Jump to content
Annons

Heavenly Junkies - Leaving This Town


MarcusRombo (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)

Det låter bra hacke! 🙂 Framför allt versen. Däremot är jag inte så säker på alla falsett yooooouu 🙂 Dom skulle gärna få vara lite lägre 😕 Det är det.. Och sen oopsy-daisy vet jag inte heller om jag är nere med. Men som sagt, versen refrängen i övrigt tycker jag är bra.

Jag gillar det raspiga, mörka i versen, skulle det kanske funka i refen också, fast lite mer skrikigt? Eller nåt. Äsch, jag vet inte. 🙁

Men fortsätt Hacke. Om Elof också sköter sig bra så får det helt enkelt bli 2 låtar! 🙂 Eller så kan vi ha en omröstning här 😛

EDIT: Förresten, mitt namn skall inte direkt kopplas ihop med detta projekt. Har tänkt att allt ska resultera i en Heavnely Junkies-demo och det skall vara fokus på musik och inte namn. Men sångare kommer ju självklart vara namngivna, om dom inte önskar annat.

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

versen är ju verkligen klockren! Fast jag skulle vilja höra sången sönderdistad.. tror det skulle va coolt...

Sen ett tips till dig hackeman, första ordet i reffen så tar du tonen underifrån, skulle låta sjukt mkt bättre om du gick på tonen rakt direkt.

Men det är ju bara min egna personliga åsikt 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses.. Bra drag i den här låten... Hackes sång funkar faktiskt.. Fast innan jag hörde han bidrag kändes det som om det var lite uppnäst och nonchalant tjejsång.. alla "The Sounds" eller nåt som saknades. Sången lyfter låten och Hackemans förkylning förskönade soundet 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Tack så mycket hegis! 😱

Hacke lyssna på det där, och back to work nu! 🙂 :) *tystnad* hacke...? hallåååå?! vart är du? hackeee?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry, från förkylning till influensa har jag nu avancerat till lunginflammation. Och DÅ är det f-n omöjligt att sjunga.

Intressant och se att de flesta tycker versen funkar, men inte refrängen. För min del var det tvärtom. Om man bortser från att falsetten var falsk förstås, men där skyller jag som sagt på förkylningen. 😲

kallemio, din kommentar om att sjunga rakt på tonen direkt hade varit kul att anamma. Vet bara inte om jag är sångare nog att klara det. 😮

Tebax ner under täcket. Tjing!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...