Jump to content
Annons

Mafia/Jazz/Ska/Punkrock

Recommended Posts

# LÅTNAMN: The Job

# ARTIST/GRUPP: Frikkadellis

# GENRE: Jazz/Ska/Punkrock/Mafia

# LÅTLÄNGD: 4 min

# KOMPOSITÖR: Frikkadellis

# PRODUCENT: Kristoffer Lundström

# EV. MEDVERKANDE: Frikkadellis

# INSPELNINGSÅR: 06

# FORMAT: 192kb/s mp3

# STORLEK: 5.6 MB

# STATUS: Ett första utkast

Låten är inspelad med datatrummor å midisaxar men ska bli inspelade med riktiga instrument med tiden.

Jag har spelat in den i min studio med bandet som jag spelar gitarr å sjunger i.

Ge mig all kritik, bra, dålig. kastat på mig bara.

Hjälp mig och frikkadellis att bevara mafiakulturen även genom musiken.

Cheers mates!!!

Frikkadellis___The_Job.mp3

Dela på andra sajter

Annons

låter som något för ett studentikost partyband..

Som gjord för en efter-tenta-fest, så på med student-mössan och den färgglada overallen, serveras med flasköl, ärtsoppa och punsch. 😠

Redigerat av Marrexxx
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Instämmer låter bra det här kort sagt helcooolt faktiskt gillar dom tvära kasten skarpt. Lycka till

Göran

Dela på andra sajter

Inte allsdumt. Växer efter hand. Kan vara min lyssning; Jobbig briljans, har du överstyrt det hela för att få upp nivåerna.??

Dela på andra sajter

Fantastiskt hur det går att blanda spelstilar och arr så pass i ett och samma stycke och att det funkar! Helläckert, skulle vara kul att få höra med liveinstrument. Kritik? Vad skulle det vara... jag får nog återkomma i så fall...

Dela på andra sajter

Inte allsdumt. Växer efter hand. Kan vara min lyssning; Jobbig briljans, har du överstyrt det hela för att få upp nivåerna.??

överstyrt?

vad menar du?

ja vill gärna vet aså ja kan rätta till det.

mvh lund

Dela på andra sajter

För spretigt! Punk/ska delen låter bra för sig, men varför är det jazz i början? Det kan väl funka som ett mellanspel kanske men å andra sidan tappar låten allt tempo då och det är lätt att tappa intresse! Skapunk ska ju vara snabba 2min låtar. Om jazzdelen ska fynka så tycker jag den borde vara snabbare.

Dela på andra sajter

För spretigt! Punk/ska delen låter bra för sig, men varför är det jazz i början? Det kan väl funka som ett mellanspel kanske men å andra sidan tappar låten allt tempo då och det är lätt att tappa intresse! Skapunk ska ju vara snabba 2min låtar. Om jazzdelen ska fynka så tycker jag den borde vara snabbare.

okej, men ja e inte säker på att det skulle funka, då blir det ju proggresivt.

det är ju samma bpm.

Dela på andra sajter

överstyrt?

vad menar du?

ja vill gärna vet aså ja kan rätta till det.

mvh lund

Nja, jag lyssnade i mina AKG lurar. Och då tyckte jag det var lite för krispigt vasst. Men det kanske låter perfekt i högtalare. Har ej testat. Fräck låt som sagt.

Dela på andra sajter

Sketacoolt. Den här låten kommer man garanterat tänka på en stund efter den klingat ut sitt sista ackord...-o det är ju inte direkt många låtar som lyckas med det!

Sen kanske man skulle kunna sy ihop de tvära kasten lite bättre...men det kommer nog mer naturligt när ni spelar in det live...

Tjohopp!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.