-4 till mixern.

öh.. det Ă€r knappt sĂ„ jag fattar dedĂ€r. 😆

Splitta tvÄ patchar menar du? halva klaviaturet pÄ ett av dom och halva pÄ det andra, för att kunna spela bÄda pÄ samma gÄng?

Redigerat av Danabacken
Postat
Splitta tvÄ patchar menar du? halva klaviaturet pÄ ett av dom och halva pÄ det andra, för att kunna spela bÄda pÄ samma gÄng?

NÀ, med ovanstÄende dubblar man hela klaviaturen, dvs. tvÄ patchar -> en patch.

Om man vill splitta klaviaturen (ett ljud pÄ varsitt omrÄde pÄ klaviaturen) mÄste man ta bort zoner/minska samplingens klaviaturomfÄng. Men dÄ kÀnns det nÀstan enklare att lÀgga 2 NNXT i en Combi och splitta klaviaturen med den.

• 4 veckor senare...
Postat
🙂 Tack för hjĂ€lpen det var pricis det jag ville fĂ„ fram bara sĂ„ dĂ„lig pĂ„ att förklara hehe men nu löste det sig tack....

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.