Jump to content
Annons

Glöm bort dina minnen

Recommended Posts

LÅTNAMN: Murar av sten

ARTIST/GRUPP: Staffan

GENRE: visa?

LÅTLÄNGD: 3.05

MUSIK:Staffan

TEXT: Staffan

PRODUCENT: Staffan

MEDVERKANDE: Staffan

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.6

STATUS: ? beror på

Denna låt skrev jag egentligen till den akustiska festivalen men fick tyvärr inte tag i piano, har ju sådant elektroniskt va… Lite blyg för att gå in på närmsta kafé’ och inte ambitiös nog för att åka 20 mil. Denna gång fick någon annan komma sist… :)då hade jag en annan text, nu har tiden gått och jag hittat en halvfärdig gammal text skriven av en kompis, byggde på/ändrade den lite för att få den att funka till melodin…

Skall det vara trummor på den?

Tänkte att den skulle vara avskalad, är den det?

Vad skall jag vrida upp respektive ned?

Funkar den eller är den för seg?

EDIT: Ny version, utan gitarr och ny text, låten heter nu istället "Glöm bort dina minnen"

EDIT: Nu är ju bara jag författaren...

gl_mBortDinaMinnen_01.mp3

Redigerat av stajo
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Snyggt intro måste jag säga men blir lite osäker på gitarren i resten av låten måste lyssna några gånger till. Arret funkar bra och jag tycker nog att det är avskalat på ett bra sätt, kanske ska du låta det klinga ut lite längre i pausen. Melodin är inte så tokig men det fattas lite på nåt sätt den blir lite platt, kanske ska du ha ett parti där du krämar i mera eller går upp. Lite Gyllenetider/Mörbyligan ballad över den här och det låter lovande, den slutar lite abrupt bara. Pån igen kort sagt 😳 det blir bra det här.

Göran

Dela på andra sajter

Tack för lyssningen!!

prinsviktor

Både ris och ros... tack. Jo just den frasen är jag lite tveksam till. Funderar lite på att gå tillbaka till förra texten. Passar ju bra då sången låter mer illa än vanligt, var nog lite trött igår samt körde med dynamisk, att jag aldrig lär mig.

Burnin Sven

Jo någon variation skulle nog göra det, skall kolla på det. Ja gitarren är inge vidare, så här med distans känns den inte tight heller för fem öre och dra ner det övriga.... testade utan gitarr och det blir ju bättre, så då är det nog något fel 😄.

Återkommer med uppdatering om ett tag och då kanske låten heter något helt annat.

Dela på andra sajter

OJ VAD BRA RÖSTEN LÅTER!!! Mycket bättre än tidigare, avspänd och säker, bra jobbat! Gillar också pianointrot, snygg harmoni, kompetent lirat. Har svårare för synthen, något för mycket dansbandstråkmaskin men har inget riktigt bra förslag på ersättning, hammond kanske? Pianoljudet är helt ok och funkar bra mot elpianot. Gillar pausen innan "om du stannar kvar..." Snygg melodi ffa introt, aningen förutsägbara sångharmonier. Skulle KANSKE försöka några ackord som bryter av men inte för mycket ex-vis på andra vändan Cmaj7 på "samma svar" i s f Am i refrängen. Det är snygg nedgång påG till G7 (F i basen på"vet du allt om ser du det som sker när det går fel") kanske testa att fortsätta nedgången till Edur och sen A-moll till A-dur sedan Dsus till D och landa på G på sista vändan av denna strof i låten. Bara en förvirrad tanke som for i huvudet... 😆 Annars som sagt bra jobbat! 😛 Saknar inte trummor men en bas.

Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Håller med E här vilket lyft skitbra Stajo hör av mig i veckan det är lättare på tele.

Göran

Dela på andra sajter

Equality

Jo rösten blev lite bättre än första versionen jag la upp, de 30 första nedladdningar fick äran att höra första... Nu körde jag via min PA och får reverb etc därifrån samt r1a. Sedan tänkte jag att det kan ju inte bli sämre, då blev jag mer avslappnad 😛. Har också börjat tänka på att det inte är så viktigt att komma exakt rätt i melodin.

Skall kolla efter lite annat ljud på stråkar, och basen ja jag skall testa med en gång!

Burnin Sven

He, he du var en av de som hörde den första versionen... Plockade bort gitarren också, skall det vara någon?? Slå en signal bara 😄 .

Dela på andra sajter

bra piano komp - bitvis briliant spelat. Snygga stopp och skönt att slippa höra några trummor som slår sönder låten

Texten är bra, du lyckas med rimmen, men kanske är det bättre att trycka in ett "inte" på synkop i stället för att sjunga "ej", för det låte lite byråkratsvenska "gräsmattan får ej beträdas" 😠

Dela på andra sajter

bra piano komp - bitvis briliant spelat. Snygga stopp och skönt att slippa höra några trummor som slår sönder låten

Texten är bra, du lyckas med rimmen, men kanske är det bättre att trycka in ett "inte" på synkop i stället för att sjunga "ej", för det låte lite byråkratsvenska "gräsmattan får ej beträdas" 🙂

Hej och tack!. Skall tänka på det där med ej, man blir lite blind... det är nog någon yrkesskada från en kort session som utredare på boverket 😎 . Märk dock att jag undviker ord som samt eller vidare...😆

Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Mycket illa finns ju inte att säga, men jag skulle skippa synthmattan totalt. Hellre lägga in nåt mera exotiskt i bakgrunden på vissa partier (exempel hittar du ju i materialet från ak-festivalen).

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.