Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Lars var så shysst att jag fick remixa låten och slänga upp här, so here it is!

Låtnamn: Kan du se mig

Artist: Lars Karlberg

Remixare: Mr. Math

Genre: Kommersiell house

Inspelningsår: 2006

Låtlängd: 6:17

Format: mp3

Storlek: 8,78mb....fan, kanske är för stor för att folk ska orka ladda?

Låtlänk:

Annons
Postat
Storlek: 8,78mb....fan, kanske är för stor för att folk ska orka ladda?

Äh. En vettig media player spelar samtidigt som den laddar.

Det här var mycket najs. Gillar den här bättre än originalet, men det beror såklart mycket på att jag föredrar genren i sig.

Däremot vetefan det där med autotune... behövdes det verkligen så pass? Tycker det stör lite faktiskt.

Men annars mycket bra. Se till att få med denna också i Morgonpasset. 😛

Postat

Jag kan inte hålla med hackeman

Jag tycker inte att låten låter genomarbetad,

Mixen behövs det mer jobb på, och jag gillar inte hur man hör timestretchen på sången, låter illa.

Sen tycker jag att du ska bestämma dig för ett tema på låten, ska den va funkig o svängig (som du absolut lyckats bra med i verserna) eller ska den va dreamy/tranceig o stor?

Nu blir det nått mellanting som inte riktigt funkar (enligt min uppfattning).

Du har verkligen en bra grund, men jag tycker att du ska ta 2 steg tillbaka och tänka om lite.

Hoppas det inte låter allt för negativt 😛

starboy (oregistrerad)
Postat
Sen tycker jag att du ska bestämma dig för ett tema på låten, ska den va funkig o svängig (som du absolut lyckats bra med i verserna) eller ska den va dreamy/tranceig o stor?

Hej,

kallemio har definitivt en poäng här.

trance-padsen som kommer in vid 1:20 är väldigt förvirrande.

Alltså; bestäm tema funk eller trance.

Jag är väldigt förtjust i funk-tendenserna, så renodla gärna detta.

MEN...

Om det här ska bli riktigt kommersiellt måste, ja verkligen m å s t e gitarrerna bytas ut mot äkta vara. Tror det skulle svänga så grymt.

Det stör också lite att sången låter stressad i vissa partier.

Annars en väldigt bra grund, som med lite mer arbete (omarbetning) kan bli ordentligt bra. (Definitivt redan nu överlägsen den remix jag gjorde i somras 😄 )

Hoppas inte du upplever det som en sågning, jag gillar detta, men tycker bara att låten förtjänar att bli ännu bättre ...

/cheers

Postat

Det här gillar jag verkligen inte alls lika mycket som originalet. Tycker som Mio, den är inte genomarbetad.

Sorry, men det här är inget jag lyssnar på igen.

Postat

Måste tyvärr hålla med kallemio och starboy. Om du ska ha remixen i att annat tempo måste timestretchen funka först.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.