Jump to content
Annons

Till er som tycker Björkman gör ett bra jobb

Recommended Posts

Postat
Ska ge dig rätt i mycket, det är enkelspårigheten som regerar... detta gör ju folk döva dock. Jag kanske inte är tillräckligt inlyssnad på gessle och kent för att uttrycka mig då... men i mina öron är det inte särskilt spännande musik.

_DET_ kan jag hålla med om. Men melodifestivalen är en produkt av popbranchen och att gnälla på melodifestivalen är som att sudda med tip-ex på datorskärmen... Eller nåt 😕

Annons
Postat
Ska ge dig rätt i mycket, det är enkelspårigheten som regerar... detta gör ju folk döva dock. Jag kanske inte är tillräckligt inlyssnad på gessle och kent för att uttrycka mig då... men i mina öron är det inte särskilt spännande musik.

_DET_ kan jag hålla med om. Men melodifestivalen är en produkt av popbranchen och att gnälla på melodifestivalen är som att sudda med tip-ex på datorskärmen... Eller nåt 😕

Lika bra att inte göra ngt menar du? Där håller jag inte med. Jag tycker studiofestivalerna som körs här med jämna mellanrum har ungefär den skaparanda som jag önskar se i melodifestivalen... vem kommer inte ihåg "det e en evighetsmaskin"... eller hur den nu stavades... den var ganska strömlinjeformad, men knasig och rolig (tror inte jag hört den på 10 år säkert).

Vem vet, om 5 år kanske jag sitter å gör låtar för det där åbäket till festival?

Postat

_DET_ kan jag hålla med om. Men melodifestivalen är en produkt av popbranchen och att gnälla på melodifestivalen är som att sudda med tip-ex på datorskärmen... Eller nåt 😉

Lika bra att inte göra ngt menar du? Där håller jag inte med. Jag tycker studiofestivalerna som körs här med jämna mellanrum har ungefär den skaparanda som jag önskar se i melodifestivalen... vem kommer inte ihåg "det e en evighetsmaskin"... eller hur den nu stavades... den var ganska strömlinjeformad, men knasig och rolig (tror inte jag hört den på 10 år säkert).

Vem vet, om 5 år kanske jag sitter å gör låtar för det där åbäket till festival?

Jag menar bara att det är fel tråd att dra i liksom. Så länge vinstintresset är främsta anledningen till att det produceras musik kommer det se ut som det gör. Speciellt nu när det går dåligt för bolagen och de alternativ som finns inte når ut till tillräckligt många konsumenter.

MJInc: Att du kan gnälla på just melodifestivalen med den argumenteringen tycker jag är lite konstig. Här är ju svenska folket för en gångs skull rörande överens om man ser till tittarsiffrorna. En annan sak vore om du gnäller på alla de resurser som läggs på dramatens tv-produktioner (som kostar mer pengar och har oändligt mycket färre tittarsiffror). Eller statligt stöd till operan, jazzmusik, konst, nutida konstmusik, folkmusik som bara en bråkdel av befolkningen gillar.

(tolka mig inte fel nu, jag är för statliga kulturstöd, men melodifestivalen är väl kultur om något, dessutom antar jag att den går med vinst!)

• 2 veckor senare...
Postat
Mycket bra synpunkter tycker jag, här kommer en till....

Man skall nog byta infallsvinkel när man skall se på programmet i framtiden. (inte jag dock, de e slut med det)

Manb skall nog se det som : - Undrar hur många låtar "ingela forsman" och "thomas g......sson", har fått med i år?

Och e man inte intresserad av detså gör som jag.....Sätt på en bra cd istället.

Har faktiskt tänkt så här! 😲

Har också tänkt: Är verkligen svenska låtskrivarklubben så jävla sopiga, så att av 3500 bidrag får en&samma person in 15 bidrag varje år...

Snacka om mygel!

Som nån annan sa: Vi vanliga låtskrivare har inte en chans...

Å andra sidan...vem bryr sej - egentligen? 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.