Björn Olsberg Postat 19 mars 2006 Postat 19 mars 2006 Mediespelaren foobar2000 är mest känd för att ha en avskalat och enkelt gränssnitt som inte sölar ner datorn vid installation. Det är för övrigt en av skaparna av Winamp som ligger bakom foobar2000. Idag släpptes version 0.9 med bland annat uppfräschat gränssnitt och bättre hantering av låtbibliotek. Läs mer: * Officiell hemsida (stundtals nere pga överbelastning) * Officiell diskussionstråd på Hydrogenaudio.org.
BaldByChoice Postat 20 mars 2006 Postat 20 mars 2006 Bästa mediaspelaren någonsin. 😲 Ful som stryk men gör precis det den ska och lite därtill. 😕
Tilly Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Aldrig testat men vad är det som är så speciellt med just denna spelare?
BaldByChoice Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Stilren 😉 Ja, om man tycker ett windowsfönster är snyggt... 😆😳
dede Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Bästa mediaspelaren någonsin. 😕Ful som stryk men gör precis det den ska och lite därtill. 😕 Wörd!
J.Westling Postat 21 mars 2006 Postat 21 mars 2006 Installera inte version 0.9 om ni vill kunna använda asio som output.... Stöds inte än iaf... 😛
Björn Olsberg Postat 21 mars 2006 Trådstartare Postat 21 mars 2006 Rätt kasst att den inte spelar wma filer.... 🙂 Det har inte kommit till version 0.9 ännu. Stödet har funnits länge i tidigare versioner, men det brukar ta några dagar innan utvecklare som använder sig av den nya sdk:n får fram de nya pluggarna.
BaldByChoice Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 (redigerat) Fult? Hur i htlv3 har du fixat till det utseendet? 😉 Min installation av 0.9 ser ut ungefär som 0.8.3... 🥰 Och för att svara på din fråga: Nej, det var inte alls fult. 🙂 Redigerat 23 mars 2006 av BaldByChoice
ViktorDenStore Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Fult? Nä, men absolut inte så som jag vill ha det... 🥰 Jag vill ha det såhär: (bild från Foobar2000's hemsida) .Viktor
Gote Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Foobar 0.8.3 = 2424 kB Foobar 0.9 = 1575 KB Nåt för Microsoft att ta efter? 🥰
Chris Postat 23 mars 2006 Postat 23 mars 2006 Chilone : Jag (och säkert många andra) tar gärna del av din FCS... skulle du kunna lägga upp den? Håller lite smått på att lära mig hur man fixar till playlist-scripten.
el davo Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 Chilone : Jag (och säkert många andra) tar gärna del av din FCS... skulle du kunna lägga upp den? Håller lite smått på att lära mig hur man fixar till playlist-scripten. ja tack! 😛 chilone? vilka "components" etc?
ViktorDenStore Postat 25 mars 2006 Postat 25 mars 2006 chilone? vilka "components" etc? Chilone Chilone är en användare på forumet... 😛
Martin Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Jag har faktiskt ingen aning. Jag googlade bara upp en bild för att visa att det inte behöver vara fult.
