Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har spelat in lite rap jag gjort med en sunkig 350:- dynamisk mic från Kjell & Co(Där alla studiomusiker köper sina micar). Tänkte unna mig själv en kondensatormic och har tittat på Studio Projects B1 som verkar vara lovordad här på forumet. Är inte sugen på att lägga för mycket just nu.

Har en ART Tube preamp och en digitalporta. Kör även TC compressor. Här är en pryl jag gjort med ovan nämnda dynamiska mic. Vore intressant att få feedback på om det kommer göra någon skillnad för mig att gå upp på en kondensatormic och isåfall om en B1 är ett bra val. Tack på förhand.

låtlänk

/dang

Annons
Postat

Jag har spelat in hip-hop med en ADK a51, en 999:- mick som fungerar i alla sammanhang.

Givetvis är mick å röst samma sak som pusselbit med pussel bit.

men vem fan bryr sig.

den håller hög kvalite och är robust.

mycket bra köp. när ja spelade in använde jag även oxå min tupe art

• 4 veckor senare...
Postat

Jag är faktiskt övertygad om att du kommer att höra en avsevärd skillnad om du byter upp dig till en B1a. Har själv egentligen mest erfarenhet av ADK men efter att ha testat B1an så tycker jag nog att den är ett bättre val. Men det är en fråga om tycke och smak, i den prisklassen så tycker jag dock att dessa två mickar är de intressantaste alternativen jag testat iallafall. ADKn är aningen varmare och fetare än b1an medan b1an låter klarare och lite mer detaljrikt än ADKn. Men mitt råd är att du lyssnar själv, i vilket fall så kommer du nog uppleva en stor förbättring jämfört med en mick som du sitter med nu...

Postat

Du kan jämföra en hel del av de modeller som kan vara intressanta, på min testsite. Titta in och hämta lite ljudexempel att lyssna igenom. Visserligen ingen rap, utan vanlig sång, men du hör ju ändå vilken karaktär det är på ljudet...

Studio Projects B1 är min favorit i lägsta prisklassen. 😉 (tänk om man hade fått betalt varje gång man skrev den meningen - OJ! vad jag hade varit rik vid det här laget då... 🙂 ).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.