Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har tidigare kört allt genom ett RME 52/96 vilket jag valde för att jag behövde så mycket simultana kanaler som möjligt. Har nu lagt om strategin lite och införskaffat mig en laptop och funderar på vilket Externt ljudkort jag bör ha. Inget speciellt krav på I/O endast hyfsad latency. Har pratat med några på Musik Börsen och dom rekomenderade Hercules 16/12 FW. Vilket även låg i de prisklasser jag letade i. Är det någon som har det och har lust o ge lite kommentarer vore det schysst.

Annons
Postat
Jag har tidigare kört allt genom ett RME 52/96 vilket jag valde för att jag behövde så mycket simultana kanaler som möjligt. Har nu lagt om strategin lite och införskaffat mig en laptop och funderar på vilket Externt ljudkort jag bör ha. Inget speciellt krav på I/O endast hyfsad latency. Har pratat med några på Musik Börsen och dom rekomenderade Hercules 16/12 FW. Vilket även låg i de prisklasser jag letade i. Är det någon som har det och har lust o ge lite kommentarer vore det schysst.

För det pris ett Hercules 16/12 FW betingar så är det svårslaget. Frågan är bara vad du ställer för krav på micpreamps etc.. Sen tycker jag inte att det finns nåt alternativ till FW-kort då det gäller laptops (USB suger processor).

Förövrigt vet jag att Hackeman (här på forumet) har ett Herculeskort.. Han kan säkert ge tips och råd om vad han tycker.

Postat

Tackar för snabba svar. Kan inte påstå att jag har några större krav på micpreampsen då jag kört mickning genom ett analogt behringer bord innan. Men detta är något jag också funderar på att köpa separat vartefter. Några tips där?

Postat

Hercules kortet (Som säljs just nu väldigt billigt) har fått tveksamma omdömen av dom som använder det. Tydligen en hel del egenheter i mjukvaran. Vi har haft en smärre debatt om det nyss här på studio. Sök....och du skall finna

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.