Jump to content
Annons

Ladda hem missade avsnitt?


Nexustwins

Recommended Posts

Är det lagligt att ladda hem avsnitt som man har missat? Låt säga att jag kollar på lost och missar ett avsnitt, får jag ladda hem det då? Gäller det för alla kanaler?

Jag betalar ju för att kunna se kanalen & programmet.

Edit: Sorry att jag har gjort en ny piratkopierings tråd 😄

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skulle jag inte tro att du får... Du betalar för tjänsten att programmet kablas in i ditt hem, inte för "rättigheten" att se programmet i sig vad jag förstår (även om den ingår). Isåfall skulle det ju vara olagligt att kolla på grannens teve om man inte betalar själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du äger inte rätten att se programmet när det passar dig , Inte via digital nedladdning i alla fall.

Visserligen har du rätt att spela in ett avsnitt på Video/Dvd för att sedan titta på det vid ett bättre tillfälle MEN du får dock inte distrubuiera (?) det vidare.

Så egentligen är det den du laddar ned ifrån som bryter mot upphovsrättslagen inte du som nedladdare.Samma lagar gäller all form av nedladdning.Om du däremot äger säg säsong 2 av lost men din DVD-Skiva har gått sönder så har du (Har jag för mig) rätt att ladda ned den, samma gäller din cd samling.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...