hegobald Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 För mig är hela idén med Foobar att den funkar och tar lite kräm från processorn. Med andra ord vill jag slippa allt vad skins och annat elände heter. Jag har nåra mediaplayer i min dator. Foobar för att hantera det mesta med audio. VLC för att hantera det mesta med video. Båda två tar lite kraft från datorn och smutsar inte mer med en massa onödigt dregg.. Dom gör sitt jobb helt enkelt. Naturligtvis har jag även kvar WMP för att hantera WMA och WMV streaming på ett vettigt sätt.. Och tyvärr så måste jag även ha QuickTime i datorn då jag inte lyckats hitta en bra mediaspelare som klarar av 3GP filer.. 😉
el davo Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 (redigerat) chilone? vilka "components" etc? Chilone Chilone är en användare på forumet... 😆 ja, det var därför jag upprepade förfrågade om hur han fick till utseendet på bilden.. (vilket han nu svarat på). men sättet jag frågade på var uppenbarligen lätt att misstolka. vad gäller plugins till foobar2000 så provade jag en del (columns ui bl a). de ökar givetvis belastningen på CPU och minne, men fortfarande är konsumsionen låg jämfört med ex.vis. iTunes, eftersom man kan skräddarsy den funktionalitet man är mest intresserad av. det kanske är möjligt att använda olika profiles så att man kan använda en barebones version för uppspelning av webclips/wavfiler etc, och en upphottad version för sitt mp3/FLAC-bibliotek. har inte haft tid att testa så mkt än. Redigerat 27 mars 2006 av el davo
ViktorDenStore Postat 27 mars 2006 Postat 27 mars 2006 chilone? vilka "components" etc? Chilone Chilone är en användare på forumet... 😉 ja, det var därför jag upprepade förfrågade om hur han fick till utseendet på bilden.. (vilket han nu svarat på). men sättet jag frågade på var uppenbarligen lätt att misstolka. Ursäkta att jag lät grinig. Det var inte menat så =)
Björn Olsberg Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Rätt kasst att den inte spelar wma filer.... 😲 Det stöds nu i version 0.9.1 som just har kommit. Installera inte version 0.9 om ni vill kunna använda asio som output....Stöds inte än iaf... 🙁 Även detta stöds i den nya uppdateringen. Listan på förändringar: foobar2000 change log - version 0.9.1 * Faster Ogg Vorbis tag editing. * Official ASIO support (downloadable separately). * Improved compatibility with buggy soundcard drivers. * Added DSP preset switching functionality. * Workedaround buttons display problems on Windows 2000. * Improved “random” button action with album/directory shuffle. * Added WMA playback support. www.foobar2000.org
Björn Olsberg Postat 23 april 2006 Trådstartare Postat 23 april 2006 Winamp rulez! 😲 // ironi // Jag känner mig berikad av denna nya kunskap.
Michael Postat 24 april 2006 Postat 24 april 2006 Rätt kasst att den inte spelar wma filer.... 😏 Det stöds nu i version 0.9.1 som just har kommit. Installera inte version 0.9 om ni vill kunna använda asio som output....Stöds inte än iaf... 😛 Även detta stöds i den nya uppdateringen. Listan på förändringar: foobar2000 change log - version 0.9.1 * Faster Ogg Vorbis tag editing. * Official ASIO support (downloadable separately). * Improved compatibility with buggy soundcard drivers. * Added DSP preset switching functionality. * Workedaround buttons display problems on Windows 2000. * Improved “random” button action with album/directory shuffle. * Added WMA playback support. www.foobar2000.org Inte för att jag spelar mycket musikfiler på datorn men det kanske är dags att spana in det här programmet, och använda det istället för den lätta versionen av winamp.
Nexustwins Postat 25 april 2006 Postat 25 april 2006 Varför inte winamp? Det är väll resurs snålt och stilrent
Björn Olsberg Postat 8 juni 2006 Trådstartare Postat 8 juni 2006 foobar2000 v0.9.2 ute idag: * Native support for new free Nero Digital AAC encoder* New “Advanced Preferences” page * More compatible MP4 tagging scheme * New CD ripping UI * Added “directory context menus” feature to file type associations * Support for realtime DSP preset editing through DSP Manager page * Fixed various networking issues * APL support (no longer maintained) moved to a separately downloadable component (Monkey’s Audio support) * Various cosmetic changes * Various other bug fixes
Björn Olsberg Postat 5 augusti 2006 Trådstartare Postat 5 augusti 2006 Och så var det dags för foobar2000 v0.9.3 idag. Ändringar: * New file properties dialogs* Speex decoding support, rewritten Ogg Vorbis / Ogg FLAC support * “File Operations / Delete File(s)” now uses Recycle Bin * Better integration of information lookup (freedb etc) components with Audio CD ripping UI * Option to ReplayGain-scan converter output after conversion * CDDA extraction bug fixes / improvements * Improved “Open Audio CD" dialog * Various progress dialogs no longer block UI * Changed Media Library new item tracking behaviors * Fixed low-samplerate LC AAC files mis-reported as HE AAC * Improved compatibility with Windows Vista * Various cosmetic changes * Other minor bug fixes
DåligtGehör Postat 5 augusti 2006 Postat 5 augusti 2006 Varför vill man ha asio-stöd i en mediaspelare?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.